Chat with us, powered by LiveChat

Blog : Blogs

5 Nederlandse Beauty Influencers

Er zijn in Nederland veel influencers die binnen de categorie ‘beauty’ vallen. Beauty influencers houden zich vooral bezig met make-up, verzorgingsproducten of haarstyling. Beauty influencers kunnen dus ingezet worden voor verschillende soorten merken die te maken hebben met beauty. In deze blog zetten we 5  Nederlandse beauty influencers op een rijtje. 

Masha Feoktistova

View this post on Instagram

Hi ❤️ Hoe was jouw dag vandaag?

A post shared by Mascha Feoktistova (@beautygloss) on

Mascha is bekend van haar YouTube kanaal Beautygloss. Op dit kanaal plaats ze veel video’s die te maken hebben met make-up en beauty, maar ook andere video’s zoals stortytimes en shoplogs. Naast het kanaal Beautygloss heeft ze ook nog het kanaal Vlogglos, waar ze dagelijks een nieuwe vlog upload.

Instagram Beautygloss Vloggloss Twitter

 

Serena Verbon

Serena van Beautylab is afgestuurd in de richting van Molecular Biology en werkte 5 jaar als farmaceutisch analist, maar richt zich al zo’n 8 jaar fulltime op haar online carrière. Haar werkachtergrond is af en toe nog terug te zien op haar blog, als ze bijvoorbeeld dieper ingaat op bepaalde ingrediënten in beauty producten. Serena is naast haar blog ook actief op Instagram en YouTube. 

Instagram YouTube Blog twitter

 

The Beauty Assistent

View this post on Instagram

Laatst probeerde ik voor het eerst de fijne producten van @toppik.nl uit 🙌🏻 Wat een uitkomst is deze uitgroei spray. Hiermee kan ik mijn bezoekje aan de kapper nog heel even rekken 🙈 Naast de uitgroei spray heb ik ook de brow building fibers set uitgetest (swipe naar rechts) Dit product maakt je brows voller en dikker in no time. De fibers hechten zich aan bestaande haartjes en zijn gemaakt van gekleurde keratine 💥 Met de kortingscode ‘MarloesToppik10’ krijg je 10% korting op je bestelling. Ken jij deze producten al? ✨#ToppikHair #stopjeuitgroei #vollewenkbrauwen #toppikeyebrowsonfleek #collab . Maar het allerleukste is dat ik deze twee producten ook aan een van jullie mag weggeven in een kleur naar keuze! . Wat moet je doen om te WINNEN? 💥 . 🌟 Volg @toppik.nl op Instagram . 🌟 Volg @thebeautyassistant op Instagram en laat in een reactie weten dat je meedoet! De winnaar maak ik 19 december bekend via Insta stories!

A post shared by Marloes | The Beauty Assistant (@thebeautyassistant) on

Marloes is actief op Instagram en heeft een blog. Ze houdt zich naast beauty ook bezig met fashion en lifestyle. Op haar Instagram plaatst ze mooie content van bijvoorbeeld beauty producten die ze graag gebruikt, maar ook foto’s uit haar dagelijkse leven. Op haar blog zijn vaak reviews te vinden van verschillende beauty producten.

Instagram Blog 

 

Vera Camilla

View this post on Instagram

🧡 The secret’s out!!! 💛 Mijn kwastenset met mijn favoriete make-upkwasten van @boozyshop, met eigen vormgeving en samenstelling is ✨NU TE KOOP✨De set is helemaal geworden zoals ik wilde en ik ben er dan ook onwijs blij mee en trots op! Zo mooi, zo fijn… AAAHH! 😻💥 • •Mijn 10 favoriete make-upkwasten 🤩 •Volledig in een unieke nude perzikkleur 🍑 •In een super mooi bijpassend tasje ✨✨ •Zijdezachte, synthetische haren 🐰 •Voor ogen, wenkbrauwen en gezicht 🤦‍♀️🤦‍♂️ •Multifunctioneel! ♻️ •€34,95 voor de complete set 💌 •Met GRATIS verzending in NL en BE! 💰 • Bestel NU via de link in mijn IG bio! 🛒 En check de Make-update video met het hele verhaal over de kwasten op mijn YouTube kanaal! 🙌 #boozyxveracamilla

A post shared by Vera Camilla (@veracamilla) on

Vera is veel bezig met beauty, wat terug te zien is op zowel haar Instagram als haar YouTube kanaal. Zo heeft bijvoorbeeld make-up video’s gemaakt, en video’s over verschillende beauty producten. Ook heeft ze afgelopen jaar haar eigen set van make-up kwasten uitgebracht.

Instagram YouTube Blog 

 

Jan Willem Huffmeijer

Jan Willem is barbier en heeft zijn eigen barbershop ‘B4MEN’. Op zijn gelijknamige blog schrijft hij over verzorging en beauty voor mannen, bijvoorbeeld kapsel trends of verzorgingstips. Ook zijn op zijn blog diverse lifestyle artikelen te vinden.

Instagram Blog Facebook 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Generatie Z, de generatie van 2019

Generatie Z, de generatie van 2019

Generatie Z,  iedereen die tussen de jaren 1992 tot heden is geboren, de generatie de nog net niet met de telefoon in de hand is geboren, de generatie die meer online dan offline leeft, de generatie die gemiddeld 6 uur per dag online spendeert, de online wereld als geen ander kennen en na 8 seconden al afgeleid zijn. Waarom? Omdat het internet er al was toen zij ter wereld kwamen. Generatie Z is een belangrijke generatie in de marketingwereld voor 2019!

Hoe bereik je deze generatie?

