BRANDAMBASSADORS – Our story

Sinds 2008  verbinden wij, Brandambassadors, ‘people with passion, power and presence with brands”. Wij verbinden de juiste (micro) influencers en merken om authentieke en overtuigende verhalen te vertellen. Daarmee bouwen wij aan betrouwbare en sterke relaties tussen merken en  influencers met als doel het creëren van ambassadeurs. Wij zetten gepassioneerde mensen in als de persoonlijke verhalenverteller. Door de ‘ambassadeurs’ te activeren, met de door ons ontwikkelde campagnes, creëren we voortdurende en betrokken communicatie (WOM) met betrouwbare en invloedrijke content.

Wat is een ‘brand ambassador’?

Een “brand ambassador” is niet zomaar een hippe naam voor een persoon of van een marketing strategie voor merken. Met deze aanduiding geven wij naam aan een persoon, maar ook aan een doelgerichte aanpak om het merk onder de aandacht te brengen van een breder publiek. Daarmee bouwen wij aan een geloofwaardig & betrouwbaar merkbeeld vanuit persoonlijke betrokkenheid.

Onze werkwijze in 8 stappen:

  1. Formuleren van campagne doelen
  2. In kaart brengen van ‘target audiences’
  3. Selectie en matchen van influencers
  4. Strategie en creatie van campagne
  5. Content creatie door influencers
  6. Verspreiding van content via earned, owned en/of paid media
  7. Meten van resultaten
  8. Evaluatie

Voor wie werken wij o.a.:

Brandambassadors | Canon - Vespa - StyleToday - Peugeot - BMW - Bosch - Dremel - Miss Etam - Het Louwman Museum


BRANDAMBASSADORS – Campagneplatform

Wij traceren de ambassadeurs onder bestaande klanten (brand advocates), influencers, celebrities, bloggers, vloggers, collega’s en experts. Wij maken gebruik van ons online campagne-platform waarmee we de verschillende influencers en ambassadeurs kunnen identificeren, verbinden, betrekken en activeren op on- en offline kanalen.

Met het Brandambassadors platform controleren en monitoren we de volledige roll-out en het campagne programma; van search in onze uitgebreide database, werving, tot het meten van het resultaat. We monitoren en meten onder andere het aantal relevante post van de verschillende influencers of ambassadeurs via diverse sociale media kanalen, engagements (likes, comments, shares) en bepalen de ROI van de campagne op basis van een internationaal gefalsificeerde rekenmethode.

Met onze platform-technologie is het mogelijk te bouwen aan efficiënte en resultaatgerichte ambassadeurs programma’s die aansluiten bij de behoefte van de hedendaagse marketeers. Het resultaat van de campagnes benchmarken we op basis van gerealiseerde campagnes en wetenschappelijk verkregen data.

Brandambassadors campaign platform
Brandambassadors campaign platform