Chat with us, powered by LiveChat

Blog : Blogs

5 Nederlandse familie influencers

5 Nederlandse familie influencers

Familie influencers kunnen voor veel verschillende soorten merken ingezet worden, van speelgoed en kinderkleding tot keukenapparatuur en woondecoratie. Er zijn in Nederland veel families die op YouTube en/of Instagram hun gezinsleven delen, en hiermee een groot bereik hebben opgebouwd. In dit artikel zetten we een aantal familie influencers op een rijtje.

Rachel en Willem

View this post on Instagram

Zo INTENS dankbaar en blij dat we voor de 4e keer dit jaar op ons geliefde Nusa Penida mogen zijn ♥️. Ik krijg vaak vragen van jullie voor tips, maar buiten de highlights om heb ik die (nog) niet omdat er simpelweg niet zoveel is. Dat maakt het voor ons zo’n speciale plek. Een ongerepte natuur, witte stranden, vanaf je scooter de local life aanschouwen en de natuur continu zien veranderen. Inmiddels wordt er flink gebouwd en krijg ik zelfs van jullie tips voor leuke adresjes. Ik vind het voor de bevolking zó fijn om te zien hoe de toeristen de weg naar hun eiland vinden en er ein-de-lijk een bron van inkomsten wordt gecreëerd. Het zou egoïstisch zijn om te wensen dat het onontdekt zou blijven. Het maakt mij oprecht blij te zien dat er nu op verschillende plekken op het eiland schommels hangen waar je voor 30 cent op mag zitten. We zagen zelfs een paar nieuwe, zelf in elkaar getimmerde, uitkijkposten. Fantastisch toch, hoe de bevolking voor zichzelf kansen aan het creëren is om geld te verdienen! Meer geld betekent minder overleven en dus vooruit durven kijken. Want wie geen ruimte in zijn hoofd heeft om aan de dag van morgen te denken als die van vandaag nog niet eens is afgelopen, heeft ook geen ruimte om te denken én te werken aan een betere wereld om hem heen. Dus wie weet…over een x aantal jaar, wanneer de bevolking niet meer met de dag hoeft te leven, gaan ze het belang van zorg dragen voor hun eiland inzien en verdwijnen de vuilnis hopen naast hun huizen in net zo’n snel tempo als de toeristen nu het eiland ontdekken ♥️🙏🏼 . #nusapenida #wonderfulindonesia #tripofwonders

A post shared by Rachel van Sas (@dehuismuts) on

Rachel en Willem wonen samen met hun dochtertje Pip en hond Dibbes in Amsterdam, en zijn in verwachting van hun tweede kindje. Op haar YouTube kanaal, de Huismuts, plaatst Rachel voornamelijk weekvlogs. Ook houdt ze een gelijknamige blog bij, waar ze schrijft over verschillende lifestyle onderwerpen. Willem heeft een eigen kanaal genaamd Daddyhox, waar ook weekvlogs te vinden zijn. Daarnaast delen ze beide veel foto’s van hun dagelijkse (gezin)leven op Instagram.

Instagram Willem YouTube Willem Instagram Rachel YouTube Rachel Facebook 

 

De Bellinga’s

De Bellinga’s zijn een van de grootste familie influencers in Nederland. De Bellinga familie vlogt elke dag en geven hun kijkers zo een kijkje in hun dagelijkse leven als gezin. Het gezin bestaat uit Daniel en Fara, hun kinderen Luan, Lucilla en Luxy, en hun hondjes Woezel en Pip. Ze hebben op hun kanaal meer dan 300 duizend abonnees, en hun video’s worden gemiddeld 130 duizend keer bekeken. Luan en Lucilla hebben beide ook nog een eigen kanaal die door hun ouders worden beheerd, waar af en toe een video op wordt geplaatst

Instagram Fara Instagram Daniel YouTube Facebook

 

The Suburban Dad

Rogier Jongedijk, getrouwd met Nukhet, is vader van dochters Marley en Lois en zoontje James. Op zijn instagram deelt hij de mooie momenten van het ouderschap, maar ook de lastige kanten waar iedere ouder mee te maken krijgt. Onder zijn instagramfoto’s zijn dan ook vaak interessante verhalen te vinden over wat hij meemaakt als vader van drie kinderen.

Instagram Website 

Paulien Tilstra

View this post on Instagram

Love being their mom 💕

A post shared by PAULIEN TILSTRA (@paulientilstra) on

Paulien is moeder van Eli en Jenae en woont samen met haar vriend en kinderen in Lelystad. Ze plaatst twee keer per week een video op haar kanaal met 158 duizend abonnees. Ze plaatst vooral vlogs, maar af en toe ook wel eens een andere video. In haar vlogs laat ze een dag in haar leven zien met haar kinderen.

Instagram YouTube 

Familie Lakap

De familie Lakap upload meerdere keren per week een vlog waarin ze hun dagelijkse leven laten zien. Ze filmen ook vaak leuke uitjes, en halen ook vaak grapjes met elkaar uit. Kinderen Devran en Ilay hebben ook hun eigen kanaal, Lakap Junior. Het kanaal Familie Lakap heeft meer dan 160 duizend abonnees, en Lakap Junior heeft kortgeleden 100 duizend abonnees behaald.

Instagram YouTube Lakap Junior

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Appen met Steven Vegter

Appen met Steven Vegter

Deze week hebben wij Steven Vegter op de app. De 18 jarige content creator Steven maakt verschillende YouTube video’s. Hij heeft verschillende formats zoals: ‘Dit doet elke….’ ‘Steven Vegter speelt’ ‘Wat meisjes/jongens….’ De onderwerpen zijn voornamelijk gericht op jongeren. Steven is hard aan het groeien en heeft inmiddels 78.000 abonnees. Lees hieronder het app interview en kom meer over hem te weten!

