Our blogs

De kracht van Micro influencers

De kracht van Micro influencers

De kracht van Micro influencers zit ‘m in de kracht van een gezegde als “Eendracht maakt macht”. Ze hebben wellicht geen hoogbereik, maar wel echte liefde voor een merk. Waarom en hoe zet je Micro influencers in voor je merk?

Grote influencers zoals Serena Verbon of Nikkie Tutorials hebben dan wel een torenhoog bereik, maar hebben ze ook echte passie? Ja, ze hebben passie voor de categories waar ze over posten. Maar om hun eigen likability te behouden leggen ze zich niet vast aan één merk. Dat is natuurlijk helemaal prima, maar echte brandfans zijn ze om die reden niet en plein public. Waar vind je als merk die brand fans dan wel?

De zoektocht naar Micro influencers

Echte brand fans vind je onder de Micro influencers. Dit zijn mensen die niet per se een hoog bereik hebben, maar wel echte passie voor jouw merk. Juist hun passie voor jouw merk of product, maakt dat ze intrinsiek gemotiveerd zijn om over je merk te praten. Hun activide kracht van micro influencerteit rondom je merk of product is organisch en daardoor authentiek. Hun engagement is vaak hoog. Ze zijn veel met jouw merk bezig en worden daardoor als autoriteit gezien door hun directe kringen. Zoals we allemaal weten is de mening van een vriend voor veel mensen doorslaggevend in een aankoopbeslissing en daarom is het belangrijk je Micro influencers te identificeren. Als dat is gelukt, is het de volgende stap ze in te zetten voor je merk of product om zo hun enthousiasme over te brengen op anderen.

Benieuwd hoe je dat doet? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Op 29 juni staat Remas Haverkamp van Brandambassadors op het Influencer Marketing Congres van Nima in Amsterdam waar hij een micro talk geeft over Micro Influencers! Kom je ook? Je kunt hier je tickets kopen.

5 Nederlandse Food Influencers

5 Nederlandse Food Influencers

Food influencers in Nederland

Hoe veel food influencers zijn er in Nederland? In deze blog nemen we een aantal onder de loep.

Influencers zijn tegenwoordig erg belangrijk voor bepaalde merken om een specifieke doelgroep te bereiken. Er zijn echter zo veel influencers dat het lastig is om te bepalen wie er nu geschikt is voor een samenwerking. Het is belangrijk om rekening te houden met de niche waar de influencer zich in bevind, dus waar ze zich mee bezig houden op social media. Zo zijn er bijvoorbeeld food, beauty en fashion influencers. Omdat er verschillende soorten influencers zijn, kan influencer marketing dus ook interessant zijn voor veel verschillende bedrijven en merken. In een nieuwe blog reeks zullen we de komende tijd een overzicht van vijf influencers binnen een bepaalde niche geven, met deze week de Food Influencer.

 

Food influencers zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Er zijn veel verschillende die zich ook allemaal op een andere manier bezig houden met eten. Zo zijn er influencers die zich bezighouden met gezond eten, maar zijn er ook influencers die graag de lekkerste ongezonde recepten delen. Op deze manier is er voor iedereen wat, en zijn verschillende food influencers dus ook voor verschillende merken in te zetten. Hieronder een overzicht van 5 nederlandse food influencers.

 

Chickslovefood

Elise en Nina van Chickslovefood delen op hun blog makkelijke recepten met duidelijke foto’s en weinig kunstmatige ingrediënten. Ook zijn ze actief op YouTube, waar ze elke donderdag een aflevering van hun kookshow, en elke maandag een recept video plaatsen. Verder hebben ze een aantal kookboeken uitgebracht, waaronder ‘Het 5 or less-kookboek’, ‘Het Skinny Six-kookboek’, ‘Het meal planning-kookboek’,  en hun nieuwste ‘Het 20 minutes or less-kookboek’. Daarnaast schrijven ze op hun blog ‘De Chicks’ nog eens over alles naast eten. Elise en Nina werken graag samen met merken waar ze fan van zijn en die goed bij hun doelgroep passen. Zo staan ze open voor lezingen, workshops, content maken voor partners en meer! 

Blog 2e blog Instagram Facebook YouTube Twitter 

                

Optima Vita

Marloes van Optima Vita is afgestudeerd sportprofessional en (sport)diëtist. In 2011 opende ze een eigen praktijk voor beweeg- en dieetadvies genaamd Optima Vita.  In 2013 besloot ze om haar kennis met nog meer mensen te delen, en begon ze haar blog optimavita.nl om tips, recepten, workouts, etc. te delen. Het is haar doel om te laten zien dat een gezonde levensstijl niet saai hoeft te zijn, en dat het niet erg is om af en toe te genieten van iets wat niet zo gezond is.

Blog Instagram Facebook YouTube

 

Gewoon wat een studentje ’s avonds eet

Leonie houdt van lekker eten, maar is geen top-kok en staat liever niet te lang in de keuken. Daarom deelt ze online graag recepten die lekker makkelijk zijn, maar toch ook erg lekker zijn. Ze deelt deze recepten vooral op haar blog, maar maakt hier ook wel video’s over, bijvoorbeeld in haar series ‘Toffe Tosti’s’ en ‘Knettervet katervoer’. Daarnaast heeft ze ook de kookboeken ‘Toffe Tosti’s’, ‘Gewoon wat een studentje eet’ en ‘Gewoon wat een studentje nog meer eet’ geschreven. De laatste drie jaar is ze ook veel gaan reizen, waar ze over schrijft en video’s over maakt.  

