Chat with us, powered by LiveChat

Blog : Blogs

Influencer Vespa Ride

Influencer Vespa Ride

Influencers testen Vespa Elettrica

Onlangs hebben wij kennis mogen maken met deze stijlvolle, krachtige en prachtige scooter. Vespa staat voor easy ride & fun ride. Hij is muisstil en super hightech. 21 juni reden wij vanaf Amsterdam naar de Meern op deze supersonische Vespa Elettrica. Voor deze rit hebben we diverse lifestyle influencers uitgenodigd die affiniteit hebben met tweewielers. 

De dag begon met een lekker ontbijtje in Hotel The Grand in Amsterdam. Tijdens het ontbijt werd er alle tips, tricks, in & outs over de Vespa verteld en waren we getuige van een kleine demo. Nadat iedereens buikje vol is, is het eindelijk tijd om kennis te maken met de e-scooter. Eenmaal op de scooter gestapt en foto’s te hebben geschoten rijden we in een stoet naar de Meern in Utrecht. Onderweg merken we al snel dat de scooter geluidloos is en eenvoudig rijdt, we kletsen onderweg en genieten van de natuur. Het ritje verloopt vlekkeloos en iedereen vermaakt zich en geniet van het zonnetje. Eenmaal aangekomen bij de Meern is er de opening van Motoplex, waar Piaggio, Vespa, Aprillia, Moto Guzzi onder éen dak zitten. Vervolgens werd de champagne gepopt door de twee eigenaren en sloten we af met een Italiaanse lunch.

De Vespa Elettrica

Vespa Elettrica garandeert een rijbereik van 100 km en is de e-scooter binnen vier uur volledig opgeladen. Daarnaast beschikt hij over drie standen; Power, ECO en reverse. Hij kan dus achteruit rijden wat super handig is voor parkeren. Maar dat is nog niet alles, de scooter is volledig high tech. Je kan je smartphone koppene aan het TFT scherm. Door je telefoon te koppelen ontvang je berichten en kan je luisteren naar je favo playlist. Naast dat de Vespa muisstil en milieuvriendelijk is de scooter technologisch geavanceerd. Hij is volledig connected. Hij is verkrijgbaar in 25KM en 45KM. Als de scooter volledig opgeladen is kan die mee tot 100KM. Na afloop hebben de influencers een super leuk artikel geschreven over de Vespa Elettrica.

Piaggo, Vespa, Influencers
BrandAmbassadors – Piaggo – Vespa Elettrica (foto: © Tycho Müller | Tycho’s Eye Photo)
BrandAmbassadors – Piaggo – Vespa Elettrica (foto: © Tycho Müller | Tycho’s Eye Photo)
ReclameCode: Aan welke regels moeten influencers zich houden?

ReclameCode: Aan welke regels moeten influencers zich houden?

De Nederlandse regels voor influencers op sociale media vind je in de reclame code.

De regels zijn opgenomen in de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing. Hieronder tref je de regels van de Reclame Code commissie aan:

Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) 2019

De achtergrond van en een toelichting op de totstandkoming van deze code is als bijlage bij deze code opgenomen.

1. REIKWIJDTE

De Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (“de Code”) heeft betrekking op Reclame via Social Media (inclusief Influencer Marketing).

2. DEFINITIES

In deze Code wordt verstaan onder:
a. Reclame via Social Media: reclame in de zin van artikel 1 NRC (Nederlandse reclame Code) in verband met Social Media & Influencer Marketing.
b. Adverteerder: degene die de Verspreider stimuleert tot het maken en/of openbaar maken van Reclame via Social Media en/of degene die reclame maakt door deze op social media te plaatsen en/of door uitingen op social media te (laten) bewerken.
c. Verspreider: degene die een Relevante Relatie heeft met de Adverteerder en Reclame via Social Media verspreidt. Een Verspreider kan een natuurlijke of rechtspersoon zijn. Onder Verspreider wordt niet verstaan een beheerder van sociale netwerksites en fora die communicatie tussen deelnemers faciliteert en zich hierbij inhoudsneutraal opstelt.