Wat vind je het leukst aan online influencer zijn?

Het zelfstandig kunnen maken van content (video’s en foto’s) en kunnen vermaken van mijn volgers. Het is voor mij een uitlaatklep omdat ik door mijn hartspierziekte niet meer mag sporten iets wat ik vroeger veel deed.

Ga je nog naar school? Zo ja, welke opleiding volg je?

Ik ga nog naar school. Ik volg in Groningen aan het Alfa-College een 4 jarige MBO opleiding namelijk Mediavormgever.

Welke samenwerking vond je het leukst, en waarom?

Ik vind o.a. de samenwerking met GGD/Radar leuk omdat je dan in samenwerking met andere mensen iets kunt gaan maken.

Hoe zie jij jezelf over 5 jaar?

Ik verwacht over 5 jaar voltijd te werken in mijn eigenbedrijf als social influencer /content creator of gedeeltelijk eigenbedrijf en gedeeltelijk te werken bij een (media)bedrijf waar ik dan content voor bedenk en maak en andere mensen help met het maken van content.

Hoe ziet de week van Steven eruit?

Op werkdagen ga ik naar school en in de avond ben ik bezig met het bedenken en maken van content. In het weekend ben ik eigenlijk alleen maar bezig met het bedenken en maken van content regelmatig ben ik hiervoor op pad om met andere influencers content te maken. Uiteraard neem ik ook tijd voor me zelf door af en toe uit te gaan met vrienden en/of vriendin.

 

Appen met SmaakMenutie

Appen met SmaakMenutie

Deze week hebben wij kookduo Tim en Erik op de app of beter bekend als SmaakMenutie. Het idee om een blog te beginnen is ontstaan tijdens een rondreis door Californië. De heren halen hun inspiratie overal vandaan, zoals uit de landen waar ze geweest zijn, de restaurants die ze hebben bezocht en de niet te vergeten Indonesische invloeden van Erik! Als je naar de recepten kijkt loopt het water je al in de mond. Bekijk het interview en kom meer over ze te weten!

Hoe is SmaakMenutie tot stand gekomen?

We vinden het allebei leuk om te koken en om veel verschillende keukens te proeven. En aangezien we alles wat we maakten al op kladjes schreven bedachten we tijdens onze rondreis door Californië dat het wel gaaf was om een blog te beginnen. En zo geschiedde. Thuisgekomen bedachten we de naam SmaakMenutie, vroegen we een vriendin om een logo te ontwerpen en leerde een bevriende fotograaf ons de kneepjes van foodfotografie.

Wat is jullie favoriete gerecht?

Oei, dat is een lastige vraag. Erik kan je ‘s nachts wakker maken voor lemper, dat is een Indische snack. Maar ook voor traditionele Indische smoor. Ik ben zelf van jongs af aan gek van de Italiaanse keuken maar sinds wij elkaar kennen staat de Indische keuken op een gedeelde eerste plek met de Italiaanse.

Van welke keuken zijn jullie het meest onder de indruk?

Wat denk je? De Indische keuken wat ons betreft. Het is een keuken vol variaties en bijna elk eiland heeft zijn eigen specialiteiten. Overigens zijn we ook fan van de Italiaanse keuken. Wonderlijk hoe de Italianen met heel weinig ingrediënten een geweldige maaltijd kunnen maken.

Met wie zouden jullie graag een keer willen koken?

Om eerlijk te zijn hebben we niet een chef in het bijzonder. Maar het lijkt ons wel gaaf om een keertje met Sergio Herman mee te lopen. Al is het alleen maar om te zien hoe hij alles ‘ fuckin perfect’ maakt.

Hoe ziet de week van SmaakMenutie eruit?

Druk! Een foodblog hebben is super leuk, maar kost ook heel veel tijd. Naast het koken brainstormen we over nieuwe recepten, maar denken we bijvoorbeeld ook na hoe we het willen fotograferen. Dan moeten de beelden bewerkt worden en de recepten omschreven worden. Dat laatste is nog een hele kunst kan ik je zeggen. Verder maken we sinds kort ook kookvideo’s. Korte video’s waarin niet wij maar het gerecht centraal staat. En dan hebben we daarnaast ook nog eens heel veel vragen en reacties van onze lezers die we proberen allemaal te beantwoorden. En aangezien we nog dagelijks groeien in bezoekers groeien ook de vragen en opmerkingen. En dan hebben we het nog geeneens gehad over het koken zelf, het website beheer, events en SEO. Overigens zorgen we er ook voor dat we geregeld zelf een hapje kunnen gaan eten. Kortom, we vervelen ons nooit!

Radar Advies campagne

Radar Advies campagne

In samenwerking met Radar Advies hebben wij drie YouTube kanalen ingezet om onderwerpen zoals Telefoonverslaving, SOA test, depressie en onzekerheden te bespreken. Deze onderwerpen zijn veel voorkomend bij jongeren. Middels deze campagne willen wij jongeren helpen om de stap naar hulp kleiner te maken.

Een telefoonverslaving, een SOA test of depressie. Een aantal onderwerpen die veel voorkomen bij jongeren. De YouTube kanalen Tieners, Ellis in Joetoepland en Steven Vegter bespreken deze verschillende onderwerpen in een video.

Radar Advies

Radar Advies is een adviesbureau. De adviseurs bij Radar zijn actief op diverse thema’s o.a. Jeugd, Werk & Participatie Zorg & Samenleven en Management & Organisatie. Bij deze campagne hebben wij het thema Jeugd onder de aandacht gebracht. Het thema hebben wij onder de aandacht gebracht door de inzet van verschillende YouTubers. Op JouwGGD advies kan je informatie vinden over diverse onderwerpen zoals: Gezondheid, Relaties, Lichaam, Seks, Gevoel, Alcohol, Drugs en Media.