Blog Instagram Facebook YouTube Twitter

 

Chef met Lef

Nigel wil mensen laten zien dat je gezond kan zijn door een balans te hebben in je voeding, beweging en af en toe genieten van guilty pleasures. Op zijn blog deelt hij niet alleen verschillende recepten, maar in de lifestyle rubriek schrijft hij bijvoorbeeld ook over reizen die hij heeft gemaakt of evenementen die hij heeft bijgewoond. Alle recepten en andere blogpost bevatten ook prachtige foto’s gemaakt door Nigel. Fotografie is dan ook een grote passie van hem. Ook heeft Nigel zijn eigen kookboek ‘Chef met Lef’, dat natuurlijk draait om lekker eten en een gezonde balans.  

Blog Instagram Facebook 


Lisa Goes Vegan

View this post on Instagram

“Ik zou nooit veganist kunnen worden, dat lijkt me zo moeilijk” Dit hoor ik heel vaak en dat snap ik ook heel goed. Ik had die gedachte voorheen ook altijd. Tot een paar jaar geleden dacht ik dat je als vegan uren in de keuken moest staan en de hele dag etiketten moest checken. Maar de grap is: ik hoef er helemaal niet 24/7 mee bezig te zijn. Het is een kwestie van wennen en je zult zien dat naar verloop van tijd het juist mákkelijker wordt. Er vallen veel keuzes af maar je krijgt er ook er veel voor terug: je ontdekt allerlei nieuwe producten, smaken en gerechten. Kortom, veganisme is niet een restrictie, maar eerder een verrijking. Maak het jezelf niet zo moeilijk. Gun jezelf, je lichaam en je omgeving genoeg tijd om te wennen aan een plantaardig voedingspatroon 🍂🍁 {En ik ben benieuwd naar mensen die meedoen met de Vegan Challenge, hoe bevalt het jullie? Zijn er dingen die jullie moeilijk vinden?} #plantpower #vegan #stapvoorstap

A post shared by Lisa || lisagoesvegan.com🌙🦄 (@lisagoesvegan) on

Lisa eet al al ruim 5 jaar plantaardig, oftewel vegan. Ze deelt haar plantaardige en gezonde recepten, vegan hotspots en tips voor een plantaardig leven en duurzaam leven op haar blog Lisa goes Vegan. Ook heeft ze een YouTube kanaal waar ze af en toe deelt wat ze zoal eet op  een dag en is ze zeer actief op instagram. Lisa wil graag mensen inspireren om meer plantaardig te eten en groenere keuzes te maken. Daarnaast heeft ze haar eigen ‘Lisa Goes Vegan’ kookboek, die uitgeroepen is tot Beste Vegan Kookboek in 2017.

Blog Instagram Facebook YouTube

 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

 

Appen met Nanne Meijer

Appen met Nanne Meijer

Nieuwe week, nieuw app gesprek! Deze week niemand minder dan Nanne Meijer (27) YouTuber, presentator en tegenwoordig ook te zien bij SBS6 als social media expert. Nanne Meijer behoort tot de  top van de YouTubers in Nederland. Hij presenteert verschillende formats op zijn kanaal en heeft 156.000 abonnees. Graziëlla van Brandambassadors appt met hem.

Wat vind je het leukst aan online influencer zijn? 

Het leukste aan online influencer zijn vind ik dat ik mijn eigen agenda in de hand heb, ik met de meest getalenteerde mensen binnen de online wereld mag werken en dat geen dag hetzelfde is.

Wat zou je beroep zijn als Instagram & YouTube er niet waren?

Dan zou ik programmamaker zijn geworden binnen de TV-wereld of fotograaf.

Wie heeft het meeste invloed op jou? 

Ik probeer mijn eigen weg te bewandelen zonder al te veel bezig te zijn met de mening van anderen, maar naar de mening van mijn familie en vrienden luister ik altijd.

Je maakt veel verschillende soorten video’s. Welke vind je het leukst om te maken? 

De Avondmix serie is fantastisch om te maken. Daarin sluiten we het jaar feestelijk af en vieren we met bekende gasten Sinterklaas, Kerst en Oud&Nieuw. Een feestje!

Hoe ben je op het format ‘Ochtendmix’ gekomen?

Ochtendmix bevat veel elementen waar ik blij van word; Een goed gesprek met een interessante gast, lekker eten, lifestyle en gadgets.

Welke samenwerking/campagne vond je het leukst? En waarom?

Ik heb altijd met veel plezier voor Coca Cola, HEMA en Vodafone alle campagnes meegedraaid. Dit omdat de inhoud altijd samen bepaald kon worden en er ruimte was voor veel creativiteit.

Met welk merk wil je dol graag samenwerken maar is tot op heden nog niet gelukt.

Ik zou het fantastisch vinden om met een merk als Quakers, HERO of Pickwick samen een compleet seizoen van Ochtendmix op te zetten. Zulke merken passen perfect binnen het format.

Waar zie jij jezelf over 10 jaar?

Dan heb ik verschillende filialen van mijn nog te openen horeca-concern, heb ik Paradiso uitverkocht door mijn muziek en ben ik bij Talpa zowel voor als achter de schermen actief.

Je hebt een stunt uitgehaald met Fred van Leer, een zoenende video heb jij op je Instagram kanaal gezet, je was destijds in vele media te zien, schrok je daarvan? Had je dit verwacht?

Fred en ik hebben altijd met een enorme knipoog gedacht “zin in een relletje?”, dus de commotie kwam niet uit de lucht vallen. De kop is eraf, dus nu kijken we vooral vooruit en heb ik heel veel zin in mijn nieuwe nummer, die eind oktober uitkomt.