Generatie Z, de ongrijpbare en onbereikbare generatie die alles in de marketingwereld zal veranderen. Gen Z is sterk  individueel ingesteld en het is niet gemakkelijk om ze effectief te bereiken met een marketingcampagne (getbright, 2019). Hoe bereik je daadwerkelijk deze generatie? Om de aandacht te krijgen van deze generatie is een kort en bondig visueel beeld belangrijk, aangezien hun concentratie op zo’n 8 seconden gemiddeld zit. Denk hierbij aan het gebruik van YouTubers en Instagrammers waar deze generatie elke dag naar kijkt. De generatie Z herkent zich in de vloggers en Instagrammers. Daarnaast is humor ook een essentiële factor om Gen Z te bereiken. (Communicatietrends, 2019)

Social media

Snapchat, Instagram, YouTube zijn de social media kanalen die Gen Z beheert. Van alle generaties brengen zij de meeste tijd door op deze kanalen. Ze zijn visueel ingesteld en gebruiken selfies, emoticons en filmpjes als taal. Alles wat generatie Z doet moet gefotografeerd worden, wat ze eten, wat ze aan het doen zijn, welke film ze kijken en zelfs wanneer ze gaan slapen. Generatie Z heeft tientallen groepsappen, is bekend met elke filter op Snapchat & deelt 24/7 wat ze aan het doen zijn via Instagram story. Kortom, alles wat deze generatie meemaakt moet online geplaatst worden.

Concentratie

Doordat de generatie Z opgegroeid is met het internet, zijn ze gewend dat er constante informatiestroom is. Ze zijn goed in het multitasken tussen vijf schermen en ze zijn er aan gewend dat alles binnen een klik te vinden is, of dat nou muziek, een berichtje of een product is. Gen Z staat er dan ook om bekend dat ze een gemiddelde spanningsboog van 8 seconden hebben.

Gen Z

Generatie Z is een unieke generatie, ze zijn geboren met het internet en spenderen ongeveer 6 uur per dag online. Lange teksten, daar zijn ze niet geïnteresseerd in. Wat zij willen is kort en bondig visueel beeld met humor en waar zij zich in herkennen. Gen Z lijkt onbereikbaar, maar met de inzet van de juiste social influencers op de kanalen waar zij actief op zijn kom je al een heel eind!

Bronnen:

Ipsos. (2019) Generatie Z bereiken . https://www.adformatie.nl/merkstrategie/2-tips-om-succesvol-te-haken-op-de-selfie-generatie 

Sanne. L.S. (2019) 5 tips om generatie z succesvol te bereiken. https://socialinc.nl/content/vijf-tips-om-generatie-z-succesvol-te-bereiken-via-social/ 

Diederick. U. (2019) Generation Z: de ongrijpbare generatie. https://www.marketingfacts.nl/berichten/generation-z-de-ongrijpbare-generatie

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. Wil je meer informatie over Influencer marketing? Neem dan gerust contact met ons op!

 

 

 

 

Het Algortitme van Instagram

Het algoritme.. Volgens veel influencers een zwarte bladzijde uit het boek van Instagram. Het platform laat namelijk niet alleen posts in niet-chronologische volgorde zien, maar selecteert de zichtbaarheid van berichten op basis van wat je liked, wie je tagt en waar je op reageert. En dat niet alleen. Er komen veel meer aspecten bij kijken die vooral nadelig zijn voor bedrijven, en dus ook influencers.

 

Engagement

Engagement is key voor adverteerders, want hoe meer invloed de influencer heeft op zijn/haar achterban, hoe meer invloed de gesponsorde post op de doelgroep heeft. Dit geldt eigenlijk ook voor het algoritme. Hoe meer interactie het profiel heeft, hoe relevanter Instagram het profiel vindt. Dat betekent dus ook dat het relevante profiel sneller bovenaan je feed zal staan of te vinden is op jouw aanbevolen pagina.

Toch is het algoritme nog best een grijs gebied. Wij zien dan ook veel verschil bij influencers wat betreft engagement. Zo is in onze vorige blog over nepvolgers te lezen dat het engagement laag kan zijn door neppe volgers, maar algoritme kan er ook wat van. Likes en rating van een post kan ontzettend beïnvloed worden door het algoritme en wij geven onze influencers dan ook graag advies in.

 

Het algoritme ‘ontwijken’

Ondanks dat het algoritme influencers beïnvloedt, kunnen de influencers zelf ook hun best doen om het algoritme een beetje te ontwijken. Zo is een consistente feed erg belangrijk. Een vaste soort van content, eenzelfde filter of manier van bewerken en de focus op niet veel onderwerpen maakt de feed een stuk sterker.

Ook zijn liken, interactie houden met je volgers (door terug te reageren) en het gebruiken van hashtags activiteiten die ervoor zorgen dat Instagram het account ziet als een relevant profiel. Vragen stellen in de caption van het bericht is bijvoorbeeld een call-to-action die engagement stimuleert.

 

Kortom, algoritme speelt een grote rol in influencer marketing. Gelukkig valt er rekening mee te houden en zijn er manieren om als influencer een nóg beter engagement te bereiken dan anderen. Uiteindelijk gaat het toch om relevante en goede content waar Instagram op selecteert. Dat wat wij ook van onze influencers verwachten bij de samenwerking tijdens een campagne.

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. Wil je meer informatie over Influencer marketing? Neem dan gerust contact met ons op!