De Campagne

Voor deze campagne hebben wij verschillende YouTube kanalen ingezet. Er zijn onderwerpen behandeld zoals telefoonverslaving, depressie, SOA’s en onzekerheden.De doelstelling van de campagne was om de stap naar hulp voor jongeren kleiner te maken.

Ellis in JoetoepLand

In een van de video’s bespreekt Ellis haar telefoonverslaving. Ellis is enorm verslaafd aan haar mobiele telefoon en zij wilt onderzoeken of dit minder kan en hoe ze dat moet gaan doen. Ellis neemt haar kijkers mee in dit proces, verdeeld over drie video’s. In de eerste video bespreekt zij haar telefoonverslaving en wat zij gaat doen om ervoor te zorgen dat dit minder wordt.

In de tweede video leeft Ellis een week lang zonder mobiele telefoon en neemt zij haar kijkers mee in het proces. Zij laat in een vlog zien hoe zij die week is doorgekomen. Ze merkt dat zij vooral muziek luisteren op haar telefoon mist, maar ook dat je niet even de treintijden kan checken. Aan het einde van de week krijgt zij haar telefoon weer terug. Zij weet niet of ze hier zo blij mee is, ze vond het relaxed zonder telefoon omdat zij rustig aan schoolprojecten kon werken zonder afleiding.

In de derde video praat Ellis met een jeugdverpleegkundige over telefoonverslaving en hoe schadelijk het is voor je gezondheid. Ze bespreken hoe de week is gegaan wat de voor- en nadelen waren en ze geven tips over het minderen van je telefoon gebruik.

De Tieners

In de eerste video bespreken de tieners hun onzekerheden. Er worden een aantal onderwerpen besproken. Ze praten over sociale media, telefoonverslaving, acne en geaardheid. Deze vier onderwerpen worden uitgebreid besproken in de eerste video.

De tweede video is een quiz, genaamd de ‘SOA TEST’. De tieners gaan de strijd tegen elkaar aan in deze quiz. Zij beantwoorden vragen die seks gerelateerd zijn zoals bijvoorbeeld SOA’s, een veel voorkomend onderwerp bij jongeren.

In de laatste video praten de Tieners met een jeugdverpleegkundige over hun onzekerheden. Hoe gaan de Tieners om met hun onzekerheden en wat zijn hun onzekerheden. Samen met de jeugdverpleegkundige bespreken ze tips en helpen ze jou hoe jij om kan gaan met een onzekerheid.

Steven Vegter

In de eerste video vertelt Steven wat er met hem aan de hand is. Hij zit niet lekker in zijn vel en wilt dit graag delen met zijn kijkers. Hij praat openhartig over hoe hij zich de laatste voelt en adviseert ook aan de kijkers om dit te doen als jij je niet lekker in je vel zit. Met deze video brengt hij een boodschap naar buiten dat als jij niet lekker in je vel zit dat je daarover moet gaan praten. Hij vertelt hoe hij er boven op is gekomen en wat hij daarvoor heeft moeten doen.

De tweede video is samen met zijn moeder, hij stelt zijn moeder vragen over  seksting, online daten en grenzen aangeven. Steven heeft aangegeven dat als zijn volgers ergens mee zitten dat je hem een Instagram direct bericht kan sturen.

In de laatste video praat Steven met een jeugdverpleegkundige over hoe hij zich nu voelt en wat de hulp die hij heeft gekregen voor hem heeft betekent. Nadat hij te horen had gekregen dat zijn hartziekte niet meer weg zou gaan heeft hij hulp gekregen om daar mee om te gaan. Verder bespreekt hij met de jeugdverpleegkundige de berichten die hij heeft binnen gekregen. De berichten die hij binnen heeft gekregen zijn behoorlijk heftig en de jeugdverpleegkundige geeft hier tips over.

De samenwerking met Radar Advies was een hele interessante en interactieve campagne. De reacties van de volgers stroomden binnen. Door de inzet van influencers is de stap naar hulp voor jongeren kleiner geworden.

5 Nederlandse gaming influencers

5 Nederlandse gaming influencers

De niche van gaming influencers is er een die ongelooflijk gegroeid is de afgelopen jaren. Gaming is misschien ook wel de grootste niche wat betreft het bereik van influencers, en er zijn dan ook erg veel gaming kanalen op YouTube. Dit grote bereik van vele gaming influencers kan interessant zijn voor merken, al helemaal als deze ook nog goed bij de interesses van de kijkers passen, dus als het bijvoorbeeld op een of andere manier te maken heeft met gamen. Hieronder zetten we 5 Nederandse gaming influencers voor je op een rijtje.

 

Kwebbelkop

View this post on Instagram

#nofilter

A post shared by Jordi van den Bussche (@kwebbelkop) on

Jordi van der Bussche, beter bekend als Kwebbelkop, is een Nederlandse gaming influencer die Engelstalige video’s maakt. Omdat zijn video’s in het Engels zijn, heeft hij ook veel volgers wereldwijd. Met meer dan 9 miljoen abonnees op YouTube is Jordi een van de grootste Nederlandse YouTubers. Op het kanaal Kwebbelkop plaatst hij dagelijks een gaming video van verschillende games.

YouTube Instagram Twitter 

 

Gamemeneer

Don, oftewel GameMeneer, maakt dagelijks een video voor zijn eigen kanaal met 1 miljoen abonnees over veel verschillende games. Toen hij zijn kanaal begon maakte hij ook Engelse video’s, maar later maakte hij alleen nog maar Nederlandse video’s.  Don is een vast gezicht op het kanaal DagelijksHaaDee, het gaming kanaal van Milan Knol. Verder heeft hij zijn eigen boek ‘Hoe word je een GameMeneer’ uitgebracht, waarin hij vertelt over games die hij speelt, hoe hij begonnen is op YouTube en geeft hij tips en tricks om zelf succesvol te worden op YouTube.