 Als je moest kiezen tussen rest van je leven muziek te maken of rest van je leven te presenteren, wat zou je keuze zijn en waarom?

 Wat een ellende als dat de werkelijkheid zou zijn; “of/of”. Daar word ik zo moe van, die afgebakende hokjes. Ik ben blij dat ik het allebei kan doen!

Dierendag – 5 populaire dieren op Instagram

Dierendag – 5 populaire dieren op Instagram

Vandaag is het weer dierendag: de dag waarop er extra aandacht wordt besteed aan de dieren. In Nederland heeft bijna 60% van de huishoudens één of meerdere huisdier(en). Het totaal aantal huisdieren in Nederland is ongeveer 33 miljoen. Dat dieren populair zijn blijkt ook wel op social media, want er zijn talloze instagram accounts van huisdieren die veel volgers hebben. Mocht je zelf geen huisdieren hebben, kun je op dierendag natuurlijk altijd dieren online wat extra liefde geven. Hieronder 5 populaire dieren op Instagram:

Freekje en Fransje

Dit zijn de twee katten van Teun en Sofie. Fransje (rechts) is de jongste van de twee en kwam pas later bij Teun en Sofie. Op  hun instagram met ruim 45 duizend volgers zijn genoeg leuke foto’s van beide te vinden, en het is duidelijk te zien dat deze twee dikke vriendjes zijn!

View this post on Instagram

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is…

A post shared by Freekje & Fransje (@freekenfrans) on

 

Mosey

Mosey is de onwijs schattige hond van Negin Mirsalehi met meer dan 65 duizend volgers. Op het instagram account zijn de schattigste foto’s te vinden van de knuffelbare Mosey. Hoewel Mosey graag op de bank ligt te slapen, maakt hij ook vaak uitstapjes met zijn baasjes.

 

Dirk

Dirk is de Highland Fold van Lize Korpershoek. Het instagram account van Dirk heeft 12,6 duizend volgers, en daarnaast verschijnt Dirk ook wel eens op het YouTube kanaal van Lize.

View this post on Instagram

Niks aan de hand voel me gewoon goed

A post shared by Holland's Next Top Cat '16 🏆✨ (@dirkieeeeeeeeeee) on

Harry en Lawrence

Cavia’s Harry en Lawrence hebben ruim 19 duizend volgers op het instagram account guineapigture. Op het account zijn de leukste foto’s te zien van de twee cavia’s met een leuk thema of een mooi opgemaakte achtergrond.

View this post on Instagram

Mario and Luigi #supermario

A post shared by Harry & Lawrence (@guineapigture) on

Bumper

Bumper is een politiehond bij de eenheid Rotterdam en heeft 24,4 duizend volgers op Instagram. Dit jaar won Bumper de award voor het beste dier bij The Best Social Awards. Op Instagram zijn mooie actiefoto’s te zien, maar ook leuke foto’s uit het ‘dagelijkse leven’ van Bumper. Daarnaast is Bumper ook te volgen op YouTube.

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Wil je mooie Instafoto’s maken? Meld je aan voor de Instafoto workshop!

Wil je mooie Instafoto’s maken? Meld je aan voor de Instafoto workshop!

Instafoto Workshop  1 november 2018

Wil jij je instagram account verbeteren, meer volgers krijgen en betere foto’s leren maken? Dan is deze instafoto workshop de perfecte mogelijkheid voor jou om hieraan te werken! Groeien op Instagram kan lastig zijn, al helemaal nu er miljoenen Instagram accounts zijn. Content plaatsen van goede kwaliteit kan zeker helpen bij het krijgen van meer volgers, want mensen volgen natuurlijk liever iemand die ook echt mooie foto’s plaatst van goede kwaliteit.

Wij organiseren een fotografie workshop op donderdag 1 november. De workshop zal worden gegeven door Elisabeth Fransdonk – Photographer & Visual Storyteller, die je zal leren hoe je mooie foto’s kan maken met je mobiele telefoon. Een spiegelreflexcamera is dus niet nodig, de workshop zal volledig draaien om foto’s maken met je smartphone!

 

Wat leer je in deze Instafoto workshop:

  1. Prachtige foto’s maken met de camera die je altijd bij je hebt – je telefooncamera
  2. Licht begrijpen en op de juiste manier vastleggen
  3. De compositie beter begrijpen en toepassen om de foto krachtiger te maken
  4. Wat is storytelling en het belang hiervan bij het maken van foto’s
  5. Een perfecte foto maken dat een mooi verhaal vertelt
  6. Visuele communicatie en storytelling technieken gebruiken op je social media
  7. (Nog) beter gebruik maken van de camera op je smartphone
  8. Goed omgaan met verschillende post-production apps op je telefoon
  9. Verschillende speciale lenzen voor je smartphone ontdekken
  10. De schoonheid ontdekken die ons elke dag omringt en ontdek de artiest in jezelf

Fotografe Elisabeth Fransdonk

De workshop wordt gegeven door internationaal professioneel fotografe Elisabeth Fransdonk. Elisabeth is oprichter van Emo-Photo, een fotografie studio gespecialiseerd in conceptuele fotografie en visuele storytelling. Haar doel is om bedrijven en personen met hun verhaal te verbinden door middel van mooie foto’s.

Workshop programma op 1 november 2018

Introductie/start workshop 11:00-12:30
Lunch 12:30-13:30
Vervolg workshop 13:30-14:30
Gast Instagram influencer 14:30-15:00
Foto opdracht in Amsterdam 15:00-16:00
Evaluatie opdracht en afronding 16:00-17:00

Opgeven

De workshop is op donderdag 1 november 2018 in Amsterdam en duurt van 11:00 tot 17:00. Inschrijven kost €250, maar als je er snel bij bent krijg je early bird korting. Inschrijven kan via deze link met de code ” instafoto2018 “. Vervoer moet je zelf regelen en voor de lunch wordt gezorgd.

