Chat with us, powered by LiveChat
BrainBooster influencer campagne

BrainBooster influencer campagne

BrainBooster

BrainBooster is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het maken van concentratie, ontspanning en stemming producten. Als jij beter mentaal wilt presteren of een innerlijke rust wilt heeft BrainBooster daar de oplossing voor. Zij geven adviezen over concentratie, ontspanning en stemming. Ook zorgen zij ervoor dat jij door de natuurlijke en effectieve producten je optimale performance kunt leveren. BrainBooster heeft drie verschillende soorten producten: ZoomBooster, MoodBooster en ZenBooster. De namen van de producten geven al aan waarvoor het is. ZoomBooster helpt je bij mentale inspanning. MoodBooster helpt je bij een somber of zwaarmoedig gevoel. ZenBooster helpt je bij innerlijke onrust en mentale druk.

Hoe is deze campagne opgezet?

De campagne startte als eerst met een research, welke influencers passen het best bij ZoomBooster. Omdat het product bij een brede doelgroep ingezet kan worden was bij deze campagne de doelstelling om specifieke doelgroepen aan te spreken, met diverse influencers. Zo hebben wij onder andere game influencers, business influencers en lifestyle influencers ingezet.  Aan de campagne hebben wij ook een win actie en een kortingscode gekoppeld, de influencer mag iemand uit de reacties kiezen die een jaar lang gratis BrainBooster kan winnen. Als de influencer de winnaar bekend maakt voegt hij/zij de kortingscode toe in de swipe up functie van Instagram. Hiermee stimuleren we het engagement van de influencers.

De campagne

Het doel van deze campagne is om meer aandacht te genereren voor BrainBooster en het product ZoomBooster. BrainBooster wilt zich in de game en business branche oriënteren door middel van micro influencers. Voor deze campagne zijn er uiteindelijk negen influencers geselecteerd om een BrainBooster pakket te testen. De influencers die geselecteerd zijn, zijn op verschillende domeinen actief. Zoals lifestyle, gamen en business. De bedoeling van deze campagne is om de followers van de influencers te inspireren en te informeren over de producten van BrainBooster.

Wat waren de marketingdoelstellingen?

  • Naamsbekendheid voor BrainBooster en het product ZoomBooster
  • Game, business en lifestyle influencers bereiken
  • Verwachte aantal influencers
    • 9 influencers
  • Verwachte totale bereik influencers:
    • 150.000 volgers in totaal
  • Verwachte totaal (minimum) aantal posts/stories
    • 18 posts/stories
  • Verwachte totale impressies
    • 80.000 impressies

Resultaten

  • Deelnemende influencers
    • 8 micro influencers
    • 1 macro influencer
  • Totale bereik influencers
    • 478.813 totaal bereik
  • Totaal aantal posts/stories
    • 33 posts/stories
  • Totale impressies
    • 231.170 impressies