Coop Kerstcampagne

Coop Kerstcampagne

In samenwerking met Coop Supermarkten hebben wij 32 influencers meegenomen in deze campagne. De influencers zijn door Coop uitgedaagd om een kerstklassieker te maken en hun kerstgedachte hierbij te delen. Denk hierbij aan een ossenhaas, garnalencocktail of bijvoorbeeld een carpaccio. Dan niet klassiek op tafel gezet zoals er bijna bij elk huishouden wel wordt gegeten, maar met een twist!

De campagne trapte af met een succesvol event waar iedereen ontzettend enthousiast over was en echt heeft genoten. De georganiseerde lunch zag er prachtig uit op een mooi gedekte kersttafel, waar 17 influencers plaatsnamen en gezamenlijk een kerstquiz speelden.

 

Kersklassiekers

Van 6 t/m 24 december zijn er dagelijks blogs, posts en stories geplaatst waarin de heerlijke en unieke recepten uitgebreid zijn toegelicht. Coop wil met het inzetten van food influencers mensen prikkelen om met Kerst niet te kiezen voor de traditionele kerstgerechten, maar om juist een van de 10 kerstklassiekers met een twist te maken.

Deze uitdaging is vormgegeven in een winactie:

“Denk je nou, oh ik wil ook een kerstrecept met een twist maken? Doen!! Maak een gerecht met je persoonlijke twist en deel deze op social media met #coopkerstklassieker. Je maakt dan namelijk kans op een KitchenAid pan. Kun je meteen nog meer lekkers bakken in de pan! 🙂 –  Annepannie.nl 

 

Ook maakte Rogier van @the.suburbandad een korte Instagram video, waar hij boodschappen doet bij Coop om een van de kerstklassiekers te maken. Hij laat het ‘samenzijn’ en de kerstgedachte terugkomen in de video door zijn buren te verrassen met een kerstdiner.

 

Samenzijn tijdens de Kerst

Het ‘samenzijn’ en de kerstgedachte staan centraal tijdens deze campagne. En om deze af te sluiten heeft Rachel ‘De Huismuts’ een gezin (die het niet breed heeft) heel erg blij gemaakt. In de onderstaande indrukwekkende video is te zien dat dit gezin de Kerst van hun leven beleeft, vol met cadeau’s en verrassingen. Een ontzettend emotionele en mooie dag die wij op beeld hebben gebracht.

We willen iedereen even stil laten staan bij het feit dat er niet altijd overal kerst wordt gevierd met een volle kersttafel. Kijk deze Kerst even om je heen naar diegene die het moeilijk hebben, en laten we elkaar allemaal een beetje helpen. Dat is wat we met deze video willen overbrengen.

 

 

Tot slot willen we de volgende bedrijven bedanken voor het mede mogelijk maken van deze video:

BT Hair, Dredd, Blokker, By Anne, BuyLau, Beautique élégance, Rituals, Miss Etam, Toppik, New Care, Hip Aan de Muur, Claesens en Arjan Bloemen.

Nep volgers op Instagram

Nep volgers op Instagram

Instagram heeft maar liefst 1 miljard gebruikers wereldwijd. Echter zijn er naar schatting zo’n 95 miljoen nep accounts (Albergotti & Kuranda, 2018). De reden dat er zo veel nep accounts zijn, is dat deze worden gemaakt worden om vervolgens te verkopen als ‘volgers’. Er is wereldwijd een ongelooflijk grote handel in nepvolgers, en daarvoor zijn natuurlijk veel nep accounts nodig. De laatste tijd is het fenomeen van nepvolgers steeds meer in opspraak, mede door de VPRO documentaire #followme. Wat zijn nepvolgers nu precies en hoe gaat dit in zijn werk? En wat zijn de gevolgen hiervan voor influencer marketing?

 

#followme

Vorige maand is er op de vpro de documentaire #followme uitgezonden, die ook volledig te zien was op IGTV. In de documentaire laat Nicolaas Veul de economie achter Instagram zien aan de hand van verschillende interviews. Zo interviewde hij iemand die een groot netwerk aan sites voor het kopen van nepvolgers beheert om er achter te komen hoe dit precies in elkaar zit, en sprak hij travel influencer Sara Melotti over haar ervaringen met Instagram. In de documentaire blijkt dat er veel fraude wordt gepleegd binnen de economie, en dat er veel trucjes worden gebruikt om het algoritme van Instagram te omzeilen. Zo zijn er bijvoorbeeld groepen op onder andere Telegram waarin soms honderden mensen hun Instagram posts sturen, zodat iedereen uit de groep deze gaan liken en ze dus makkelijk meer likes kunnen krijgen (VPRO, 2018).

 

Volgers kopen

Hoe gaat het kopen van volgers nu precies in zijn werk? Als je ‘volgers kopen’ intypt op Google krijg je genoeg resultaten van websites waar je voor ongeveer €6,- al 1000 volgers kan kopen. De volgers die je koopt zijn meestal geen accounts van echte mensen, maar zogenoemde bots. Deze bots worden gemaakt door een computer met een bepaalde software. Deze software plukt willekeurige foto’s van het internet en kiest een willekeurige gebruikersnaam. Er zijn ook nep accounts die er net uit zien als een echt account, hiervoor worden bestaande accounts direct gekopieerd. Voorheen werd er veel gewerkt met zogenaamde ‘click farms’, waar mensen de hele dag handmatig mensen volgen vanaf verschillende nep accounts. Tegenwoordig gaat dit vooral digitaal met een software, omdat dit een stuk sneller is. (VPRO, 2018)

 

Nepvolgers en influencer marketing

Influencer marketing is gebaseerd op de invloed die influencers hebben op hun volgers. Het is daarbij uiteraard ook erg belangrijk dat de volgers van de influencers ook echte volgers zijn zodat de posts ook echt bekeken en geliked worden. Als een influencer veel volgers koopt lijkt het alsof deze een groot bereik heeft, maar is een deel van dit bereik totaal niet relevant. Deze gekochte volgers zijn geen echte mensen, en kunnen dus ook niet ‘beïnvloed worden’.