Er zijn 20 plaatsen beschikbaar dus geef je snel op, want vol is vol!

De locatie is makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Er is een openbare ondergrondse parkeerplaats en als je een parkeerapp hebt, kun je makkelijk parkeren in de buurt.

 

Meld je hier aan!

Lidl verrast op Fashion Week in Amsterdam

De meest spraakmakende show van de avond. Daar verscheen een collectie van Lidl op de catwalk van de fashionweek in Amsterdam.  Lidl in samenwerking met Heidi Klum. Zij presenteerde een collectie voor de supermarktketen, maar daarnaast kregen vijf net afgestudeerde jonge designers ook de kans om een outfit te ontwerpen. 

Wat? Lidl op de fashionweek in Amsterdam? In samenwerking met Heidi Klum? Ja je leest het goed. Lidl heeft afgelopen week een verassende catwalk show weggegeven op de fashionweek in Amsterdam. Vijf jonge talenten van verschillende Nederlandse modeacademies mochten een outfit ontwerpen. Het thema van de collectie is ‘basics become eyecatchers’. Elke designer werd gekoppeld aan een thema,  de ene kreeg prints als thema, de ander kreeg een kleur toegewezen. Op de website van ELLE kon er gestemd worden op de beste creatie, de designer met de meeste stemmen kon een bedrag winnen van €7.500 en een half jaar lang gratis winkelen bij de supermarkt.

De eerste collectie van Heidi Klum werd voorgesteld op de fashionweek in New York. De vijfde samenwerking werd iets naar het bescheiden getrokken. Heidi Klum wou geen enkele vrouw uitsluiten. Omdat je in de supermarkt elke type vrouw tegenkomt, dus moeten ze allemaal de collectie kunnen shoppen. Legde Klum vorig jaar uit in New York op de fashionweek. De collectie bestaat voornamelijk uit basisstukken in verschillende kleuren. Haar bedoeling is om het zo toegankelijk mogelijk te maken voor ieder type vrouw.

 

Dit zijn de vijf designers en hun creaties. 

1. Mirte Luijmes

Deze zomer heeft Mirte haar diploma binnengehaald voor de opleiding Fashion Design aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Haar thema was rood-fuchsia en volgens haar hoeft het allemaal niet zo serieus te zijn, zo vindt ze het leuk om er een beetje humor in te gooien zoals de tros radijsjes. 

2. Heidi Dai

Afgestudeerd van de Willem de Kooning academie en ook uitgekozen om een ‘look’ te creëren voor Lidl. Haar thema was bordeaux en beige. Mode gaat voor haar slechts over het wikkelen van lappen stof om het lichaam.

3. Amber Willemztijn

Amber was studente op het Artez University of Arts in Arnhem. Inmiddels cum laude afgestudeerd als fashion designer.  Amber heeft de meeste stemmen gekregen op haar outfit en heef de LIDL x Talent Award in ontvangst mogen nemen. Hieronder zie je haar outfit voor de Lidl fashionshow. Zij kreeg het thema zwart en heeft haar jeugd als inspiratie bron gebruikt.

View this post on Instagram

TODAY IS THE LAST DAY YOU CAN VOTE FOR ME! ❤️❤️❤️ Voting link: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1898257690232235&id=100001440682044 Link is also in my bio! And help me win 7500 euros and 6 months worth of free groceries at Lidl! When you vote you can also win 6 months worth of free groceries at Lidl!🍆🍆🍆 Beautiful @emmajackiehagers wearing my design!💃🏼 Photo by: @teampeterstigter📷 HELP A YOUNG DESIGNER OUT! #lidl #lidlxtalent #lidlnederland #elle #glitters#rhinestones #design #designcompetition #fashiondesign #fashiondesigner #catwalk #runway #model #make-up #hair #photography #afw #amsterdam #amsterdamfashionweek #tartan #dress #shoes #tattoos #lidltattoo #vote

A post shared by Amber Willemztijn (@amber.willemztijn) on

4. Laura Snijders

Laura Snijders ook een van de vijf designers. Afgestudeerd van de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunst in Den Haag. Het thema wat Laura kreeg was trenchcoats, zoals je ziet heeft ze daar een aparte look mee gecreëerd.

 

5. Lieselot Elzinga

Deze jong designer haalt haar inspiratie uit haar muzikale achtergrond. Haar thema was prints en ze heeft de kleur rood heel erg laten terugkomen. Haar catwalk model viel enorm op tijdens de show omdat er werd geacteerd dat zij niet op hakken kan lopen.

Lidl Fashionweek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat ook veel besproken mode item is zijn de Lidl sokken. Lidl wilt ze éénmalig in de winkel verkopen. De gehele collectie is vanaf 19 september verkrijgbaar in de winkels.

 

 

 

Appen met Thomas Brok

Appen met Thomas Brok

Deze week hebben wij niemand minder dan Thomas Brok a.k.a. KORTHOM op de app. De 24 jarige YouTuber, ondernemer en spreker. Op YT beheert hij verschillende kanalen en bedenkt hij zijn eigen formats, waarin hij bijvoorbeeld advies geeft aan jongeren. Verder maakt hij ontzettend toffe content en bespreekt hij interessante onderwerpen.

Wat vind je het leukst aan online influencer zijn? 