TOELICHTING
Bij een Verspreider kan gedacht worden aan bloggers, vloggers en/of online content creators.

d. Relevante Relatie: de relatie tussen de Adverteerder en de Verspreider gericht op het (doen) verspreiden van Reclame via Social Media, tegen betaling of enig voordeel , dat de geloofwaardigheid van de Reclame via Social Media kan beïnvloeden.
e. Social Media & Influencer Marketing: een marketingactiviteit van een Adverteerder die er op gericht is om Verspreiders, al dan niet in opdracht van de Adverteerder over een product of merk te doen communiceren, alsmede het (laten) bewerken van uitingen van derden via social media ten behoeve van een Adverteerder.

3. OPENBARING EN HERKENBAARHEID VAN RELEVANTE RELATIE

a. Reclame via Social Media dient duidelijk als zodanig herkenbaar te zijn.
b. Indien een Verspreider een vergoeding in geld of in natura ontvangt van de Adverteerder, dient dat uitdrukkelijk te worden vermeld in de uiting.
c. Aan de onder a. en b. bedoelde eis kan in ieder geval worden voldaan als de inhoud en aard van de Relevante Relatie duidelijk en op eenvoudig toegankelijke wijze geopenbaard wordt, bijvoorbeeld door opmaak en/of presentatie. De inhoud en aard van de Relevante Relatie is in ieder geval duidelijk herkenbaar indien deze conform de suggesties in de toelichting bij dit artikel wordt vormgegeven.

TOELICHTING
Indien een Adverteerder de Verspreider (kans op) voordeel biedt (bijvoorbeeld door het geven van korting, gratis producten of diensten of het doen van een betaling) voor het verspreiden van Reclame via Social Media én dit voordeel de geloofwaardigheid van de betreffende uiting beïnvloedt, moet de relatie tussen Adverteerder en Verspreider duidelijk zijn. Of het duidelijk genoeg is, hangt af van de context en het platform dat wordt gebruikt.

Indien sprake is van reclame gericht op kinderen moet rekening worden gehouden met het bevattingsvermogen van kinderen zoals bepaald in de Kinder- en Jeugdreclamecode.

Onderstaand volgen enkele voorbeelden van de wijze waarop de Relevante Relatie op verschillende platforms aan bezoekers kenbaar kan worden gemaakt. De opsomming van voorbeelden en platforms is niet limitatief. Andere manieren zijn mogelijk als deze duidelijk maken dat sprake is van reclame. Voor meer voorbeelden en richtlijnen wordt verwezen naar www.reclamecode.nl/social.

I. Reclame verspreid via video sharing platforms (bijvoorbeeld YouTube en Instagram TV (IGTV):

Via tekst in de video en/of in de beschrijving onder de video die zichtbaar is zonder dat er op een knop zoals “meer weergeven” moet worden geklikt en (voor zover technisch mogelijk) zichtbaar op alle soorten devices en platforms waarop de video bekeken kan worden

en/of

via een gesproken bericht in de video, bijvoorbeeld:

  •  “Deze video bevat reclame voor [adverteerder]”
  • “Deze video bevat een betaalde samenwerking met [adverteerder]”
  • “[Adverteerder] heeft mij betaald om deze video te maken”
  • “Ik heb deze producten gekregen van [adverteerder]”
  • “Bedankt [adverteerder] voor het toesturen van de producten”
  • “Deze video is mede mogelijk gemaakt door [adverteerder]”

II. Reclame verspreid  via photo/message sharing platforms (bijvoorbeeld Instagram, Facebook, Twitter):

Via hashtags in of onder de foto/het bericht, bijvoorbeeld:

  • #ad
  • #adv
  • #spon
  • #collab
  • #partner(ship)

en/of

via tekst in de beschrijving onder de foto/het bericht, bijvoorbeeld:

  • “Samenwerking met @[adverteerder]”
  • “Mede mogelijk gemaakt door @[adverteerder]”
  • “Gekregen van @[adverteerder]”

III. Reclame verspreid via een podcast platform:

Een mededeling in de omschrijving van de podcast en/of in de podcast zelf, bijvoorbeeld:

  • “Deze podcast bevat reclame voor [adverteerder]”
  • “Deze podcast bevat een betaalde samenwerking met [adverteerder]”
  • “[Adverteerder] heeft mij betaald om deze podcast te maken”
  • “Ik heb de producten (die ik in mijn podcast bespreek) gekregen van [adverteerder]”
  • “Deze podcast is mede mogelijk gemaakt door [adverteerder]”

IV. Reclame verspreid via platforms waarbij content slechts een beperkte tijd zichtbaar is (zoals Snapchat en Instagram Stories):