Alhoewel Instagram aangegeven heeft zich bezig te gaan houden met het verwijderen van bot accounts, moet er nog steeds voor uitgekeken worden. Er kunnen namelijk nog steeds makkelijk en snel nieuwe accounts aangemaakt worden. Hierdoor blijft het dus ook nog mogelijk om volgers te kopen. Er zijn een aantal dingen waaraan je accounts met nepvolgers kunt herkennen. Bijvoorbeeld bij een hele lage engagement ten opzichte van het aantal volgers, en veel (buitenlandse) volgers die vrijwel niks op hun account hebben staan (Ward, 2018). Ook maken wij gebruik van een tool waarin we toename en afname van volgers kunnen bijhouden. Wij vinden het belangrijk om altijd te controleren of een influencer volgers gekocht heeft voordat we een samenwerking aangaan. 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. Wil je meer informatie over Influencer marketing? Neem dan gerust contact met ons op!

 

Bronnen

Ward, T. (2018) Brands Are Cracking Down On Influencers With Fake Followers. https://www.forbes.com/sites/tomward/2018/06/27/brands-are-cracking-down-on-influencers-with-fake-followers/#114d2d7251e2

VPRO. (2018) #followme – De eerste documentaire over Instagram op Instagram. https://www.vpro.nl/programmas/follow-me

Albergotti, R. & Kuranda, S. (2018) Instagram’s Growing Bot Problem. https://www.theinformation.com/articles/instagrams-growing-bot-problem

 

5 Nederlandse familie influencers

5 Nederlandse familie influencers

Familie influencers kunnen voor veel verschillende soorten merken ingezet worden, van speelgoed en kinderkleding tot keukenapparatuur en woondecoratie. Er zijn in Nederland veel families die op YouTube en/of Instagram hun gezinsleven delen, en hiermee een groot bereik hebben opgebouwd. In dit artikel zetten we een aantal familie influencers op een rijtje.

Rachel en Willem

View this post on Instagram

Zo INTENS dankbaar en blij dat we voor de 4e keer dit jaar op ons geliefde Nusa Penida mogen zijn ♥️. Ik krijg vaak vragen van jullie voor tips, maar buiten de highlights om heb ik die (nog) niet omdat er simpelweg niet zoveel is. Dat maakt het voor ons zo’n speciale plek. Een ongerepte natuur, witte stranden, vanaf je scooter de local life aanschouwen en de natuur continu zien veranderen. Inmiddels wordt er flink gebouwd en krijg ik zelfs van jullie tips voor leuke adresjes. Ik vind het voor de bevolking zó fijn om te zien hoe de toeristen de weg naar hun eiland vinden en er ein-de-lijk een bron van inkomsten wordt gecreëerd. Het zou egoïstisch zijn om te wensen dat het onontdekt zou blijven. Het maakt mij oprecht blij te zien dat er nu op verschillende plekken op het eiland schommels hangen waar je voor 30 cent op mag zitten. We zagen zelfs een paar nieuwe, zelf in elkaar getimmerde, uitkijkposten. Fantastisch toch, hoe de bevolking voor zichzelf kansen aan het creëren is om geld te verdienen! Meer geld betekent minder overleven en dus vooruit durven kijken. Want wie geen ruimte in zijn hoofd heeft om aan de dag van morgen te denken als die van vandaag nog niet eens is afgelopen, heeft ook geen ruimte om te denken én te werken aan een betere wereld om hem heen. Dus wie weet…over een x aantal jaar, wanneer de bevolking niet meer met de dag hoeft te leven, gaan ze het belang van zorg dragen voor hun eiland inzien en verdwijnen de vuilnis hopen naast hun huizen in net zo’n snel tempo als de toeristen nu het eiland ontdekken ♥️🙏🏼 . #nusapenida #wonderfulindonesia #tripofwonders

A post shared by Rachel van Sas (@dehuismuts) on

Rachel en Willem wonen samen met hun dochtertje Pip en hond Dibbes in Amsterdam, en zijn in verwachting van hun tweede kindje. Op haar YouTube kanaal, de Huismuts, plaatst Rachel voornamelijk weekvlogs. Ook houdt ze een gelijknamige blog bij, waar ze schrijft over verschillende lifestyle onderwerpen. Willem heeft een eigen kanaal genaamd Daddyhox, waar ook weekvlogs te vinden zijn. Daarnaast delen ze beide veel foto’s van hun dagelijkse (gezin)leven op Instagram.

Instagram Willem YouTube Willem Instagram Rachel YouTube Rachel Facebook 

 

De Bellinga’s

De Bellinga’s zijn een van de grootste familie influencers in Nederland. De Bellinga familie vlogt elke dag en geven hun kijkers zo een kijkje in hun dagelijkse leven als gezin. Het gezin bestaat uit Daniel en Fara, hun kinderen Luan, Lucilla en Luxy, en hun hondjes Woezel en Pip. Ze hebben op hun kanaal meer dan 300 duizend abonnees, en hun video’s worden gemiddeld 130 duizend keer bekeken. Luan en Lucilla hebben beide ook nog een eigen kanaal die door hun ouders worden beheerd, waar af en toe een video op wordt geplaatst

Instagram Fara Instagram Daniel YouTube Facebook

 

The Suburban Dad

Rogier Jongedijk, getrouwd met Nukhet, is vader van dochters Marley en Lois en zoontje James. Op zijn instagram deelt hij de mooie momenten van het ouderschap, maar ook de lastige kanten waar iedere ouder mee te maken krijgt. Onder zijn instagramfoto’s zijn dan ook vaak interessante verhalen te vinden over wat hij meemaakt als vader van drie kinderen.

