Blog : Persberichten

JBL kiest merkambassadeurs

JBL kiest merkambassadeurs

Sunnery James en Ryan Marciano JBL merkambassadeurs

Sunnery James en Ryan Marciano zijn gekozen tot merkambassadeurs van JBL. Het internationale en Nederlandse dj-duo Sunnery en Ryan delen met JBL de passie voor het overbrengen van een live muziekervaring; on stage, thuis en onderweg. Het hele jaar zullen JBL en Sunnery James & Ryan Marciano gezamenlijk , als JBL merkambassadeurs, allerlei merkgerelateerde acties en evenementen doen om nieuwe producten de promoten.

‘In JBL hebben we een partner gevonden die volledig begrijpt dat onze fans niet aan een plaats gebonden willen zijn om een feest te bouwen’ aldus Sunnery James & Ryan Marciano. ‘We kijken uit naar een langdurige samenwerking met JBL; een audiomerk dat net als wij de beste muziekervaring wil leveren en continu zoekt naar vernieuwing’, volgens Sunnery James & Ryan Marciano.

Internationale JBL merkambassadeurs

Naast Sunnery en Ryan zijn er ook in andere landen samenwerkingen aangegaan tussen JBL en andere topartiesten. Zo is Tinie Tempah gecontracteerd om het merk en de JBL producten te ondersteunen. Naar Tinie bestaat het internationale brand ambassadors team van JBL onder andere uit Demi Lovato, DNCE, Quincy Jones, , NBA-ster Stephen Curry, Maitre Gims, Nikola Karabatic en voetbalheld Jerome Boateng.

 

 

 

MARUG Lecture  about Influencer marketing: How far can you go?

MARUG Lecture about Influencer marketing: How far can you go?

Lezing voor studentenvereniging MARUG

Consumentengedrag en het effect dat dit gedrag kan hebben, speelt een gigantische rol binnen marketing. Daarom is het niet verrassend dat marketing psychologie steeds populairder wordt. Mind over Marketing is een relatief klein evenement dat zicht focust op marketing psychologie. Het evenement is ideaal voor studenten die geïnteresseerd zijn in zowel marketing als psychologie. Het Marug evenement bestaat uit verschillende lezingen door interessante sprekers. Dit jaar vindt de Mind over Marketing plaats op 15 februari 2017. Schrijf je nu in!

Humberto Tan grootste talkshowhost van Nederland

Humberto Tan grootste talkshowhost van Nederland

Humberto Tan is de belangrijkste talkshowhost van Nederland.

In twee maanden tijd weet hij 34 miljoen euro aan PR-waarde te genereren, bijna dubbel zo veel als nummer twee Jeroen Pauw (18 miljoen euro). Opvallend, omdat over Jeroen Pauw wel meer berichten verschijnen. Humberto Tan is ook de meest geliefde talkshowhost; berichten over hem hebben een positiever sentiment dan die over Pauw en Matthijs van Nieuwkerk. Dit zijn de belangrijkste resultaten uit onderzoek van Clipit naar de berichtgeving over talkshowhosts in de laatste maanden van 2016.

Follow the Leader

Op 13 oktober won Humberto Tan de Zilveren Televizier-Ster als beste presentator van Nederland. Clipit analyseert aan de hand van online berichten de populariteit van Humberto Tan en vergelijkt dit met zijn collega talkshowhosts Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw. Van deze drie gastheren weet Humberto Tan de hoogste PR-waarde binnen te halen met € 33.959.884,- De RTL Late Night presentator heeft dit vooral te danken aan zijn grote schare volgers op social media. Met zijn Twitter- en Instagramaccounts bereikt hij honderdduizenden mensen. Jeroen Pauw en met name Matthijs van Nieuwkerk profileren zich minder nadrukkelijk op social media en blijven dan ook steken op een lagere PR-waarde.