Via hashtags in de geplaatste content (bij een reeks berichten in ieder geval in de eerste en laatste geplaatste content, die gedurende de tijd dat de content beschikbaar is, zichtbaar is), bijvoorbeeld:

  • #ad
  • #adv
  • #spon
  • #collab
  • #partner(ship)

en/of

via tekst in de geplaatste content die gedurende de tijd dat de content beschikbaar is, zichtbaar is, bijvoorbeeld:

  • “Samenwerking met @[adverteerder]”
  • “Mede mogelijk gemaakt door @[adverteerder]”
  • “Gekregen van @[adverteerder]”

 

V. Indien de reclame wordt verspreid via social media platforms waarop (live)streamingdiensten worden aangeboden, kunnen de vermeldingen door middel van een hashtag, tekst en gesproken berichten zoals hiervoor omschreven, worden gebruikt als daarmee voldoende duidelijk wordt dat sprake is van een Relevante Relatie. Daarnaast is het van belang dat de Relevante Relatie met enige regelmaat wordt vermeld bij een dermate lange stream waarvan wordt verwacht dat kijkers tijdens de stream in- of uitschakelen.

Naast of in plaats van bovengenoemde voorbeelden kan ook gebruik worden gemaakt van een feature van een platform waarop de reclame wordt verspreid, mits daarmee voldoende duidelijk wordt dat sprake is van een Relevante Relatie (bijvoorbeeld de functie van Instagram waarbij de Verspreider een Adverteerder kan noemen in een post: “Betaald partnerschap met [adverteerder]”).

4. MANIPULATIEVERBOD

a. Het is verboden berichten of andere uitingen op social media zodanig te bewerken dat de gemiddelde consument hierdoor kan worden misleid.
b. Indien de Adverteerder berichten of andere uitingen op social media bewerkt of laat bewerken ter aanprijzing van een product, dienst of activiteit van de Adverteerder of derde, dient de Adverteerder dit op duidelijke en toegankelijke wijze kenbaar te maken.
c. Indien berichten of andere uitingen op social media worden gewijzigd, geselecteerd of vergeleken in het kader van de aanprijzing van een product van de Adverteerder of van een derde, dient de Adverteerder al het nodige te doen om de aard van de Relevante Relatie duidelijk te vermelden.
d. Het is de Adverteerder verder niet toegestaan systematisch en in bulk valse / niet-bestaande identiteiten aan te maken en/ of te gebruiken om via social media te berichten over een product en/of dienst.

TOELICHTING
Ook in het geval waar een Adverteerder door consumenten gegenereerde content op een selectieve manier laat zien, waardoor alleen positieve uitingen naar voren komen, is de Adverteerder verplicht dit kenbaar te maken.

Voorbeeld: wanneer op een (owned) platform microblog berichten worden weergegeven en de Adverteerder hier positieve uitingen publiceert, moet de Adverteerder dit duidelijk aangeven. Bijvoorbeeld door aan te geven dat het gaat om een selectie van positieve reacties. Uiteraard blijft sub a van dit artikel ook gelden: die duidelijkheid betekent niet per se dat het resultaat van de selectie niet misleidend kan zijn.

Voorbeeld: een Adverteerder kiest ervoor om via valse / niet-bestaande identiteiten te (laten) berichten over een product of dienst. In dit geval wordt de geadresseerde onjuist geïnformeerd over de identiteit van de Verspreider en de Relevante Relatie met de Adverteerder, dit is niet toegestaan.

Het onderscheid tussen sub b en sub c is dat bij sub b de adverteerder zelf de posts bewerkt en bij sub c een derde dat doet. Als die derde met de adverteerder een relevante relatie heeft, moet die derde dat melden. De adverteerder moet als hij ontdekt dat de relevante relatie ten onrechte ontbreekt die derde daar op aanspreken en er voor zorgen voor zover mogelijk dat die relatie alsnog vermeld wordt.

NB. Teasers zijn toegestaan tenzij de teaser de gemiddelde consument ertoe brengt of kan brengen een besluit over een transactie te nemen welke hij anders niet had genomen.

5. KINDEREN

Het is niet toegestaan kinderen van 12 jaar en jonger rechtstreeks te stimuleren tot het maken van reclame voor producten of diensten op social media.