Instagram Website 

Paulien Tilstra

View this post on Instagram

Love being their mom 💕

A post shared by PAULIEN TILSTRA (@paulientilstra) on

Paulien is moeder van Eli en Jenae en woont samen met haar vriend en kinderen in Lelystad. Ze plaatst twee keer per week een video op haar kanaal met 158 duizend abonnees. Ze plaatst vooral vlogs, maar af en toe ook wel eens een andere video. In haar vlogs laat ze een dag in haar leven zien met haar kinderen.

Instagram YouTube 

Familie Lakap

De familie Lakap upload meerdere keren per week een vlog waarin ze hun dagelijkse leven laten zien. Ze filmen ook vaak leuke uitjes, en halen ook vaak grapjes met elkaar uit. Kinderen Devran en Ilay hebben ook hun eigen kanaal, Lakap Junior. Het kanaal Familie Lakap heeft meer dan 160 duizend abonnees, en Lakap Junior heeft kortgeleden 100 duizend abonnees behaald.

Instagram YouTube Lakap Junior

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Appen met Steven Vegter

Appen met Steven Vegter

Deze week hebben wij Steven Vegter op de app. De 18 jarige content creator Steven maakt verschillende YouTube video’s. Hij heeft verschillende formats zoals: ‘Dit doet elke….’ ‘Steven Vegter speelt’ ‘Wat meisjes/jongens….’ De onderwerpen zijn voornamelijk gericht op jongeren. Steven is hard aan het groeien en heeft inmiddels 78.000 abonnees. Lees hieronder het app interview en kom meer over hem te weten!

Wat vind je het leukst aan online influencer zijn?

Het zelfstandig kunnen maken van content (video’s en foto’s) en kunnen vermaken van mijn volgers. Het is voor mij een uitlaatklep omdat ik door mijn hartspierziekte niet meer mag sporten iets wat ik vroeger veel deed.

Ga je nog naar school? Zo ja, welke opleiding volg je?

Ik ga nog naar school. Ik volg in Groningen aan het Alfa-College een 4 jarige MBO opleiding namelijk Mediavormgever.

Welke samenwerking vond je het leukst, en waarom?

Ik vind o.a. de samenwerking met GGD/Radar leuk omdat je dan in samenwerking met andere mensen iets kunt gaan maken.

Hoe zie jij jezelf over 5 jaar?

Ik verwacht over 5 jaar voltijd te werken in mijn eigenbedrijf als social influencer /content creator of gedeeltelijk eigenbedrijf en gedeeltelijk te werken bij een (media)bedrijf waar ik dan content voor bedenk en maak en andere mensen help met het maken van content.

Hoe ziet de week van Steven eruit?

Op werkdagen ga ik naar school en in de avond ben ik bezig met het bedenken en maken van content. In het weekend ben ik eigenlijk alleen maar bezig met het bedenken en maken van content regelmatig ben ik hiervoor op pad om met andere influencers content te maken. Uiteraard neem ik ook tijd voor me zelf door af en toe uit te gaan met vrienden en/of vriendin.

 

Appen met SmaakMenutie

Appen met SmaakMenutie

Deze week: Smaakmenutie

Deze week hebben wij kookduo Tim en Erik op de app of beter bekend als SmaakMenutie. Het idee om een blog te beginnen is ontstaan tijdens een rondreis door Californië. De heren halen hun inspiratie overal vandaan, zoals uit de landen waar ze geweest zijn, de restaurants die ze hebben bezocht en de niet te vergeten Indonesische invloeden van Erik! Als je naar de recepten kijkt loopt het water je al in de mond. Bekijk het interview en kom meer over ze te weten!

Hoe is SmaakMenutie tot stand gekomen?

We vinden het allebei leuk om te koken en om veel verschillende keukens te proeven. En aangezien we alles wat we maakten al op kladjes schreven bedachten we tijdens onze rondreis door Californië dat het wel gaaf was om een blog te beginnen. En zo geschiedde. Thuisgekomen bedachten we de naam SmaakMenutie, vroegen we een vriendin om een logo te ontwerpen en leerde een bevriende fotograaf ons de kneepjes van foodfotografie.

Wat is jullie favoriete gerecht?

Oei, dat is een lastige vraag. Erik kan je ‘s nachts wakker maken voor lemper, dat is een Indische snack. Maar ook voor traditionele Indische smoor. Ik ben zelf van jongs af aan gek van de Italiaanse keuken maar sinds wij elkaar kennen staat de Indische keuken op een gedeelde eerste plek met de Italiaanse.

Van welke keuken zijn jullie het meest onder de indruk?

Wat denk je? De Indische keuken wat ons betreft. Het is een keuken vol variaties en bijna elk eiland heeft zijn eigen specialiteiten. Overigens zijn we ook fan van de Italiaanse keuken. Wonderlijk hoe de Italianen met heel weinig ingrediënten een geweldige maaltijd kunnen maken.

Met wie zouden jullie graag een keer willen koken?

Om eerlijk te zijn hebben we niet een chef in het bijzonder. Maar het lijkt ons wel gaaf om een keertje met Sergio Herman mee te lopen. Al is het alleen maar om te zien hoe hij alles ‘ fuckin perfect’ maakt.

Hoe ziet de week van SmaakMenutie eruit?