YouTube Instagram Twitter 

 

Linktijger

View this post on Instagram

Als je haar maar goed zit!

A post shared by Link (@linktijger) on

Link plaatst elke dag een nieuwe video waarin hij verschillende games speelt, waaronder Fortnite, Pokemon en Minecraft. Op zijn YouTube kanaal xLinkTijger heeft meer dan 600.000 abonnees. Naast zijn eigen kanaal is  Link ook onderdeel van het kanaal DagelijksHaaDee.Voor zijn eigen kanaal maakt Link ook video’s in de serie ‘Fortnite Jachtseizoen’, wat gebaseerd is op het format van StukTV. 

YouTube Twitch Instagram Twitter 

 

Fifalosophy

View this post on Instagram

Voor al uw feesten en partijen

A post shared by Matthy / Fifalosophy (@jematthy) on

Fifalosophy is het YouTube kanaal van Matthy, waarop hij vooral video’s plaats waarin hij FIFA speelt, maar af en toe ook andere voetbalspellen speelt of video’s die niet gerelateerd zijn aan gamen. Hij is nu net begonnen met een nieuwe serie die draait om FIFA19. Dankzij zijn kanaal heeft hij ook leuke dingen buiten YouTube kunnen doen, zo mocht hij in de rust van een AZ wedstrijd een potje FIFA spelen op het veld, en heeft hij Cristiano Ronaldo kunnen ontmoeten in Lissabon.

YouTube Instagram Twitter 

 

Maxime MXM

Maxime is een van de weinige vrouwelijke gaming YouTubers. Op haar kanaal Maxime MXM heeft ze 64.000 abonnees en plaatst ze voornamelijk Formule 1, Fortnite, Call of Duty, FIFA en Battlefield video’s. Ook doet ze vaak gaming livestreams van verschillende games op het platform Twitch.

YouTube Twitch Instagram Twitter 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

5 Nederlandse vrouwelijke lifestyle influencers

5 Nederlandse vrouwelijke lifestyle influencers

De categorie ‘lifestyle influencers’ is nogal breed, omdat deze influencers zich met verschillende onderwerpen bezig kunnen houden. Vaak gaat het om een combinatie van meerdere dingen, zoals fashion, reizen, beauty, etc. Lifestyle influencers geven hun volgers een kijkje in hun leven, en zijn hierdoor vaak een bron van inspiratie voor hun volgers. Omdat lifestyle influencers zich niet specifiek op één onderwerp richten zijn ze ook voor veel verschillende soorten merken en bedrijven in te zetten. Hieronder zetten we 5 verschillende lifestyle influencers op een rijte.

 

Laura Ponticorvo

Laura heeft in het verleden meegedaan aan meerdere TV programma’s, maar is inmiddels vooral bekend door haar YouTube kanaal waar ze ruim 150.000 abonnees op heeft. Op haar kanaal plaatst ze vooral weekvlogs, waarin ze kijkers een kijkje geeft in haar dagelijkse leven. Ook op instagram is Laura erg populair, ze heeft hier maar liefst 180.000 volgers. Laura houdt zich op social media bezig met fashion, beauty, lifestyle en reizen. Daarnaast heeft ze ook nog een blog die draait om dezelfde onderwerpen.

Blog Instagram Facebook YouTube 

 

Diana Leeflang

Diana is bekend van haar YouTube kanaal D is for Dazzle met zo’n 270.000 abonnees. Op dit kanaal plaatst ze veel verschillende video’s omtrent lifestyle en fashion, zoals vlogs, shoplogs, routine video’s en ‘plan met mij’ video’s.  Ook op instagram deelt ze leuke foto’s en stories van haar dagelijkse leven. Verder heeft Diana in 2017 en 2018een eigen stationery lijn bij Kruidvat uitgebracht, en heeft ze net nog een nieuwe lijn gelanceerd.

Instagram YouTube Twitter

 

Nienke Plas

Op haar YouTube kanaal deelt Nienke elke week haar dagelijkse leven met haar man Resley en zoontje Frenky-Dean. Wat haar zo leuk maakt is haar vlotte babbel en haar uitgesproken humor. Op haar YouTube plaatst ze ook af en toe stand-up comedy video’s die ze ‘HAHALOG’ noemt. Dat haar video’s in de smaak vallen is wel duidelijk, ze heeft op YouTube meer dan 150.000 abonnees, en haar video’s worden vaak zelfs wel meer dan 200.000 keer bekeken.

Website Instagram Facebook YouTube 

 

Melanie Latooy

View this post on Instagram

A smile is the prettiest thing you can wear✨💓

A post shared by M e l a n i e ♀ (@melanielatooy) on

Melanie maakt op haar YouTube kanaal met ruim 320.000 abonnees veel video’s op het gebied van lifestyle. Zo maakt ze regelmatig video’s waarin ze vragen beantwoord, advies geeft aan haar kijkers, maar ook plaatst ze af en toe vlogs. Daarnaast geeft ze haar volgers via Instagram ook nog een kijkje in haar leven.

Instagram YouTube Twitter 

 

Leonie van Rijn

View this post on Instagram

Eyes on the prize 🍂

A post shared by Leonie (@allaboutleonie) on

Op haar YouTube kanaal ‘All about Leonie’ met meer dan 43 duizend abonnees upload ze verschillende soorten video’s gerelateerd aan lifestyle. Zo plaatst ze vaak veel weekvlogs waarin ze haar kijkers laat zien wat ze zoal doet in een willekeurge week, maar plaatst ze bijvoorbeeld ook Q&A’s en fashion gerelateerde video’s.