Oeh! Dat is gelijk een goede vraag. Mijn kanalen zijn ooit als hobby ontstaan uit een passie om mensen te entertainen. Ik vind het leuk om dag in dag uit content te maken voor mijn volgers en daar vervolgens positieve reacties op te krijgen. Het aller leukste vind ik toch wel de ‘vrijheid’. Er  is bijvoorbeeld geen televisiebaas die zegt wat ik wel en niet mag uitzenden. Als ik een samenwerking heb met een merk krijg word ik meestal vrijgelaten in hoe ik het aanpak en wordt mijn input serieus genomen. Bij YouTube is het zo dat de communicatie twee kanten op kan gaan in tegenstelling tot tv, je bouwt echt een band op met je kijkers,

Wat zou je anders doen als je nu zal starten met wat je nu doet?

Ik denk vrij weinig! Elk kanaal dat ik heb gehad en wat niet werkte was uiteindelijk een wijze les. Misschien dat ik vanaf begin af aan meer had moeten uploaden, in mijn de eerste paar jaar uploadde ik namelijk maar eens in de drie weken. Gouden tip: Als je wilt blijven groeien, upload minstens 1 keer per week! Verder had ik vanaf het begin wel iets meer in ‘een straatje’ content mogen maken. Toen ik met vaste series en formats kwam die over jongens, meiden & liefde gingen kwam ik ineens in een versnelling en kreeg ik er 17.000 abonnees in één maand bij. Korthom: ik had dus graag eerder willen weten dat ik een duidelijke topic moest hebben zodat mensen ook weten waarop ze abonneren.

Jij hebt natuurlijk veel invloed op voornamelijk tieners. Wie heeft het meeste invloed op jou?

Goede vraag! Mijn ambitie is om een bedrijf te worden met meerdere online merken onder zich. Zoals KORTHOM, Spaze & Girltalk, maar ik kan alvast verklappen dat er dit jaar nog meer bij komen. Grote inspiraties voor mij zijn daarom vaak anderen die sterk zijn in het bouwen van merken en/of formats. Gert Verhulst van Studio 100 is hier een goed voorbeeld van!

Je maakt veel verschillende soorten video’s, welke video vind je het leukst om te maken? 

Mijn meest favoriete serie op YouTube is op  dit moment ‘OUDERS OVERSTUUR’. Een serie waarin ik mijn kijkers vraag om hun ouders te pranken via WhatApp. In de video reageren wij niet alleen op screenshots, maar ook op video’s van kijkers waarbij ouders boos de slaapkamer binnen gekomen stormen. HILARISCH! In de videos zit veel tijd en animatiewerk. Op deze videoserie ben ik toch wel het meest trots op het feit dat ik de serie helemaal zelf heb bedacht en er naar mijn weten niemand is in de wereld die een serie maakt die er op lijkt.

Welke samenwerking/campagne vond je het leukst? En waarom? 

De samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen, waarin we een meet & greet met kijkers deden over stations door heel Nederland. Dat was super leuk! Het was niet alleen leuk omdat wij de kijkers erbij betrokken, maar ook omdat het om een tiener reisabonnement ging, dat ik oprecht zou aanschaffen als ik zelf nog tiener was geweest. Een andere favoriete samenwerkingen lopen uit een van kledingmerken en uitzendbureaus tot aan een awareness campagne die ik deed voor een morningafter pil merk.

 

Het droomhuwelijk van The Ferragnez

Het droomhuwelijk van The Ferragnez

The Ferragnez

In het eerste weekend van september stapte Chiara Ferragni, bekend van de blog ‘The Blond Salad’ in het huwelijksbootje met rapper Fedez. Ferragni trouwde maar liefst in drie bruidsjurken en naar Italiaanse zeggen was het ‘het huwelijk der huwelijken’.

Last best, het koppel sloot de zomer af met het een huwelijk waar je amen tegen zegt. Het feest ging vrijdag al van start nadat het koppel familie en vrienden in een privé jet overlieten vliegen van Milaan naar het Italiaanse eiland Sicilië.Het vliegtuig was bedrukt met het logo #TheFerragnez en de gasten werden van top tot teen verzorgd.

 

 

Het fantastische feest begon met een rehearsal diner in het Siciliaanse stadje Noto. De bruid droeg een opvallende, glitter & glamour jurk van Prada.

 

Moment van de waarheid

Het is dan eindelijk zo ver, tijd om elkaar de eeuwige liefde te verklaren. In haar prachtige jurk gemaakt door Dior met een elegant boeket in haar hand van lelies wordt ze door haar vader naar het altaar gebracht. Aan het einde van de altaar wordt ze opgewacht door haar toekomstige echtgenoot Federico Luca a.k.a. Fedez, tip top gekleed in een maatpak van Donatella Versace.

De ambtenaar verzoekt het koppel om hun beloften uit te wisselen. Allebei emotioneel vertellen zij elkaar hun beloften. Chiara die haar liefde verklaart aan haar toekomstige echtgenoot zegt: “Ik hoef maar door één persoon in deze wereld geliefd te zijn, die persoon ben jij! Fedez vertelt haar: “Bukowski zei dat de mens twee gebreken heeft: het onvermogen om op tijd te zijn, en het onvermogen om beloftes te houden: Ik kan niet garanderen dat ik altijd op tijd zal zijn, maar ik beloof je dat zelfs als je te laat bent ik zal er voor altijd zijn.”

Geniet hier even van de prachtige bruidskiekjes

View this post on Instagram

Dad bringing me to my husband ❤️

A post shared by Chiara Ferragni (@chiaraferragni) on

Op de bruiloft was zelfs een kermis aanwezig. Het echtpaar heeft het groter dan grootst aangepakt.

