Chat with us, powered by LiveChat
Volvo’s brand collaboration of slimme commercial ?

Volvo’s brand collaboration of slimme commercial ?

Na Zlatan Ibrahimovic zoekt Volvo samenwerking met een andere Zweeds superstar

Volvo richt zich met de samenwerking van  top DJ Avicii op een jonge doelgroep. Met het statement “it’s a new dawn, it’s a new day, it’s a new life” wil Volvo zich herpositioneren en een nieuwe richting inslaan. Deze video symboliseert het nieuwe begin, een meer flexibel en klantgerichte company, waarbij de Zweedse heritage nog steeds een belangrijke rol blijft spelen (net als in de Zlatan commercial).

De resultaten van Volvo cars zijn in de afgelopen jaren verbeterd waardoor er ruimte is ontstaan voor nieuwe investeringen in het merk, modellen range en dit soort nieuwe vormen van samenwerking.

Volvo instigeerde deze vorm van brand collaborations tussen deze twee grote wereldmerken en de manager Ash Pournouri van Avicii beoordeelde samenwerking en de storyline: “It was important to me that if we did something together it would be new and unique, that it was a longer term global cooperation from both sides and that it would completely align with our brands in both a credible and creative way,”

Avicii ondersteunt zijn samenwerking met de woorden: “I’ve loved the song for a long time. It’s one of the best songs ever written. It’s just timeless to me. I’ve been a big fan of Nina Simone, Etta James and that kind of sound for a very long time. So when I found out that was the song that Volvo Cars wanted in the music video I was really excited and happy to do something with it.  I wanted to create something new, and at the same time stay true to the original,” said Avicii.

We zijn benieuwd welke merken volgen.

About the Author