PR-waarde top 3
1. Humberto Tan
2. Jeroen Pauw
3. Matthijs van Nieuwkerk

Niet het meest besproken

Opvallend is dat Humberto Tan die hoge PR-waarde niet zozeer binnenhaalt omdat er over hem het meest wordt geschreven. Die eer gaat namelijk naar Jeroen Pauw, met 72.589 berichten. Het overgrote deel van deze berichten is afkomstig van Twitter, waar volop wordt gediscussieerd over de gasten in zijn talkshow. Pauw verzendt, met name via het twitteraccount @pauwnl, dubbel zo veel berichten met zijn eigen kanalen als Tan. Jeroen Pauw heeft echter veel minder volgers, wat elk bericht van zijn eigen accounts een stuk minder waardevol maakt dan een bericht van Humberto Tan.

Aantallen berichten top 3
1. Jeroen Pauw
2. Humberto Tan
3. Matthijs van Nieuwkerk

Meer dan alléén talkshowhost

De PR-waarde van een bericht hangt niet alleen af van het aantal mensen wat een bericht gezien heeft. We houden ook rekening met het sentiment van dat bericht. De berichtgeving over Humberto Tan heeft niet alleen de hoogste PR-waarde, maar is ook positiever dan over collega’s Pauw en Van Nieuwkerk. Niet alleen zijn optreden als gastheer van RTL Late Night, maar ook Tan’s werk als amateurfotograaf en zijn aandeel in Let’s Dance zorgen voor veel positieve reacties. Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw wordt daarentegen vaak verweten dat zij tot de linkse grachtengordel behoren en daardoor niet objectief zijn. Vooral Pauw moet het ontgelden na een interview met 50PLUS voorman Henk Krol en na een uitzending waarin PVV-stemmers aan tafel plaats nemen.

Sentiment top 3
1. Humberto Tan
2. Matthijs van Nieuwkerk
3. Jeroen Pauw

Over het onderzoek

Clipit heeft van 17 oktober tot 31 december onderzoek gedaan naar de drie Nederlandse talkshowhosts. We analyseerden alle online en social media vernoemingen van Humberto Tan, Jeroen Pauw en Matthijs van Nieuwkerk. In totaal werden 114.504 berichten geanalyseerd. Het sentiment wordt automatisch bepaald aan de hand van een uitgebreide lijst met woorden en woordcombinaties, die elk een positieve of negatieve tone of voice hebben. Alleen woorden die in de buurt van de desbetreffende talkshowhost staan, nemen we mee in de beoordeling. Meer informatie over de berekening van de PR-waarde vind je hier.

 

DJ Hardwell en BALR. werken samen

DJ Hardwell en BALR. werken samen

Nederlandse  DJ en producer Hardwell is een samenwerking aangegaan met Nederland ‘leading luxury lifestyle brand’ BALR.

Het doel was het maken van een ultieme DJ rugzak. Opgericht in 2013, BALR. maakt de levensstijl van professionele atleten en kunstenaars toegankelijk voor iedereen. En met de medewerking van ongetwijfeld een van de grootste dj’s van Nederland, Hardwell, geeft het mensen over de hele wereld de kans om het leven van een ‘DJ BALR.’ te leven.

Met een reeks van high-end kleding, accessoires en reisproducten, omvat het BALR. merk alle aspecten van het leven. BALR. telt veel topatleten en artiesten onder haar klanten.  Het bekende Nederlandse modemerk is nu trots op de komst van de DJ als officiële BALR. Hardwell werkt close samen met BALR. om de ideal DJ rugzak te creëren. Het BALR. in-house team, met getalenteerde ontwerpers, heeft samen met DJ Hardwell een tas ontwikkeld die een essentieel onderdeel zal worden voor een ‘artist’, of ‘non-artist’ die houdt van een verfijnde mix van stijl en inhoud.