Instagram YouTube Twitter 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Appen met Evelien Langeveld

Appen met Evelien Langeveld

Evelien Langeveld in the spotlight

Deze week hebben wij niemand minder dan Evelien Langeveld op de app a.k.a. Eefexplores. Evelien is sinds een aantal jaar fulltime traveller. Na haar reis door Thailand werd ze verliefd op Zuid-Oost Azië. Eind 2015 besloot ze te stoppen met haar baan en boekte een enkeltje naar Australië. Eefexplores avontuur begon!

Je komt op hele gave bestemmingen, wat is de mooiste plek waar je bent geweest?
Oei, gelijk een moeilijke vraag! 🙂 De reden dat ik dit lastig te beantwoorden vind is dat elke plek wel iets speciaals heeft. In Europa kan ik bijvoorbeeld enorm genieten van de historie en cultuur die je overal aantreft. Ik vind Budapest een ontzettend gave stad, en ook Brussel heeft me laatst enorm verrast. Maar neem Zuidoost-Azië bijvoorbeeld – daar ben ik erg onder de indruk van geraakt vanwege de prachtige tempels, het heerlijke eten, de warme mensen en de tropische stranden. Ik ben laatst in Flores (Indonesië) geweest en een van de hoogtepunten daar was toch wel Padar, zie https://www.instagram.com/p/Blp70mSnDpH/?taken-by=eefexplores

Wat zou je beroep zijn als Instagram & YouTube er niet waren?

Voordat ik fulltime ging bloggen en Instagrammen heb ik gewerkt als online marketeer voor onder andere De Postcode Loterij en Philips. Naast het bloggen en Instagrammen doe ik af en toe nog steeds klussen in de online marketing. Email marketing, social media marketing en CRM zijn mijn specialiteiten.

Welke samenwerking/campagne vond je het leukst en waarom?
Dat was een recente samenwerking met een hotel op Bali. Dit eco-hotel is opgericht en wordt gerund door een jong (26 en 27) Belgisch stel. Ze waren pas sinds twee weken geopend toen ik bij hen te gast was, en ik heb, naast dat ik ze heb gepromoot op Instagram en in een blog, geholpen met het creëren van content. Ik heb 20 foto’s voor ze gemaakt en bewerkt en ze waren er zo ontzettend blij mee! Zo blij dat ik mezelf laatst terug zag komen op Booking.com :). Ik vind het prachtige om twee van die jonge ondernemers met zo’n fantastische missie op zo’n manier te kunnen ondersteunen.

Hoe ziet de week van Eef eruit?
De week van Eef is op dit moment heel saai, haha! Ik ben druk bezig met het inpakken en verkopen van al mijn spullen omdat ik net mijn apartment in Amsterdam heb verkocht. Ik verhuis over drie weken weer terug naar Sydney.

 Hoe zie jij jezelf over 5 jaar?
Ik probeer zoveel mogelijk met de dag te leven. Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt. Of influencer marketing over vijf jaar nog dezelfde rol in de marketing mix inneemt als nu, dat durf ik niet te zeggen. Ik hoop me dan ook (nog) meer te gaan richten op bloggen en content creatie voor bedrijven. En natuurlijk hoop ik over vijf jaar nog steeds gezond en gelukkig te zijn! 🙂

Appen met Arielle Dannique

Appen met Arielle Dannique

Deze week hebben wij Arielle Dannique (23) op de app. Arielle is blogger en Instagrammer, haar account heeft inmiddels meer dan 300.000 followers. Ze is afgelopen zomer afgestudeerd en richt zich nu vol op haar bedrijf. Naast haar blog & Instagram helpt zij bedrijven met sociale media. Kortom, ze is flink aan het groeien en zeker eentje om in de gaten te houden!

Wat vind je het leukst aan online influencer zijn? 

Voornamelijk de vrijheid die ik heb. Iedere dag is anders. Van een maandag op een event in Amsterdam naar een event in Londen op woensdag. Je leert zo enorm veel nieuwe mensen en merken kennen, iets waar ik nog steeds elke dag dankbaar voor ben.

 Wat zou je beroep zijn als Instagram en bloggen niet bestond?

HR adviseur. Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd, een vak wat ik ook enorm leuk vind. Ik denk dat ik dit wel op freelance basis zou doen omdat ik ondernemen mega tof vind om te doen. Als Instagram niet bestond weet ik niet hoe mijn leven er exact uit zou zien, maar waarschijnlijk iets in de trans van Human resources.

 Je fotografie op je Instagram pagina & blog zien er super goed uit, wie fotografeert jou?

Arielle Dannique

Voornamelijk mijn vader. Hij is fotograaf waardoor hij mij perfect kan helpen qua belichting, hoek en details.

 Welke samenwerking/campagne vond je het leukst en waarom?

Het ging hierbij om een hoesjes merk. Het contact met de opdrachtgever verliep erg goed, er werden duidelijke afspraken gemaakt en er was goed zicht op het te behalen resultaat. De uitkomst was een enorm hoog aantal sales wat de campagne extra leuk en succesvol maakte!

Hoe zie jij jezelf over 5 jaar?

Over 5 jaar wil ik mijn bedrijf (ven) uitbouwen tot een groter succes. Ondernemen heeft mij zo de kriebels gegeven waardoor ik al mijn ideeën maar blijf bedenken. Naast mijn Instagram heb ik een tweede bedrijfje waarin ik klanten voorzie van hun volledige social media pakket. Wat houdt dit in? Product fotografie, beheer account, en alles wat daarbij komt kijken. Of Instagram zelf over 5 jaar nog bestaat durf ik niet te zeggen, maar ‘influencen’ zal op een manier altijd blijven bestaan zoals van oudsher.

Hoe ziet de week van Arielle eruit?