6. ZORGPLICHT/VERANTWOORDELIJKHEID VAN DE ADVERTEERDER JEGENS DE VERSPREIDER EN DERDEN

1. De Adverteerder is gehouden om:

a. De Verspreider bekend te maken met de inhoud van deze Code;
b. De Verspreider die in zijn opdracht werkt, te verplichten (bijvoorbeeld door het opstellen van een reglement) zich te houden aan de relevante wet- en regelgeving waaronder de NRC, alsmede deze Code;
c. Indien de Verspreider gebruik mag maken van derden: de Verspreider erop te wijzen dat ook deze derden de onder b. bedoelde verplichtingen moeten naleven;
d. Zich actief in te spannen om de Verspreider te houden aan de onder b. en c. bedoelde verplichtingen en actief op te treden tegen de onder b. en c. genoemde overtredingen.

2. Adverteerder kan zich niet van de onder 1. bedoelde verplichtingen verschonen op grond van het enkele feit dat de Verspreider niet in zijn opdracht werkt.
3. Indien de Adverteerder heeft voldaan aan voormelde verplichtingen, heeft de Adverteerder de maximale inspanning verricht die redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om ervoor te zorgen dat de Verspreiders de regels naleven.
4. Adverteerder en Verspreider zijn ieder voor zich verantwoordelijk voor naleving van de artikelen 3, 4 en 5 van deze Code. De Reclame Code Commissie en, in appel, het College van Beroep kan bij een toewijzing van een klacht aanwijzen aan welke partij het niet-naleven van het bepaalde in deze Code toe te schrijven is.

7. OVERIGE BEPALINGEN

Hetgeen in deze Code staat, laat onverlet hetgeen in de Nederlandse Reclame Code staat, in het bijzonder de bepalingen van misleidende reclame in de artikel 7 en 8 NRC en de herkenbaarheid van reclame als bedoeld in artikel 11.1 NRC.

8.   EVALUATIE EN INWERKINGTREDING

a. Deze Code treedt in werking op 1 januari 2014. Per 15 mei 2019 is de toelichting bij artikel 3 gewijzigd en is Influencer Marketing aan de titel van de code toegevoegd.
b. Deze Code zal jaarlijks na de inwerkingtreding ervan worden geëvalueerd en waar nodig worden bijgesteld.

BIJLAGE BEHORENDE BIJ DE RECLAME CODE SOCIAL MEDIA (RSM)- TOELICHTING

De RSM maakt een begin met het reguleren van reclame- en marketingactiviteiten via social media. Deze code beoogt transparantie in Social Media & Influencer Marketing te bevorderen, door de relatie tussen de adverteerder en degene die de reclame-uiting verspreidt openbaar te maken. De ontwikkelingen in het kanaal zijn niet uitgekristalliseerd, daarom zal deze code periodiek worden geëvalueerd en desgewenst aangepast.

Kenmerkend voor Social Media & Influencer Marketing is dat de verspreiding van de reclameboodschap niet gebeurt door één of meerdere partijen in opdracht van een adverteerder, maar door verspreiders (consumenten en rechtspersonen) die hiertoe (soms maar) veelal niet een directe opdracht van de adverteerder hebben gekregen, maar hiertoe wel door de adverteerder zijn gestimuleerd.

Om de geadresseerde (consument en bedrijf) in staat te stellen een reclameboodschap via Social Media & Influencer Marketing juist te duiden, moet hij in een aantal gevallen kennis hebben van de aard van de relatie tussen de adverteerder en de verspreider. Van relaties die geen invloed hebben op de geloofwaardigheid van de reclameboodschap, behoeft de consument geen kennis te hebben. Een relatie waarvan de consument kennis moet hebben, heet in deze code een relevante relatie. Er is steeds sprake van een dubbele toets: er moet sprake zijn van enig voordeel én dat voordeel moet de geloofwaardigheid van de betreffende uiting beïnvloeden.

Een relevante relatie is in ieder geval een contract, sponsoring of het aanbieden van gratis producten aan consumenten met het verzoek over het gratis product iets te posten. Niet relevant is, bijvoorbeeld, als de adverteerder een verspreider belt om hem of haar er van te overtuigen een positief verhaal over adverteerder te schrijven. Evenmin is het sturen van recensie-exemplaren relevant indien dat gebeurt aan een recensent. Bij journalisten die hun werk volgens hun journalistieke codes doen, zal evenmin sprake zijn van een relevante relatie.