Druk! Een foodblog hebben is super leuk, maar kost ook heel veel tijd. Naast het koken brainstormen we over nieuwe recepten, maar denken we bijvoorbeeld ook na hoe we het willen fotograferen. Dan moeten de beelden bewerkt worden en de recepten omschreven worden. Dat laatste is nog een hele kunst kan ik je zeggen. Verder maken we sinds kort ook kookvideo’s. Korte video’s waarin niet wij maar het gerecht centraal staat. En dan hebben we daarnaast ook nog eens heel veel vragen en reacties van onze lezers die we proberen allemaal te beantwoorden. En aangezien we nog dagelijks groeien in bezoekers groeien ook de vragen en opmerkingen. En dan hebben we het nog geeneens gehad over het koken zelf, het website beheer, events en SEO. Overigens zorgen we er ook voor dat we geregeld zelf een hapje kunnen gaan eten. Kortom, we vervelen ons nooit!

Radar Advies campagne

Radar Advies campagne

In samenwerking met Radar Advies hebben wij drie YouTube kanalen ingezet om onderwerpen zoals Telefoonverslaving, SOA test, depressie en onzekerheden te bespreken. Deze onderwerpen zijn veel voorkomend bij jongeren. Middels deze campagne willen wij jongeren helpen om de stap naar hulp kleiner te maken.

Een telefoonverslaving, een SOA test of depressie. Een aantal onderwerpen die veel voorkomen bij jongeren. De YouTube kanalen Tieners, Ellis in Joetoepland en Steven Vegter bespreken deze verschillende onderwerpen in een video.

Radar Advies

Radar Advies is een adviesbureau. De adviseurs bij Radar zijn actief op diverse thema’s o.a. Jeugd, Werk & Participatie Zorg & Samenleven en Management & Organisatie. Bij deze campagne hebben wij het thema Jeugd onder de aandacht gebracht. Het thema hebben wij onder de aandacht gebracht door de inzet van verschillende YouTubers. Op JouwGGD advies kan je informatie vinden over diverse onderwerpen zoals: Gezondheid, Relaties, Lichaam, Seks, Gevoel, Alcohol, Drugs en Media.

De Campagne

Voor deze campagne hebben wij verschillende YouTube kanalen ingezet. Er zijn onderwerpen behandeld zoals telefoonverslaving, depressie, SOA’s en onzekerheden.De doelstelling van de campagne was om de stap naar hulp voor jongeren kleiner te maken.

Ellis in JoetoepLand

In een van de video’s bespreekt Ellis haar telefoonverslaving. Ellis is enorm verslaafd aan haar mobiele telefoon en zij wilt onderzoeken of dit minder kan en hoe ze dat moet gaan doen. Ellis neemt haar kijkers mee in dit proces, verdeeld over drie video’s. In de eerste video bespreekt zij haar telefoonverslaving en wat zij gaat doen om ervoor te zorgen dat dit minder wordt.

In de tweede video leeft Ellis een week lang zonder mobiele telefoon en neemt zij haar kijkers mee in het proces. Zij laat in een vlog zien hoe zij die week is doorgekomen. Ze merkt dat zij vooral muziek luisteren op haar telefoon mist, maar ook dat je niet even de treintijden kan checken. Aan het einde van de week krijgt zij haar telefoon weer terug. Zij weet niet of ze hier zo blij mee is, ze vond het relaxed zonder telefoon omdat zij rustig aan schoolprojecten kon werken zonder afleiding.

In de derde video praat Ellis met een jeugdverpleegkundige over telefoonverslaving en hoe schadelijk het is voor je gezondheid. Ze bespreken hoe de week is gegaan wat de voor- en nadelen waren en ze geven tips over het minderen van je telefoon gebruik.

YouTube Ellis

Instagram Ellis

De Tieners

In de eerste video bespreken de tieners hun onzekerheden. Er worden een aantal onderwerpen besproken. Ze praten over sociale media, telefoonverslaving, acne en geaardheid. Deze vier onderwerpen worden uitgebreid besproken in de eerste video.

De tweede video is een quiz, genaamd de ‘SOA TEST’. De tieners gaan de strijd tegen elkaar aan in deze quiz. Zij beantwoorden vragen die seks gerelateerd zijn zoals bijvoorbeeld SOA’s, een veel voorkomend onderwerp bij jongeren.

In de laatste video praten de Tieners met een jeugdverpleegkundige over hun onzekerheden. Hoe gaan de Tieners om met hun onzekerheden en wat zijn hun onzekerheden. Samen met de jeugdverpleegkundige bespreken ze tips en helpen ze jou hoe jij om kan gaan met een onzekerheid.

YouTube Tieners

Instagram Tieners

Steven Vegter

In de eerste video vertelt Steven wat er met hem aan de hand is. Hij zit niet lekker in zijn vel en wilt dit graag delen met zijn kijkers. Hij praat openhartig over hoe hij zich de laatste voelt en adviseert ook aan de kijkers om dit te doen als jij je niet lekker in je vel zit. Met deze video brengt hij een boodschap naar buiten dat als jij niet lekker in je vel zit dat je daarover moet gaan praten. Hij vertelt hoe hij er boven op is gekomen en wat hij daarvoor heeft moeten doen.

De tweede video is samen met zijn moeder, hij stelt zijn moeder vragen over  seksting, online daten en grenzen aangeven. Steven heeft aangegeven dat als zijn volgers ergens mee zitten dat je hem een Instagram direct bericht kan sturen.

In de laatste video praat Steven met een jeugdverpleegkundige over hoe hij zich nu voelt en wat de hulp die hij heeft gekregen voor hem heeft betekent. Nadat hij te horen had gekregen dat zijn hartziekte niet meer weg zou gaan heeft hij hulp gekregen om daar mee om te gaan. Verder bespreekt hij met de jeugdverpleegkundige de berichten die hij heeft binnen gekregen. De berichten die hij binnen heeft gekregen zijn behoorlijk heftig en de jeugdverpleegkundige geeft hier tips over.

