De kracht van passie: L’Oreal’s Influencer Squad

De kracht van passie: L’Oreal’s Influencer Squad

De kracht van passie: L’Oreal Influencer Squad. Het inzetten van celebrities en actrices is niets nieuws voor L’Oreal. Sinds vorig jaar heeft het beauty brand daar ook Influencers aan toegevoegd. “We hebben ervoor gekozen met influencers te gaan werken om dichter bij onze consumenten te staan en echt de connectie met hen te leggen. Ook wilde we het schoonheidsideaal verbreden en afstemmen met waar schoonheid vandaag de dag om draait.” zegt L’Oreal’s general manager Adrien Koskas in een interview met Digiday UK.

Passie boven bereik

Opvallend genoeg heeft L’Oreal gekozen voor beauty influencers met een relatief laag bereik voor wat je zou verwachten van zo’n groot merk. Volgens Koskas heeft die keuze alles te maken met de passie van de influencers voor L’Oreal. “Als je werkt met influencers, moet je kiezen voor een oprechte en eerlijke relatie tussen merk en influencer. De influencers die je kiest moeten van je merk houden. Als ze dat niet doen, dan zie je dat hoe dan ook terug in de content. Wij geloven in lange termijn relaties met influencers. Niet in one-shots. Als ze de ene dag praten over jou en de volgende over je concurrent, dan is er geen verhaal. Dat is gewoon niet geloofwaardig. Het gaat er om een relatie op te bouwen met je influencers. Zo kun je samen prachtige content creëren en engagement genereren.”

Source: https://digiday.com/podcast/loreal-paris-influencers/

About the Author