Chat with us, powered by LiveChat
Personalities maken Louboutin wereldberoemd

Personalities maken Louboutin wereldberoemd

Madonna, Angelina Jolie en Lady Gaga maakten Louboutin wereldberoemd! Al 22 jaar dragen personalities de roodgezoolde hoge hakken van ontwerper Christian Louboutin aan hun beroemde voeten. Bij het schetsen van de voorkant van zijn wereldberoemde hakken denkt hij aan Marlene Dietrich, bij de achterkant aan Marilyn Monroe.  ‘De essentie van vrouwelijkheid’, zegt de ontwerper van de meest sensuele high heel ooit, Christian Louboutin.

Beroemde vrouwen en Louboutins, het blijkt een succesvolle combinatie. De torenhoge hakken met de kenmerkende rode zool, werden vanaf dag één gedragen door door leading ladies als Madonna, Kate Moss en Angelina  Jolie. De beroemde dames kunnen niet zonder de sexy hakken van de Franse ontwerper. Louboutin is hun ‘schoenengod’, die op handen én aan voeten wordt gedragen.

Het begon in 1992, toen introduceerde Christian Louboutin zijn eerste paar zwarte hakken met de kenmerkende rood gelakte zool. Aan dat idee kwam geen marketingteam te pas, het werd bedacht door Mr. Louboutin himself. Op een dag lakte hij de zool van de hak scharlakenrood met nagellak, om zijn ontwerp meer pit te geven. Een brand was geboren.

Louboutins zijn prijzig (vanaf € 465,-) , niet per se heel erg praktisch en extreem theatraal. De hakken dragen showgirl namen als Lady Peep en Pigalle, maar vooral, ze zijn bloedsexy.

Jonge fans die het aan de nodige cash ontbreekt, verven de zolen van hun hak rood met glossy nagellak, trots showen ze hun selfmade Loubs op Instagram. Om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven wordt uiteraard de helderrode nagellak van Mr. Louboutin zelf gebruikt, Rouge Louboutin. Een potje gaat voor  €45,- over de toonbank,  hoeveel er voor twee zooltjes nodig zijn is onduidelijk, maar goedkoper dan een paar echte Loubs is het hoe dan ook. Een ander alternatief  voor de real thing werd bedacht door tiener-ondernemer Tara Haughton, de Rosso Sollini zool stickers in de iconische rode kleur kosten maar $15.

De ‘Loubie’, zoals de hak door fans liefkozend wordt genoemd, werd binnen no time opgepikt door personalities uit de film, kunst en muziekwereld. De rest van de modeminnende wereld volgde snel. Het lijkt zelfs wel alsof er anno 2014 geen vrouw op de planeet is die immuun is voor het plezier (én de pijn) van een paar Louboutins. Vrouwen liggen letterlijk en figuurlijk krom voor de hakken.

Beroemdheden werpen zich vrijwillig als ambassadrices van het schoenenmerk op. Schrijfster Danielle Steel vertelt in interviews dat ze wel 6000 paar bezit. Lindsay Lohan trippelt ermee naar de rechtbank, J.lo draagt ze onder een paar jeans, Sarah Jessica Parker rockt ze op de rode loper. En menig vrouw verleidt er mannen mee, want Louboutin maakt onvervalste shoeporn. Hij is de ontwerper die ‘seks terugbracht in stiletto’s’. Of zoals Louboutin het zelf zegt: “De look is sexy en heeft energie. De vrouwen die mijn schoenen dragen trekken mannen aan.’ Er is niet één type vrouw dat Louboutins  draagt,  zegt de ontwerper. ‘Maar het zijn wel allemaal vrouwen die blij zijn om vrouw te zijn.”

Torenhoge Louboutins staan al jaren synoniem  voor stijvolle luxe en sexyness, maar het succes kwam de ontwerper niet aanwaaien. Hij bestudeerde de manier waarop vrouwen lopen en hoe  ze staan als ze hoge hakken dragen. Christian Louboutin werkte voor Chanel en YSL voor hij in de jaren negentig zijn eigen merk startte. Sindsdien is hij niet meer weg te denken uit het modebeeld.

Als Angelina Jolie samen met Louboutin een ontwerp maakt, verkoopt die schoen wereldwijd. Staat Jennifer Lopez op Instagram met de beroemde ‘spikes’ of Beyoncé met plateau Loubies? Dan wil iedere  shoefetisha de hakken diezelfde dag nog hebben. Zolang de mooiste, meest beroemde vrouwen van  de wereld hem omarmen, staat Louboutin aan de top van de hooggehakte wereld.

 

Blogger: Sara Luijters

 

 

Instagram

 

About the Author