Chat with us, powered by LiveChat
Heineken met ‘heinekenhakkie’ gaat viraal

Heineken met ‘heinekenhakkie’ gaat viraal

#Heinekenhakkie gaat worldwide

Heineken start op 17 mei de social activation actie #heinekenhakkie. Enkele macro influencers zijn gevraagd om de #Heinekenhakkie actie op Instagram te promoten. En deze actie gaat nu viraal.

Heinekenhakkie, wat is het?

Wat is het concept? Eenvoudig. We kennen allemaal het moment dat je een flesje bier wilt openen zonder opener. Wat doe je dan? Je zoekt een tafel en legt het flesje tegen de rand aan met de kartelrand van de dop op de tafel en slaat op de dop. Of je vraagt een aansteker. Dat is lastiger omdat steeds minder mensen roken. Je gebruikt je duim als draaipunt van de hefboom en wipt de dop van het flesje. De derde variant komt het vaakst voor. Je pakt twee flesjes zet beide kroonkurken tegen elkaar en gebruikt de hand om de kroonkurk om de andere fles los te wrikken.

Heinekenhakkie kick off

Heineken heeft onder andere Yuki van KRIS KROSS, Jan Kooijman, Lizzy van der Ligt, Merrith van den Bosch, Koen Kardashian, Manuel Broekma die deze social Heineken campagne aanjagen. Influencers met hoog bereik en het resultaat is direct al te zien. Honderdduizenden impressies en tienduizenden engagements. De actie gaat viraal en ook over de grenzen.

Eerste Heinekenhakkie door webcare medewerker Picnic

De eerste post met de ‘hakkie’ actie is al eerste op Instagram gepost door Quirine Bruijninckx. Zij is customer care medewerker bij Picnic Supermarkten en laat haar actie zien bij de vrijmibo op het bedrijf. Picnic is een online supermarkt dat de producten thuis bezorgd. Zeer waarschijnlijk is het al eerder vertoond maar is zij de eerste die het onder de hashtag heinekenhakkie op Instagram zet. Waarschijnlijk worden bij Picnic diverse merken bier geschonken op vrijdag zo blijkt uit de vermelde hashtags in de post.

heinekenhakkie

Succes Heinekenhakkie

Deze actie heeft alles in zich om wereldwijd viral te gaan:

  1. Hoge fun factor
  2. Meedoen is makkelijk en uitdagend
  3. Anderen nomineren voor challenge
  4. Top influencers als aanjagers
  5. Video/stories content = king
  6. Toegankelijk voor iedereen

Bron: Adformatie

About the Author