Doutzen Kroes, nieuwe brand ambasador Hunkemöller

Doutzen Kroes, nieuwe brand ambasador Hunkemöller

Hunkemöller onthult in Berlijn: Topmodel Doutzen Kroes wordt nieuwe gezicht

Met het thema “A new love story begins” vertelt Doutzen Kroeshaar eigen verhaal als leidraad  in de samenwerking met en nieuwe lingerie lijn voor Hunkemöller. Hiermee volgt ze Sylvie Meis op die jarenlang het lingeriemodel is geweest. De collectie is samen met Doutzen ontwikkelt. Onder de naam “Doutzen’s stories” vertelt zij op persoonlijke wijze over haar zelf en collecties: lingerie, zwemkleding of sportassortiment.

Philip Mountford CEO van  Hunkemöller zegt hierover: “Ik ben er ontzettend blij mee dat Doutzen onze nieuwe merkambassadrice is. “Ze vertegenwoordigt precies onze merkwaarden en als internationaal topmode. Ze kan ons merk wereldwijd meer bekendheid geven. Doutzen is een natuurlijke, stralende, prachtige, stijlvolle en natuurlijk heel sexy vrouw. In de komende twee jaar werken we met Doutzen samen aan de ontwikkeling van het merk.”

Doutzen zelf is erg trots op de haar ontwikkelde collectie: “Ik zit al een tijdje in de modewereld, maar heb nog nooit de mogelijkheid gehad om mijn eigen lingeriecollectie te ontwerpen. Dit is een geweldige nieuwe kans voor mij! Ik ben echt trots om de wereld wat meer van mezelf en mijn passie voor lingerie te laten zien met mijn collectie voor Hunkemöller. Het is een merk dat dichtbij me staat en waar ik mee ben opgegroeid in Nederland, een merk met een sterk erfgoed.“

Daphne Schippers ambassadeur Campina

Daphne Schippers ambassadeur Campina

Campina en Dafne Schippers maken zich sterk voor gezonde voeding

 Dafne Schippers gaat vanaf vandaag samen met Campina voor goud! Op dit moment is Dafne de meest succesvolle Nederlandse atlete ter wereld. Daarnaast heeft zij een passie voor gezond en lekker eten. Een logische stap dus om de krachten te bundelen. Samen met de huidige Campina ambassadeur, Olympisch turnkampioen Epke Zonderland, zal Dafne zich inzetten om Nederland bewust te maken van het belang van zuivel als onderdeel van een goede basisvoeding.

Voeding voor de beste prestatie
De atlete licht toe: “Vanwege mijn sportcarrière ben ik mij een aantal jaar geleden in voeding gaan verdiepen. In wat voor mij het beste werkt, voor mijn lichaam en uiteindelijk voor mijn prestaties. Zelf probeer ik zoveel mogelijk voedingsstoffen uit de gewone voeding te halen. Zuivel maakt een belangrijk deel uit van mijn voedingspatroon. Ik begin mijn dag met melk, havermout en fruit.

Na de training eet ik graag Campina kwark. De proteïnen in kwark zijn goed voor het herstel van mijn spieren. Daarnaast inspireer ik graag mensen met lekkere recepten. Dit doe ik samen met mijn zus Sanne via mijn blog DafneLikes.com.”

Sterk met Dafne
“Wij zijn enorm trots dat Dafne Schippers onze ambassadeur wordt. Zij heeft alles waar Campina voor staat: zij is nuchter, sympathiek, vernieuwend, oer-Hollands én sterk en fit. Zuivel is voor veel topsporters een vast onderdeel van de dagelijkse voeding vanwege de belangrijke voedingsstoffen. Dit geldt niet alleen voor topsporters maar juist voor iedereen die wel eens sport. Samen met Dafne Schippers, Epke Zonderland en NOC*NSF vormen we nu een sterk team”, vertelt Maurice Willemsen, verantwoordelijk voor Campina in Nederland.

Campina kwark naar Rio
Op verzoek van NOC*NSF, levert Campina als official supplier dit jaar yoghurt en kwark aan TeamNL in Rio. De kwark is ontwikkeld in samenwerking met Epke Zonderland en Erik te Velthuis, manager van topsportrestaurant Papendal. De kwark is van nature rijk aan proteïne, wat bijdraagt aan de opbouw en het herstel van de spieren. Dit maakt het zeer geschikt voor sporters.