Congrats to the happy and beautiful couple!

Seeden: Influencers inzetten om je merk en product te promoten

Seeden: Influencers inzetten om je merk en product te promoten

Seeden is het inzetten van influencers om je producten en merk te promoten. Dit is tegenwoordig heel normaal. Deze influencers inspireren hiermee hun volgers. Merken gebruiken de influencers om koopgedrag te beïnvloeden en om een beter beeld te krijgen van hun potentiële klanten/klanten. Het vinden van de juiste influencers voor je merk en het beheer ervan op lange termijn kost enige tijd. Brandambassadors noemt het Search, Send & Seed campagne. Je brengt jouw product onder de aandacht bij influencers of beter gezegd je brengt ze onder de aandacht bij de followers van de influencers.

Hoe werkt product seeding naar influencers?

Influencer product seeding of te wel, Search, Send and Seeden is het versturen van producten naar vele influencers. Het doel van dit concept is dat de influencers de producten gaan gebruiken, de ervaringen gaan delen en dat zij hun volgers hiermee inspireren. De methode is vrij eenvoudig en werkt ontzettend krachtig in bepaalde branches zoals beauty & fashion. Als eerst selecteren wij influencers die bij het product passen. Wat is hun interesse, wat houdt ze bezig of op welk domein zijn ze actief. Daarna gaan we de geselecteerde influencers  uitnodigen om deel te nemen aan de campagne. Bij deze campagne ontvangen zij een gratis product. Het product sturen wij dan op met een begeleidende brief waar in staat wat het doel van de campagne is en de voorwaarden voor deelname.

Influencer seeding

Waarom influencer seeding gebruiken?

Influencer-seeding is een geweldige manier om een grote doelgroep te bereiken. Het heeft een effectieve werking en het kost niet veel. Je introduceert jezelf als merk bij de influencer met een nieuw product. Producten sturen naar influencers helpt je om in contact te komen met influencers, waardoor je een sterkte relatie op kan bouwen voor in de toekomst. Het seeden van producten naar influencers is niet alleen om je product te laten zien, het is ook een manier om bijvoorbeeld meer traffic naar je website te genereren.

Moet ik influencers betalen?

Of je de influencer moet betalen hangt af van verschillende factoren. Éen van die factoren is dat je de juiste influencer categorie uitzoekt naar wie je het op stuurt. De grote vissen in de vijver kijken namelijk niet meer op van gratis producten. De categorie nano-micro zijn eventueel wel bereid om deel te nemen aan je campagne op basis van een gift. Een andere factor is dat jouw merk en product wel bij de influencer moet passen, heeft de influencer er affiniteit mee? Past het bij de followers van de influencer? Want dat is waar het uiteindelijk om gaat. Je wilt dat de followers het product kopen. Zodra het de influencer affiniteit met het product en merk heeft zetten zij zich al een stuk meer in, ze doen hun best en willen alles voor het merk doen.

Lees hier onze search send & seed campagne voor Mijn Bullet Journal

Wil je meer informatie over het seeden van producten met influencers neem dan contact op met Graziëlla op 020-7370328 of mail naar graziella@brandambassadors.nl.

 

 

Interview met Sheling

Interview met Sheling

YouTuber Sheling (25), beter bekend van het YouTube kanaal Sheling Beauty. Sheling is een succesvolle YouTube-ster in beauty en grime. Zij maakt o.a. video’s over cosplay, challenges, tips en tovert zich om tot allerlei personages. Sheling heeft een campagne gedaan voor Dremel, Graziëlla van Brandambassadors sprak met haar.

Hoe heb je de samenwerking ervaren?

”De samenwerking vond ik heel fijn. Het sluit perfect aan bij alles wat ik doe. Ik heb met heel veel plezier er gebruik van kunnen maken en dat doe ik nu nog steeds.”

Je hebt verschillende producten ontvangen zoals: De Dremeltool, de 3D printer en het lijmpistool. Welk product vind je het fijnst om mee te werken?

”Oeh dat vind ik een hele lastige, want het is allemaal zo verschillend. Je gebruikt iedere tool ook weer voor iets anders. De tool die ik het meest gebruikte was toch wel de Dremeltool zelf en het lijmpistool want dat die kan je echt overal voor gebruiken.”

Ja, want met de Dremeltool kan je onder andere graveren, schuren en je gebruikt het voor jouw specialiteit. Het maken van cosplay pakjes, hoe ben je eigenlijk in de wereld van Cosplay gerold?

”Nou pfoe, ik stond een keer op een beurs dat was de Dutch Comic Con. Op de beurs mocht ik de make-up doen als een soort van demonstratie, ik heb niet heel veel van de beurs zelf gezien maar zag wel allerlei mensen lopen met prachtige creaties en toen dacht ik oh wat gaaf en toen ben ik mij een beetje daarin gaan verdiepen. Op dat moment ging er een hele wereld voor me open, toen dacht ik wow wat gaaf!”

In de cosplay wereld kan je helemaal je eigen creativiteit in kwijt, wilde je dit eigenlijk ook al worden toen je klein was of..?

”Haha, toen ik klein was wou ik eigenlijk archeologe worden totaal wat anders, meestal is het iets van dierenarts of dolfijnen trainster maar ik wou archeologe worden. Ja, de passie voor Cosplay is eigenlijk een beetje vanzelf ontstaan.”

ShelingBeauty
ShelingBeauty

En was je vroeger ook al van de creativiteit qua knutselen?

”Ja heel erg, ik was echt van de beeldende vorming en op de basisschool vond ik knutselen al helemaal geweldig.”