Mijn week is elke keer verschillend, een ding is zeker er worden foto’s gemaakt. De ene keer is dit in het buitenland de andere keer in eigen land. Aangezien mijn vader fotograaf is maakt hij 99% van mijn foto’s. We plannen een dagje waarin we 10 looks schieten en heel veel koffietjes naar binnen werken, echt een feestje! Daarnaast ben ik bezig met mijn emails, artikelen schrijven voor mijn blog, foto’s bewerken en inplannen en niet te vergeten de administratie….

Daarnaast heb ik minimaal 1 keer per week een dag met meetings. Ik probeer ze zoveel mogelijk op een dag te plannen en het tempo lekker hoog te houden. Verder bezoek ik veel evenementen waar ik wederom nieuwe mensen leer kennen en nieuwe ideetjes op kan doen.

5 Nederlandse Food Influencers

5 Nederlandse Food Influencers

Food influencers in Nederland

Hoe veel food influencers zijn er in Nederland? In deze blog nemen we een aantal onder de loep.

Influencers zijn tegenwoordig erg belangrijk voor bepaalde merken om een specifieke doelgroep te bereiken. Er zijn echter zo veel influencers dat het lastig is om te bepalen wie er nu geschikt is voor een samenwerking. Het is belangrijk om rekening te houden met de niche waar de influencer zich in bevind, dus waar ze zich mee bezig houden op social media. Zo zijn er bijvoorbeeld food, beauty en fashion influencers. Omdat er verschillende soorten influencers zijn, kan influencer marketing dus ook interessant zijn voor veel verschillende bedrijven en merken. In een nieuwe blog reeks zullen we de komende tijd een overzicht van vijf influencers binnen een bepaalde niche geven, met deze week de Food Influencer.

 

Food influencers zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Er zijn veel verschillende die zich ook allemaal op een andere manier bezig houden met eten. Zo zijn er influencers die zich bezighouden met gezond eten, maar zijn er ook influencers die graag de lekkerste ongezonde recepten delen. Op deze manier is er voor iedereen wat, en zijn verschillende food influencers dus ook voor verschillende merken in te zetten. Hieronder een overzicht van 5 nederlandse food influencers.

 

Chickslovefood

Elise en Nina van Chickslovefood delen op hun blog makkelijke recepten met duidelijke foto’s en weinig kunstmatige ingrediënten. Ook zijn ze actief op YouTube, waar ze elke donderdag een aflevering van hun kookshow, en elke maandag een recept video plaatsen. Verder hebben ze een aantal kookboeken uitgebracht, waaronder ‘Het 5 or less-kookboek’, ‘Het Skinny Six-kookboek’, ‘Het meal planning-kookboek’,  en hun nieuwste ‘Het 20 minutes or less-kookboek’. Daarnaast schrijven ze op hun blog ‘De Chicks’ nog eens over alles naast eten. Elise en Nina werken graag samen met merken waar ze fan van zijn en die goed bij hun doelgroep passen. Zo staan ze open voor lezingen, workshops, content maken voor partners en meer! 

Blog 2e blog Instagram Facebook YouTube Twitter 

                

Optima Vita

Marloes van Optima Vita is afgestudeerd sportprofessional en (sport)diëtist. In 2011 opende ze een eigen praktijk voor beweeg- en dieetadvies genaamd Optima Vita.  In 2013 besloot ze om haar kennis met nog meer mensen te delen, en begon ze haar blog optimavita.nl om tips, recepten, workouts, etc. te delen. Het is haar doel om te laten zien dat een gezonde levensstijl niet saai hoeft te zijn, en dat het niet erg is om af en toe te genieten van iets wat niet zo gezond is.

Blog Instagram Facebook YouTube

 

Gewoon wat een studentje ‘s avonds eet

Leonie houdt van lekker eten, maar is geen top-kok en staat liever niet te lang in de keuken. Daarom deelt ze online graag recepten die lekker makkelijk zijn, maar toch ook erg lekker zijn. Ze deelt deze recepten vooral op haar blog, maar maakt hier ook wel video’s over, bijvoorbeeld in haar series ‘Toffe Tosti’s’ en ‘Knettervet katervoer’. Daarnaast heeft ze ook de kookboeken ‘Toffe Tosti’s’, ‘Gewoon wat een studentje eet’ en ‘Gewoon wat een studentje nog meer eet’ geschreven. De laatste drie jaar is ze ook veel gaan reizen, waar ze over schrijft en video’s over maakt.  

Blog Instagram Facebook YouTube Twitter

 

Chef met Lef

Nigel wil mensen laten zien dat je gezond kan zijn door een balans te hebben in je voeding, beweging en af en toe genieten van guilty pleasures. Op zijn blog deelt hij niet alleen verschillende recepten, maar in de lifestyle rubriek schrijft hij bijvoorbeeld ook over reizen die hij heeft gemaakt of evenementen die hij heeft bijgewoond. Alle recepten en andere blogpost bevatten ook prachtige foto’s gemaakt door Nigel. Fotografie is dan ook een grote passie van hem. Ook heeft Nigel zijn eigen kookboek ‘Chef met Lef’, dat natuurlijk draait om lekker eten en een gezonde balans.  