Anna Nooshin ontwerpt Hunkemöller collectie

Anna Nooshin ontwerpt Hunkemöller collectie

Anna Nooshin ontwerpt lingerie Hunkemöller collectie

Modebloggers en journalisten verzamelen zich vandaag bij Villa Nicola in Amsterdam om als eersten de items uit de exclusieve Anna Nooshin for Hunkemöller collectie te bekijken én te bespreken. De Nederlandse modeblogger, YouTuber, tv-host en auteur straalt en is trots op haar eerste lingerie collectie.

‘Anna’ for Hunkemöller
De collectie weerspiegelt Anna’s uitgesproken gevoel voor mode en is geïnspireerd op haar waanzinnige leefstijl. Anna is niet alleen het gezicht van de collectie, maar heeft ook het handschrift van de collectie beïnvloedt met haar persoonlijke smaak en eigen interpretatie van schoonheid en kracht.

We zien in de Anna Nooshin for Hunkemöller c0llectie verschillende body’s van delicaat kant, verleidelijke lingerie sets met speelse bandjes, een elegante nacht set bestaande uit een top, kimono en wijde pantalon. De collectie heeft een hoog hebben-gehalte en is bijna te mooi om niet te showen.

IWC ambassadeur: Humberto Tan

IWC ambassadeur: Humberto Tan

Humberto Tan IWC ambassadeur opent flagship store in Amsterdam
Het luxe Zwitserse horlogehuis IWC Schaffhausen vierde  de officiële grand opening van haar eerste Boutique in Nederland. De officiële opening werd verricht door RTL Late Night presentator Humberto Tan,  al vele jaren IWC ambassadeur en influential. Policy van IWC is om langdurige relaties  aan te gaan met hun ‘friends of the brand’, omdat de geloofwaardigheid en de authenticiteit hiermee wordt versterkt.

Nieuwe ‘friend of the brand’
VIP-gasten genoten van een cocktail-receptie gevolgd door  een exclusief diner in het onlangs geopende Waldorf Astoria Amsterdam. Tijdens het diner introduceerde IWC een nieuwe Friend of the Brand: de Nederlandse zanger en producer Alain Clark.  Tijdens het diner verraste de zanger de gasten met een privé-concert. Alain Clark zegt over IWC: “Ik hou van een horloge met attitude en in dit opzicht zit je bij IWC altijd goed. De uitstekende techniek en unieke ontwerpen van IWC zijn precies wat ik zoek in een uurwerk.”

Reeds vele jaren heeft IWC sterke banden met vertegenwoordigers uit de sport, film, mode en muziek  wereld. IWC’s internationale Friends of the Brand zijn onder meer Kevin Spacey, Cate Blanchett, Zinédine Zidane, Ewan McGregor, Karolina Kurkova, Aloe Blacc, Lewis Hamilton, Nico Rosberg en Ronan Keating.

Portuguese Yacht Club Chronograph “Amsterdam 2014”
Speciaal voor de opening van de eerste Boutique in Am­sterdam aan de P.C. Hooftstraat lanceert IWC Schaffhausen de Portuguese Yacht Club Chronograph “Amsterdam 2014” (Ref. IW390209) in een gelimiteerde oplage van slechts  vijf exemplaren. Deze gelimiteerde oplage wordt uitsluitend verkocht in de IWC Boutique in Amsterdam.

Het robuuste, sportieve horloge met een flyback chronograaf heeft een 45,4-millimeter roodgouden kast en een zwart rubberen band. De  saffier ­glazen achterzijde van dit unieke model is voorzien van het stadswapen van Amsterdam met de bekende drie witte andreaskruisen.

Humberto Tan IWC ambassadeur
Humberto Tan IWC ambassadeur