Op dit moment zit je helemaal in de wereld van cosplay, heb je nog voorbeelden waar je tegen op kijkt?

”Oja zeker, zoveel er zijn natuurlijke hele grote op YouTube en op Instagram. Die maken echt de mooiste creaties en hebben ook al tientallen kostuums gemaakt. Dan weet ik ook hoeveel tijd erin gaat zitten en daar heb ik echt zoveel bewondering voor.”

Je maakt altijd hele mooie video’s waarin jij je kostuums maakt, op welke video ben je nou het meest trots?

”Ik denk toch wel het kostuum van Kida, het blauwe harnas. Dat was ook mijn 1e echte kostuum daarvoor heb ik zoveel tutorials gekeken. Ik dacht nu ga ik het gewoon proberen en daar ben ik dan ook gelijk wel heel erg trots op.”

Is dat dan ook gelijk het karakter wat jou het meest aanspreekt?

”Qua karakter maakt het mij eigenlijk niet zo heel veel uit. Maar het is puur het bedenken van zo’n kostuum, je kan eigenlijk alles doen wat je maar wilt.”

Je video’s zien er altijd super mooi uit, edit je ze zelf?

Yes, ik edit ze zelf.”

Je zit nu helemaal in de wereld van YouTube en Cosplay, denk je dat je over tien jaar nog steeds bezig bent met YouTube? 

”Ja dat denk ik wel, althans als YouTube dan nog bestaat dan wel. Het liefst blijf ik gewoon doorgaan met YouTube en Instagram. Ik kan er al mijn creativiteit in kwijt en ik vind het ook vooral leuk om te horen dat mijn kijkers wat aan de video hebben gehad of dat ze het eindelijk zijn gaan proberen.”

Je inspireert je volgers ook met jouw video’s krijg je ook altijd leuke reacties op de video’s?

”Ja altijd en dat vind ik ook heel erg leuk.”

Benieuwd naar de campagne foto’s en video’s? Check haar YouTube en Instagram! 

 

Heineken met ‘heinekenhakkie’ gaat viraal

Heineken met ‘heinekenhakkie’ gaat viraal

#Heinekenhakkie gaat worldwide

Heineken start op 17 mei de social activation actie #heinekenhakkie. Enkele macro influencers zijn gevraagd om de #Heinekenhakkie actie op Instagram te promoten. En deze actie gaat nu viraal.

Heinekenhakkie, wat is het?

Wat is het concept? Eenvoudig. We kennen allemaal het moment dat je een flesje bier wilt openen zonder opener. Wat doe je dan? Je zoekt een tafel en legt het flesje tegen de rand aan met de kartelrand van de dop op de tafel en slaat op de dop. Of je vraagt een aansteker. Dat is lastiger omdat steeds minder mensen roken. Je gebruikt je duim als draaipunt van de hefboom en wipt de dop van het flesje. De derde variant komt het vaakst voor. Je pakt twee flesjes zet beide kroonkurken tegen elkaar en gebruikt de hand om de kroonkurk om de andere fles los te wrikken.

Heinekenhakkie kick off

Heineken heeft onder andere Yuki van KRIS KROSS, Jan Kooijman, Lizzy van der Ligt, Merrith van den Bosch, Koen Kardashian, Manuel Broekma die deze social Heineken campagne aanjagen. Influencers met hoog bereik en het resultaat is direct al te zien. Honderdduizenden impressies en tienduizenden engagements. De actie gaat viraal en ook over de grenzen.

Eerste Heinekenhakkie door webcare medewerker Picnic

De eerste post met de ‘hakkie’ actie is al eerste op Instagram gepost door Quirine Bruijninckx. Zij is customer care medewerker bij Picnic Supermarkten en laat haar actie zien bij de vrijmibo op het bedrijf. Picnic is een online supermarkt dat de producten thuis bezorgd. Zeer waarschijnlijk is het al eerder vertoond maar is zij de eerste die het onder de hashtag heinekenhakkie op Instagram zet. Waarschijnlijk worden bij Picnic diverse merken bier geschonken op vrijdag zo blijkt uit de vermelde hashtags in de post.

heinekenhakkie

Succes Heinekenhakkie

Deze actie heeft alles in zich om wereldwijd viral te gaan:

  1. Hoge fun factor
  2. Meedoen is makkelijk en uitdagend
  3. Anderen nomineren voor challenge
  4. Top influencers als aanjagers
  5. Video/stories content = king
  6. Toegankelijk voor iedereen

Bron: Adformatie

Telegraaf interview met Brandambassadors: Wat verdient een influencer?

Telegraaf interview met Brandambassadors: Wat verdient een influencer?

Interview met Brandambassadors

De Telegraaf wil naar aanleiding van een artikel in Het Parool over de YouTuber Famke Louise en haar inkomen meer weten over de inkomsten van influencers. In dit artikel is aangegeven dat Famke Louise €2.000 tot €3.000 verdient per maand. Famke Louise heeft meer dan 400.000 volgers op Instagram en bijna 300.000 abonnees op YouTube.

Hoeveel verdienen influencers?

Hoe verdienen YouTubers als Famke Louise hun geld? Remas Haverkamp van Brandambassadors duikt in de wereld van Social Influencers.

De Financiële Telegraaf

De online afdeling van de krant heeft BRANDAMBASSADORS benaderd met de vraag hoeveel een influencer als Famke Louise zal kunnen verdienen als zij naast haar artiest zijn zich ook zal als influencer zal aanbieden.

Het interview heeft plaats gevonden in de studio’s van De Telegraaf.