Een relevante relatie kan al bij de consument bekend zijn of worden verondersteld. Als dat niet zo is, dient die relatie geopenbaard te worden bij de uiting. Voor het bestaan van een relevante relatie is verder vereist dat er bij de verspreider sprake is van enig voordeel dat de adverteerder verbindt aan de verspreiding van de uiting. Dat kan een materieel voordeel zijn (geld of goederen), maar ook extra “volgers”/“vrienden” of publiciteit.

Indien er sprake is van een relevante relatie die voortvloeit uit een overeenkomst, moet de adverteerder de verspreider verplichten deze Code na te leven, bijvoorbeeld door een bepaling op te nemen in de opdracht, arbeidsovereenkomst of actievoorwaarden. Indien er geen sprake is van een overeenkomst, moet de adverteerder bij het uitnodigen van verspreiders om hun mening over zijn producten te geven, hen nadrukkelijk op deze code wijzen. Als een social media campagne niet alleen leidt tot aanprijzingen maar ook tot kritische uitingen, blijft de adverteerder aan te spreken onder deze code.
Ook heeft de adverteerder een verantwoordelijkheid als er uitingen worden gedaan die in strijd zijn met deze code, maar die hij kan verwijderen, bijv. omdat ze op zijn website of aan hem gerelateerde websites staan.

Daarnaast dient de adverteerder ervoor zorg te dragen dat een beeld over een product of dienst dat uit blogposts opdoemt niet misleidend is. Bij eigen media moet hij daarom iedere vorm van selectie of wijziging van posts openbaarmaken. De adverteerder kan posts los van het forum waar ze op zijn geplaatst verder natuurlijk naar eigen inzicht inzetten. Uiteraard voor zover onder de NRC geoorloofd. Het gaat er hier om dat voorkomen wordt dat er een open forum wordt gesuggereerd dat er niet is.

De RSM maakt deel uit van de NRC. Het is uiteindelijk aan de Reclame Code Commissie om na ontvangst van de klachten per geval vast te stellen of uitingen geopenbaard via social media onder het begrip reclame vallen, waarvoor de adverteerder verantwoordelijkheid draagt.

De bepalingen in deze code zijn aanvullend op de wettelijke bepalingen uit het Burgerlijk Wetboek, de Wet bescherming persoonsgegevens en Telecommunicatiewet en, zoals aangegeven, de zelfregulering in de NRC. Ook eigen reglementen van offline en online communicatiemedia moeten worden gerespecteerd, voor zover deze niet in strijd zijn met de bepalingen van deze code of de NRC. In dat geval gaan deze code en de NRC voor en kan de adverteerder zich niet met een beroep op die reglementen aan zijn verantwoordelijkheid op grond van deze code en de NRC onttrekken.

 

Mocht je vragen hebben over deze regels dan kun je altijd contact met ons opnemen.

 

Hoe kies je de beste fashion influencers voor je fashion brand?

Hoe kies je de beste fashion influencers voor je fashion brand?

– Tips van Brandambassadors fashion influencer marketing experts –

Ook voor fashion influencers geldt, alleen de beste match telt!

Volgens het fashion & beauty monitor report gebruikt 57% van de fashion brands influencer marketing in hun marketingstrategie en 21% is het van plan toe te voegen aan de mix (als ze het al niet hebben gedaan).

Het Ierse Digital Marketing Institute heeft onderzoek gedaan naar het effect en schrijft: “Niet alleen is 49% van de consumenten afhankelijk van aanbevelingen van fashion influencers, maar 40% van de klanten heeft iets gekocht nadat ze dit op Instagram, YouTube of Twitter hadden gezien.” Het is wel duidelijk dat influencer marketing niet meer weg te denken is uit de marketing van kledingmerken. 

De keuze voor de juiste fashion influencer match is daarom cruciaal voor een succesvolle social media brand ambassadors campagne!

Wat zeggen onze experts hierover en wat zijn hun aanbevelingen voor merken die op zoek zijn naar de perfecte match!

 Analyseer de betrokkenheid van de volgers met de fashion influencers

Het is geweldig om een ​​hoop volgers te hebben, maar beïnvloedt de influencer haar/zijn volgers ook echt? Het is beter om een ​influencer in je programma te hebben met een hogere betrokkenheid dan een ‘macro’ met een hoop volgers.

Hoe zie je dat er sprake is van een hoge mate van betrokkenheid? Wanneer volgers aan hun ‘social media personality’ vragen hoe het item past, of de maat klopt, kleedt het goed af, is het materiaal zacht. Daarom is het belangrijk te weten of jouw favoriete influencer deze vragen wil beantwoorden aan hun volgers. 