Blog Instagram Facebook 


Lisa Goes Vegan

View this post on Instagram

“Ik zou nooit veganist kunnen worden, dat lijkt me zo moeilijk” Dit hoor ik heel vaak en dat snap ik ook heel goed. Ik had die gedachte voorheen ook altijd. Tot een paar jaar geleden dacht ik dat je als vegan uren in de keuken moest staan en de hele dag etiketten moest checken. Maar de grap is: ik hoef er helemaal niet 24/7 mee bezig te zijn. Het is een kwestie van wennen en je zult zien dat naar verloop van tijd het juist mákkelijker wordt. Er vallen veel keuzes af maar je krijgt er ook er veel voor terug: je ontdekt allerlei nieuwe producten, smaken en gerechten. Kortom, veganisme is niet een restrictie, maar eerder een verrijking. Maak het jezelf niet zo moeilijk. Gun jezelf, je lichaam en je omgeving genoeg tijd om te wennen aan een plantaardig voedingspatroon 🍂🍁 {En ik ben benieuwd naar mensen die meedoen met de Vegan Challenge, hoe bevalt het jullie? Zijn er dingen die jullie moeilijk vinden?} #plantpower #vegan #stapvoorstap

A post shared by Lisa || lisagoesvegan.com🌙🦄 (@lisagoesvegan) on

Lisa eet al al ruim 5 jaar plantaardig, oftewel vegan. Ze deelt haar plantaardige en gezonde recepten, vegan hotspots en tips voor een plantaardig leven en duurzaam leven op haar blog Lisa goes Vegan. Ook heeft ze een YouTube kanaal waar ze af en toe deelt wat ze zoal eet op  een dag en is ze zeer actief op instagram. Lisa wil graag mensen inspireren om meer plantaardig te eten en groenere keuzes te maken. Daarnaast heeft ze haar eigen ‘Lisa Goes Vegan’ kookboek, die uitgeroepen is tot Beste Vegan Kookboek in 2017.

Blog Instagram Facebook YouTube

 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

 

Appen met Nanne Meijer

Appen met Nanne Meijer

Nieuwe week, nieuw app gesprek! Deze week niemand minder dan Nanne Meijer (27) YouTuber, presentator en tegenwoordig ook te zien bij SBS6 als social media expert. Nanne Meijer behoort tot de  top van de YouTubers in Nederland. Hij presenteert verschillende formats op zijn kanaal en heeft 156.000 abonnees. Graziëlla van Brandambassadors appt met hem.

Wat vind je het leukst aan online influencer zijn? 

Het leukste aan online influencer zijn vind ik dat ik mijn eigen agenda in de hand heb, ik met de meest getalenteerde mensen binnen de online wereld mag werken en dat geen dag hetzelfde is.

Wat zou je beroep zijn als Instagram & YouTube er niet waren?

Dan zou ik programmamaker zijn geworden binnen de TV-wereld of fotograaf.

Wie heeft het meeste invloed op jou? 

Ik probeer mijn eigen weg te bewandelen zonder al te veel bezig te zijn met de mening van anderen, maar naar de mening van mijn familie en vrienden luister ik altijd.

Je maakt veel verschillende soorten video’s. Welke vind je het leukst om te maken? 

De Avondmix serie is fantastisch om te maken. Daarin sluiten we het jaar feestelijk af en vieren we met bekende gasten Sinterklaas, Kerst en Oud&Nieuw. Een feestje!

Hoe ben je op het format ‘Ochtendmix’ gekomen?

Ochtendmix bevat veel elementen waar ik blij van word; Een goed gesprek met een interessante gast, lekker eten, lifestyle en gadgets.

Welke samenwerking/campagne vond je het leukst? En waarom?

Ik heb altijd met veel plezier voor Coca Cola, HEMA en Vodafone alle campagnes meegedraaid. Dit omdat de inhoud altijd samen bepaald kon worden en er ruimte was voor veel creativiteit.

Met welk merk wil je dol graag samenwerken maar is tot op heden nog niet gelukt.

Ik zou het fantastisch vinden om met een merk als Quakers, HERO of Pickwick samen een compleet seizoen van Ochtendmix op te zetten. Zulke merken passen perfect binnen het format.

Waar zie jij jezelf over 10 jaar?

Dan heb ik verschillende filialen van mijn nog te openen horeca-concern, heb ik Paradiso uitverkocht door mijn muziek en ben ik bij Talpa zowel voor als achter de schermen actief.

Je hebt een stunt uitgehaald met Fred van Leer, een zoenende video heb jij op je Instagram kanaal gezet, je was destijds in vele media te zien, schrok je daarvan? Had je dit verwacht?

Fred en ik hebben altijd met een enorme knipoog gedacht “zin in een relletje?”, dus de commotie kwam niet uit de lucht vallen. De kop is eraf, dus nu kijken we vooral vooruit en heb ik heel veel zin in mijn nieuwe nummer, die eind oktober uitkomt.

 Als je moest kiezen tussen rest van je leven muziek te maken of rest van je leven te presenteren, wat zou je keuze zijn en waarom?

 Wat een ellende als dat de werkelijkheid zou zijn; “of/of”. Daar word ik zo moe van, die afgebakende hokjes. Ik ben blij dat ik het allebei kan doen!

Dierendag – 5 populaire dieren op Instagram

Dierendag – 5 populaire dieren op Instagram

Vandaag is het weer dierendag: de dag waarop er extra aandacht wordt besteed aan de dieren. In Nederland heeft bijna 60% van de huishoudens één of meerdere huisdier(en). Het totaal aantal huisdieren in Nederland is ongeveer 33 miljoen. Dat dieren populair zijn blijkt ook wel op social media, want er zijn talloze instagram accounts van huisdieren die veel volgers hebben. Mocht je zelf geen huisdieren hebben, kun je op dierendag natuurlijk altijd dieren online wat extra liefde geven. Hieronder 5 populaire dieren op Instagram:

Freekje en Fransje

Dit zijn de twee katten van Teun en Sofie. Fransje (rechts) is de jongste van de twee en kwam pas later bij Teun en Sofie. Op  hun instagram met ruim 45 duizend volgers zijn genoeg leuke foto’s van beide te vinden, en het is duidelijk te zien dat deze twee dikke vriendjes zijn!

View this post on Instagram

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is…

A post shared by Freekje & Fransje (@freekenfrans) on

 

Mosey

Mosey is de onwijs schattige hond van Negin Mirsalehi met meer dan 65 duizend volgers. Op het instagram account zijn de schattigste foto’s te vinden van de knuffelbare Mosey. Hoewel Mosey graag op de bank ligt te slapen, maakt hij ook vaak uitstapjes met zijn baasjes.