YouTube Steven Vegter

Instagram Steven Vegter

De samenwerking met Radar Advies was een hele interessante en interactieve campagne. De reacties van de volgers stroomden binnen. Door de inzet van influencers is de stap naar hulp voor jongeren kleiner geworden.

5 Nederlandse gaming influencers

5 Nederlandse gaming influencers

De niche van gaming influencers is er een die ongelooflijk gegroeid is de afgelopen jaren. Gaming is misschien ook wel de grootste niche wat betreft het bereik van influencers, en er zijn dan ook erg veel gaming kanalen op YouTube. Dit grote bereik van vele gaming influencers kan interessant zijn voor merken, al helemaal als deze ook nog goed bij de interesses van de kijkers passen, dus als het bijvoorbeeld op een of andere manier te maken heeft met gamen. Hieronder zetten we 5 Nederandse gaming influencers voor je op een rijtje.

 

Kwebbelkop

View this post on Instagram

#nofilter

A post shared by Jordi van den Bussche (@kwebbelkop) on

Jordi van der Bussche, beter bekend als Kwebbelkop, is een Nederlandse gaming influencer die Engelstalige video’s maakt. Omdat zijn video’s in het Engels zijn, heeft hij ook veel volgers wereldwijd. Met meer dan 9 miljoen abonnees op YouTube is Jordi een van de grootste Nederlandse YouTubers. Op het kanaal Kwebbelkop plaatst hij dagelijks een gaming video van verschillende games.

YouTube Instagram Twitter 

 

Gamemeneer

Don, oftewel GameMeneer, maakt dagelijks een video voor zijn eigen kanaal met 1 miljoen abonnees over veel verschillende games. Toen hij zijn kanaal begon maakte hij ook Engelse video’s, maar later maakte hij alleen nog maar Nederlandse video’s.  Don is een vast gezicht op het kanaal DagelijksHaaDee, het gaming kanaal van Milan Knol. Verder heeft hij zijn eigen boek ‘Hoe word je een GameMeneer’ uitgebracht, waarin hij vertelt over games die hij speelt, hoe hij begonnen is op YouTube en geeft hij tips en tricks om zelf succesvol te worden op YouTube.

YouTube Instagram Twitter 

 

Linktijger

View this post on Instagram

Als je haar maar goed zit!

A post shared by Link (@linktijger) on

Link plaatst elke dag een nieuwe video waarin hij verschillende games speelt, waaronder Fortnite, Pokemon en Minecraft. Op zijn YouTube kanaal xLinkTijger heeft meer dan 600.000 abonnees. Naast zijn eigen kanaal is  Link ook onderdeel van het kanaal DagelijksHaaDee.Voor zijn eigen kanaal maakt Link ook video’s in de serie ‘Fortnite Jachtseizoen’, wat gebaseerd is op het format van StukTV. 

YouTube Twitch Instagram Twitter 

 

Fifalosophy

View this post on Instagram

Voor al uw feesten en partijen

A post shared by Matthy / Fifalosophy (@jematthy) on

Fifalosophy is het YouTube kanaal van Matthy, waarop hij vooral video’s plaats waarin hij FIFA speelt, maar af en toe ook andere voetbalspellen speelt of video’s die niet gerelateerd zijn aan gamen. Hij is nu net begonnen met een nieuwe serie die draait om FIFA19. Dankzij zijn kanaal heeft hij ook leuke dingen buiten YouTube kunnen doen, zo mocht hij in de rust van een AZ wedstrijd een potje FIFA spelen op het veld, en heeft hij Cristiano Ronaldo kunnen ontmoeten in Lissabon.

YouTube Instagram Twitter 

 

Maxime MXM

Maxime is een van de weinige vrouwelijke gaming YouTubers. Op haar kanaal Maxime MXM heeft ze 64.000 abonnees en plaatst ze voornamelijk Formule 1, Fortnite, Call of Duty, FIFA en Battlefield video’s. Ook doet ze vaak gaming livestreams van verschillende games op het platform Twitch.

YouTube Twitch Instagram Twitter 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

5 Nederlandse vrouwelijke lifestyle influencers

5 Nederlandse vrouwelijke lifestyle influencers

De categorie ‘lifestyle influencers’ is nogal breed, omdat deze influencers zich met verschillende onderwerpen bezig kunnen houden. Vaak gaat het om een combinatie van meerdere dingen, zoals fashion, reizen, beauty, etc. Lifestyle influencers geven hun volgers een kijkje in hun leven, en zijn hierdoor vaak een bron van inspiratie voor hun volgers. Omdat lifestyle influencers zich niet specifiek op één onderwerp richten zijn ze ook voor veel verschillende soorten merken en bedrijven in te zetten. Hieronder zetten we 5 verschillende lifestyle influencers op een rijte.

 

Laura Ponticorvo

Laura heeft in het verleden meegedaan aan meerdere TV programma’s, maar is inmiddels vooral bekend door haar YouTube kanaal waar ze ruim 150.000 abonnees op heeft. Op haar kanaal plaatst ze vooral weekvlogs, waarin ze kijkers een kijkje geeft in haar dagelijkse leven. Ook op instagram is Laura erg populair, ze heeft hier maar liefst 180.000 volgers. Laura houdt zich op social media bezig met fashion, beauty, lifestyle en reizen. Daarnaast heeft ze ook nog een blog die draait om dezelfde onderwerpen.