Hier zijn enkele manieren om te checken of de fashion influencers de dialoog wil aangaan:

1. Check de likes

Ongeacht het social platform, controleer het account om te zien of de influencer houdt van likes van volgers. Als volger kennen we allemaal het gevoel, als we een opmerking hebben geplaatst, dat we “gezien willen worden” en zien dat de ‘influencer onze reactie leuk vindt. Maar het wordt betekenisloos als je ziet dat zij of hij iedereen liked. Het leuk vinden van en reageren op comments op Facebook, YouTube, Instagram en Twitter laat zien dat de influencer daadwerkelijk de tijd neemt om volgers commentaren te lezen en waardering te tonen. Ofwel de engagement neemt toe!

2. Lees de comments

The next level is als wij zien dat influencers reageren op reacties van volgers en zelfs reageren op andere sociale profielen (om hun netwerk verder uit te breiden!). We hebben het niet over bot-achtige opmerkingen die zinloos zijn, maar echte interactie. Dit laat zien dat de influencer luistert en nadenkt over wat zijn volgers zeggen en vragen en dat de influencer de tijd neemt om voor jou een reactie te plaatsen.

Omdat ook fashion influencers meer verkeer naar hun eigen profiel willen genereren, zorgt dat tevens voor meer zichtbaarheid voor het merk. Plus, als mensen vragen stellen over kleding, weet je dat de influencer zich gaat bezighouden met de reacties en de gemaakte opmerkingen niet zal negeren.

4. Question & Answers tool

Naast de reguliere commentaren op sociale platforms, geven Instagram-stories de volgers een vraag- en antwoordmogelijkheid. Fashion influencers kunnen dit gebruiken als een ‘Ask Me Anything’ tool over onderwerpen waarin ze ‘expert’ zijn. Maar ook kan het worden gebruikt voor je fashion influencer marketing. Bij de productintroductie kan de influencer in de stories vragen beantwoorden van volgers en zelfs doorlinken naar je introductie story.

Regelmatige communicatie helpt bij het bouwen aan een community. Wanneer mensen het gevoel krijgen deel uit te maken van een community, zullen ze de mening en aanbevelingen van de influencer nog meer vertrouwen. En vooral als ze eerlijke antwoorden krijgen.

5. Check andere merken waarmee ze hebben gewerkt

Het is niet alleen sterk om hun betrokkenheid te controleren, maar het is ook belangrijk dat fashion brands kijken naar andere merken waarmee de influencer (ook in het verleden) heeft samengewerkt.

Check de volgende vragen. Wil je een fashion influencer die vaak #ad gebruikt? Ben je okay met merken waarmee de influencers hebben gewerkt? Richten ze zich op hetzelfde publiek? Zou het doelgroep dat het andere merk koopt, ook het jouw producten kopen? Zeker belangrijke vragen om te controleren.

Wil je ook werken met influencers die werken voor je potentiële concurrenten? Of willen de influencers van je concurrent juist met jou samenwerken? Probeer een duidelijk beeld te krijgen met wie een influencer samenwerkt. Dat geeft je uiteindelijk goed beeld van de product-markt match.

Note: Ons expert team van Brandambassadors kan je voorzien van een analyse wat de influencers in het verleden hebben gedaan, voor welke merken zij hebben gewerkt en wat andere (collega) merken online doen.

Mocht je meer willen weten hoe je de beste fashion influencer voor je fashion brand vindt, laat het ons weten via de chat, mail of telefoon.

Nummer Kalvijn gaat skyhigh op sociale media

Nummer Kalvijn gaat skyhigh op sociale media

Kalvijn maakt hitnummer in 1 dag: De Missie

YouTuber Kalvijn heeft een challenge op zijn Youtube kanaal: #gekkenwerk. Zijn challenge is: Probeer iets te bereiken in 1 dag. Dit keer had hij de missie: Maak een nummer 1 hit in 1 dag. Samen met Dr Phunk heeft hij het nummer geproduceerd. In een dag de studio in en een videoclip opgenomen. En wat blijkt. Het is hem gelukt. Binnen no time nr 1. op  Trending op Youtube. En dan niet alleen in Nederland maar ook in Belgie.

