Ontdek in deze whitepaper met 10 influencer marketing campagne mogelijkheden

Voor velen is influencer marketing een nieuw gebied. Wat kun je met influencer marketing? Welke campagnes kun je voeren? Hoe creatief kun je zijn en wat is het resultaat?

Om je een beetje op weg te helpen hebben we voor je 10 voorbeelden van influencer marketing campagnes op een rij gezet.

Deze whitepaper kan je helpen met het maken van een keuze voor welk type campagne je kan of wilt gaan inzetten en wat je ermee kan bereiken.

Waarom influencer campagnes?

Waarom kiezen voor een influencer marketing campagne? Veel van je klanten zijn tegenwoordig online. Actief op sociale kanalen zoals Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Twitch, TikTok, Tumblr, Twitch. Pinterest, Snapchat, Spotify, enz.. Of op een website of blog voor het zoeken naar meer informatie. Daarin spelen de content makers (de influencers) een belangrijke rol. Want 92% van de consumenten vertrouwt User Generated Content meer dan traditionele advertenties (Nielsen 2019).

Ofwel het vertrouwen in personen die hun persoonlijke ervaringen met je delen is vele malen groter dan de communicatie van de ‘afstandelijke’ merken. Dit biedt merken vanzelfsprekend weer nieuwe mogelijkheden. De belangrijkste vragen die ze  zich daarbij moeten stellen is “Who is going to tell your story?” en “What are they going to tell”? Daarbij is de vorm van de boodschap natuurlijk ook belangrijk.  Op vele vragen geeft de whitepaper je een antwoord.

Welke influencer marketing campagne vorm kies je?

De vorm of de verpakking, bepaalt mede het effect van de campagne. Niet elke campagne is het zelfde. Wat is het doel, welke influencers ga je inzetten, via welke kanalen ga je communiceren en wat wil je bereiken? Kortom, vele vragen die een antwoord behoeven. Als je hiernaast je gegevens invult dan kun je de whitepaper downloaden met 10 campagne voorbeelden en de voordelen van deze influencer campagne.