Blog Instagram Facebook YouTube 

 

Diana Leeflang

Diana is bekend van haar YouTube kanaal D is for Dazzle met zo’n 270.000 abonnees. Op dit kanaal plaatst ze veel verschillende video’s omtrent lifestyle en fashion, zoals vlogs, shoplogs, routine video’s en ‘plan met mij’ video’s.  Ook op instagram deelt ze leuke foto’s en stories van haar dagelijkse leven. Verder heeft Diana in 2017 en 2018een eigen stationery lijn bij Kruidvat uitgebracht, en heeft ze net nog een nieuwe lijn gelanceerd.

Instagram YouTube Twitter

 

Nienke Plas

Op haar YouTube kanaal deelt Nienke elke week haar dagelijkse leven met haar man Resley en zoontje Frenky-Dean. Wat haar zo leuk maakt is haar vlotte babbel en haar uitgesproken humor. Op haar YouTube plaatst ze ook af en toe stand-up comedy video’s die ze ‘HAHALOG’ noemt. Dat haar video’s in de smaak vallen is wel duidelijk, ze heeft op YouTube meer dan 150.000 abonnees, en haar video’s worden vaak zelfs wel meer dan 200.000 keer bekeken.

Website Instagram Facebook YouTube 

 

Melanie Latooy

View this post on Instagram

A smile is the prettiest thing you can wear✨💓

A post shared by M e l a n i e ♀ (@melanielatooy) on

Melanie maakt op haar YouTube kanaal met ruim 320.000 abonnees veel video’s op het gebied van lifestyle. Zo maakt ze regelmatig video’s waarin ze vragen beantwoord, advies geeft aan haar kijkers, maar ook plaatst ze af en toe vlogs. Daarnaast geeft ze haar volgers via Instagram ook nog een kijkje in haar leven.

Instagram YouTube Twitter 

 

Leonie van Rijn

View this post on Instagram

Eyes on the prize 🍂

A post shared by Leonie (@allaboutleonie) on

Op haar YouTube kanaal ‘All about Leonie’ met meer dan 43 duizend abonnees upload ze verschillende soorten video’s gerelateerd aan lifestyle. Zo plaatst ze vaak veel weekvlogs waarin ze haar kijkers laat zien wat ze zoal doet in een willekeurge week, maar plaatst ze bijvoorbeeld ook Q&A’s en fashion gerelateerde video’s.

Instagram YouTube Twitter 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Appen met Evelien Langeveld

Appen met Evelien Langeveld

Evelien Langeveld in the spotlight

Deze week hebben wij niemand minder dan Evelien Langeveld op de app a.k.a. Eefexplores. Evelien is sinds een aantal jaar fulltime traveller. Na haar reis door Thailand werd ze verliefd op Zuid-Oost Azië. Eind 2015 besloot ze te stoppen met haar baan en boekte een enkeltje naar Australië. Eefexplores avontuur begon!

Je komt op hele gave bestemmingen, wat is de mooiste plek waar je bent geweest?
Oei, gelijk een moeilijke vraag! 🙂 De reden dat ik dit lastig te beantwoorden vind is dat elke plek wel iets speciaals heeft. In Europa kan ik bijvoorbeeld enorm genieten van de historie en cultuur die je overal aantreft. Ik vind Budapest een ontzettend gave stad, en ook Brussel heeft me laatst enorm verrast. Maar neem Zuidoost-Azië bijvoorbeeld – daar ben ik erg onder de indruk van geraakt vanwege de prachtige tempels, het heerlijke eten, de warme mensen en de tropische stranden. Ik ben laatst in Flores (Indonesië) geweest en een van de hoogtepunten daar was toch wel Padar, zie https://www.instagram.com/p/Blp70mSnDpH/?taken-by=eefexplores

Wat zou je beroep zijn als Instagram & YouTube er niet waren?

Voordat ik fulltime ging bloggen en Instagrammen heb ik gewerkt als online marketeer voor onder andere De Postcode Loterij en Philips. Naast het bloggen en Instagrammen doe ik af en toe nog steeds klussen in de online marketing. Email marketing, social media marketing en CRM zijn mijn specialiteiten.

Welke samenwerking/campagne vond je het leukst en waarom?
Dat was een recente samenwerking met een hotel op Bali. Dit eco-hotel is opgericht en wordt gerund door een jong (26 en 27) Belgisch stel. Ze waren pas sinds twee weken geopend toen ik bij hen te gast was, en ik heb, naast dat ik ze heb gepromoot op Instagram en in een blog, geholpen met het creëren van content. Ik heb 20 foto’s voor ze gemaakt en bewerkt en ze waren er zo ontzettend blij mee! Zo blij dat ik mezelf laatst terug zag komen op Booking.com :). Ik vind het prachtige om twee van die jonge ondernemers met zo’n fantastische missie op zo’n manier te kunnen ondersteunen.

Hoe ziet de week van Eef eruit?
De week van Eef is op dit moment heel saai, haha! Ik ben druk bezig met het inpakken en verkopen van al mijn spullen omdat ik net mijn apartment in Amsterdam heb verkocht. Ik verhuis over drie weken weer terug naar Sydney.

 Hoe zie jij jezelf over 5 jaar?
Ik probeer zoveel mogelijk met de dag te leven. Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt. Of influencer marketing over vijf jaar nog dezelfde rol in de marketing mix inneemt als nu, dat durf ik niet te zeggen. Ik hoop me dan ook (nog) meer te gaan richten op bloggen en content creatie voor bedrijven. En natuurlijk hoop ik over vijf jaar nog steeds gezond en gelukkig te zijn! 🙂