 

Dirk

Dirk is de Highland Fold van Lize Korpershoek. Het instagram account van Dirk heeft 12,6 duizend volgers, en daarnaast verschijnt Dirk ook wel eens op het YouTube kanaal van Lize.

View this post on Instagram

Niks aan de hand voel me gewoon goed

A post shared by Holland's Next Top Cat '16 🏆✨ (@dirkieeeeeeeeeee) on

Harry en Lawrence

Cavia’s Harry en Lawrence hebben ruim 19 duizend volgers op het instagram account guineapigture. Op het account zijn de leukste foto’s te zien van de twee cavia’s met een leuk thema of een mooi opgemaakte achtergrond.

View this post on Instagram

Mario and Luigi #supermario

A post shared by Harry & Lawrence (@guineapigture) on

Bumper

Bumper is een politiehond bij de eenheid Rotterdam en heeft 24,4 duizend volgers op Instagram. Dit jaar won Bumper de award voor het beste dier bij The Best Social Awards. Op Instagram zijn mooie actiefoto’s te zien, maar ook leuke foto’s uit het ‘dagelijkse leven’ van Bumper. Daarnaast is Bumper ook te volgen op YouTube.

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Lidl verrast op Fashion Week in Amsterdam

De meest spraakmakende show van de avond. Daar verscheen een collectie van Lidl op de catwalk van de fashionweek in Amsterdam.  Lidl in samenwerking met Heidi Klum. Zij presenteerde een collectie voor de supermarktketen, maar daarnaast kregen vijf net afgestudeerde jonge designers ook de kans om een outfit te ontwerpen. 

Wat? Lidl op de fashionweek in Amsterdam? In samenwerking met Heidi Klum? Ja je leest het goed. Lidl heeft afgelopen week een verassende catwalk show weggegeven op de fashionweek in Amsterdam. Vijf jonge talenten van verschillende Nederlandse modeacademies mochten een outfit ontwerpen. Het thema van de collectie is ‘basics become eyecatchers’. Elke designer werd gekoppeld aan een thema,  de ene kreeg prints als thema, de ander kreeg een kleur toegewezen. Op de website van ELLE kon er gestemd worden op de beste creatie, de designer met de meeste stemmen kon een bedrag winnen van €7.500 en een half jaar lang gratis winkelen bij de supermarkt.

De eerste collectie van Heidi Klum werd voorgesteld op de fashionweek in New York. De vijfde samenwerking werd iets naar het bescheiden getrokken. Heidi Klum wou geen enkele vrouw uitsluiten. Omdat je in de supermarkt elke type vrouw tegenkomt, dus moeten ze allemaal de collectie kunnen shoppen. Legde Klum vorig jaar uit in New York op de fashionweek. De collectie bestaat voornamelijk uit basisstukken in verschillende kleuren. Haar bedoeling is om het zo toegankelijk mogelijk te maken voor ieder type vrouw.

 

Dit zijn de vijf designers en hun creaties. 

1. Mirte Luijmes

Deze zomer heeft Mirte haar diploma binnengehaald voor de opleiding Fashion Design aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Haar thema was rood-fuchsia en volgens haar hoeft het allemaal niet zo serieus te zijn, zo vindt ze het leuk om er een beetje humor in te gooien zoals de tros radijsjes. 

2. Heidi Dai

Afgestudeerd van de Willem de Kooning academie en ook uitgekozen om een ‘look’ te creëren voor Lidl. Haar thema was bordeaux en beige. Mode gaat voor haar slechts over het wikkelen van lappen stof om het lichaam.

3. Amber Willemztijn

Amber was studente op het Artez University of Arts in Arnhem. Inmiddels cum laude afgestudeerd als fashion designer.  Amber heeft de meeste stemmen gekregen op haar outfit en heef de LIDL x Talent Award in ontvangst mogen nemen. Hieronder zie je haar outfit voor de Lidl fashionshow. Zij kreeg het thema zwart en heeft haar jeugd als inspiratie bron gebruikt.

View this post on Instagram

TODAY IS THE LAST DAY YOU CAN VOTE FOR ME! ❤️❤️❤️ Voting link: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1898257690232235&id=100001440682044 Link is also in my bio! And help me win 7500 euros and 6 months worth of free groceries at Lidl! When you vote you can also win 6 months worth of free groceries at Lidl!🍆🍆🍆 Beautiful @emmajackiehagers wearing my design!💃🏼 Photo by: @teampeterstigter📷 HELP A YOUNG DESIGNER OUT! #lidl #lidlxtalent #lidlnederland #elle #glitters#rhinestones #design #designcompetition #fashiondesign #fashiondesigner #catwalk #runway #model #make-up #hair #photography #afw #amsterdam #amsterdamfashionweek #tartan #dress #shoes #tattoos #lidltattoo #vote

A post shared by Amber Willemztijn (@amber.willemztijn) on

4. Laura Snijders

Laura Snijders ook een van de vijf designers. Afgestudeerd van de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunst in Den Haag. Het thema wat Laura kreeg was trenchcoats, zoals je ziet heeft ze daar een aparte look mee gecreëerd.

 

5. Lieselot Elzinga

Deze jong designer haalt haar inspiratie uit haar muzikale achtergrond. Haar thema was prints en ze heeft de kleur rood heel erg laten terugkomen. Haar catwalk model viel enorm op tijdens de show omdat er werd geacteerd dat zij niet op hakken kan lopen.

Lidl Fashionweek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat ook veel besproken mode item is zijn de Lidl sokken. Lidl wilt ze éénmalig in de winkel verkopen. De gehele collectie is vanaf 19 september verkrijgbaar in de winkels.