Interview Financiële Telegraaf over influencers

https://youtube.com/watch?v=UjzKpqA7rZQ%3Fecver%3D1%2520frameborder%3D0%2520allow%3Dautoplay%3B%2520encrypted-media%2520allowfullscreen

KPI’s stellen voor een influencer campagne

KPI’s stellen voor een influencer campagne

Wat zijn de KPI’s voor een influencer campagne?

Influencer marketing is een essentieel onderdeel geworden van de marketingcommunicatie strategie bij merken en organisaties. Dit vraagt ook om een professionele aanpak van influencer bureaus Een belangrijk onderdeel van de professionaliseringsslag is het definiëren van meetbare doelen. Hoe bepalen we met KPI’s meetbare prestaties van de campagnes?  Of wat is de Return on Investment als we influencer marketing inzetten? En hoe bepalen we dat?

KPI’s voor ROI vast te stellen

Om de ROI te kunnen vaststellen is het van belang om voorafgaand aan de campagne doelen stellen waarop we kunnen ‘afrekenen’: de KPI’s. Deze resultaat gedreven indicatoren zijn een leidraad om te kunnen bepalen  wat de waarde is van de gevoerde campagne en of deze succesvol is geweest. Centraal in elke campagne staat de vraag: wat wil je bereiken. Is dat eyeballs, engagement of bijvoorbeeld sales.
Hieronder geven we een set indicatoren waarmee we het succes van een influencer campagne kunnen vaststellen:

  • Visibility

    • Centraal in menig influencer campagne staat het vergroten van het bereik. Hebben we het merk, product of dienst onder de aandacht weten te brengen bij de volgers. Hoeveel mensen hebben het merk of het product gezien. Wie hebben de boodschap verwerkt en waren de reacties. En zijn de volgers die het product kennen versterkt in hun merk/productbeeld naar aanleiding van deze campagne.
    • Hoe meten we de visibility? Het Youtube kanaal voorziet ons met deze info. Het aantal views wordt per video aangegeven. De waarde kan worden berekent met VPV = Value per view of CPM = Cost per 1k impressions. Voor andere sociale kanalen, Twitter, Facebook, Instagram, Twitch kunnen we deze indicatoren ook aanhouden.
  • Engagement

    • Engagement begint een steeds grotere rol te spelen in het bepalen van het effect van een influencer campagne. Met engagement weet je dat de volgers de boodschap hebben waargenomen.  Er is een reactie gegeven in de vorm van shares, clicks, likes of comments. Om de engagement te berekenen hebben we 2 indicatoren. De CPE  = Cost per Engagement en de Engagement Rate/Percentage.
    • De Cost Per Engagement worden als volgt berekend: CPE = totaal gemaakt kosten/ gemeten engagements
    • De Engagement Percentage wordt als volgt berekend: EP = gemeten engagement/totaal aantal volgers x 100%
    • De kosten per engagement kunnen we specificeren als Value per Click, Comment, Like of Share.
  • Trust

    • Het meten van vertrouwen is geen gemakkelijke opgave. Voor webanalyses worden criteria als tijdsduur op een pagina, bounce rate, herhaalde pagina views, vertrekmomenten gebruikt. Op sociale media leiden we het vertrouwen af uit de mate van engagement: aantal reacties, sentiment van de reacties, clicks en shares. Vertrouwen bij de volgers in de authenticiteit van de influencer is bepalend voor de geloofwaardigheid van de campagne. Helaas is we dit nu alleen nog af te leiden uit gegevens waarover we beschikken. Onderzoek waarmee de geloofwaardigheid, kennis/expertise en gedetailleerdheid van de influencer wordt gemeten onder zijn of haar volgers staat nog in de kinderschoenen. Algemene cijfers zijn we beschikbaar.
  • Quality

    • De kwaliteit en aantrekkelijkheid van content bepaalt of de volgers aandacht hebben voor de post. Onze ervaring is dat hoe kwalitatiever of aantrekkelijker content hoe hoger de engagement.
    • En bijkomend voordeel is dat kwalitatieve content ook kan worden herplaatst door het merk of organisatie op owned of earned media kanalen. Let op: de content van de influencer is niet rechten vrij en dient vaak afgekocht te worden (buy-out genoemd)
  • Referrals

    • Bezoek aan de website kan getrackt worden met behulp van Google Analytics. Verkeer vanuit influencer kanalen kan ook worden ‘getrackt’ en ‘gemonitord’. Dit kan waardevolle gegevens opleveren over het gedrag van de volgers van de influencers voor zover het conversies en herhaalde bezoeken betreft. Dit is een prima KPI om de loyaliteit te meten, bijvoorbeeld als iemand de website bezoekt nadat hij op een link op Facebook heeft geklikt.  Het tracken kan zelfs informatie geven over een aankoop die pas maanden later plaats vindt.
  • Followers

    • Leverde de campagne op de eigen sociale media kanalen meer volgers op? Of hebben de influencers hun volgers geïnspireerd met de content over je merk of producten. Een toename van het aantal volgers indiceert ook het succes van de influencer campagne.
  • Conversions

    • Promo codes worden veel gebruikt in het kunnen vaststellen of er op basis van de post een aankoop wordt gedaan.
    • Google Analytics biedt de mogelijkheid om conversie doelen te stellen en te tracken. De customer journey van de klant kan worden gevolgd.
    • Unieke affiliate-links voor een influencer kunnen we ROI en conversies bijhouden en meten. Deze kunnen worden gebruikt als een influencer werkt op basis van commissie

Wil je ook KPI’s voor je influencer campagne bepalen, neem contact op met Lisa op 020-7370328. Heb je een reactie op dit artikel laat het ons weten.