Kalvijn op Koningsdag Radio538

Naast natuurlijk Kalvijn’s post op zijn Youtube kanaal trad hij met zijn song ook op tijdens het Koningsdag festival van Radio538. Wel een slimme strategie, meteen in de doelgroep.

Het resultaat is:
1 miljoen afgespeeld op Spotify
Trending op Spotify Top50
72.000 vind ik leuk op Instagram van Kalvijn

Echt een staaltje ‘gekkenwerk’!

 

Kopen van fake volgers en likes?

Kopen van fake volgers en likes?

Zijn sociale kanalen nog wel betrouwbaar?

De betrouwbaarheid van social kanalen gaat achteruit volgens sommigen. Dit zou komen door de inzet van fake volgers en fake likes. Likes en volgers die worden gekocht door influencers om hun profielen te laten groeien. Dat deze nepvolgers en -likes in omloop zijn, is helaas een gegeven. Echter met de juiste middelen is de gekochte engagement snel te achterhalen. 

Check op fake volgers en fake likes

Dankzij ons campagne platform wordt de monitoring van elke campagne tot op de voet gemeten. Zo ook monitoren wij de influencers die betrokken zijn bij de campagne. Hoe zit het met de stijging van de volgers van deze influencer per dag? Gaat dit omhoog met een hoogstwaarschijnlijk onmogelijk aantal, dan gaat erbij ons een belletje rinkelen. Vaak compenseren de frauderende influencers met gekochte likes. Hierdoor zie je in eerste instantie niet dat er gekocht wordt.

Fakers bestelen zichzelf

Wij adviseren influencers maar al te graag dat het aanschaffen van fake likes en volgers een slecht idee is. Het tast de betrouwbaarheid van het account aan. En laat het engagement aanzienlijk dalen. Door het directe contact dat wij hebben met de influencers waarmee wij samenwerken, kunnen wij de schade beperken. Het is juist fijn voor de influencer te weten dat deze actie tot negatieve gevolgen kan leiden wat betreft samenwerkingen. met onze klanten.

Wat doen we ertegen?

Het is lastig om zonder de juiste middelen en kennis te achterhalen of een influencer gebruik maakt van fake likes en fake volgers. Nu het onderwerp steeds meer ter sprake komt, en Instagram veel onderneemt om deze likes en volgers te verwijderen, is het een kwestie van tijd dat aan deze vorm van bedrog een einde komt.
Maar voor nu; let op met wie je samenwerkt en vraag vooral ons advies!
5 Nederlandse travel influencers

5 Nederlandse travel influencers

Travel influencers delen via social media hun prachtige foto’s en ervaringen van de reizen die ze maken. Bij travel influencers kun je dus terecht voor inspiratie voor je volgende vakantie, of natuurlijk als je het gewoon leuk vind om via social media wat te zien van landen over de hele wereld! In deze blog bespreken we 5 travel influencers uit Nederland.

 

Ourtravelfeed

Koppel Sander en Cato zijn op dit moment samen op wereldreis. Op hun Instagram delen ze de mooiste foto’s van hun avonturen en verschillende locaties tijdens deze reis. Ook delen ze soms een vlog op YouTube waarin ze meer van hun reis laten zien.

Instagram YouTube 

 

Govert Sweep

Govert is niet de typische travel influencer die je vaak ziet. In plaats van op vakantie naar tropische locaties gaat hij op zoek naar de meest bijzondere locaties om het avontuur op te zoeken. Op YouTube plaatst hij onder andere video’s waarin hij verlaten of andere bijzondere locaties in verschillende landen bezoekt. 

Instagram YouTube 

 

Cowiththeflow

Co is stewardess en reist dus voor haar werk de hele wereld over. Op haar YouTube kanaal plaatst ze wekelijks een vlog waarin ze haar leven in Amsterdam laat zien, en ze ook haar volgers meeneemt op reis.

Instagram YouTube 

 

Eefexplores

Evelien komt uit Nederland maar woont op dit moment in Sydney, Australië. Uiteraard reist ze daarnaast nog steeds veel, zo is ze op dit moment even in Nederland en gaat ze binnenkort naar Vietnam. Als je haar Instagram bekijkt wordt het ook wel duidelijk dat ze al enorm veel mooie plekken heeft bezocht! Verder deelt ze op haar blog onder andere haar reiservaringen en tips voor verschillende bestemmingen. 

Instagram Blog 

 

Travelfoodie

De naam Travelfoodie zegt het al: Anne is dol op eten en reizen. Op haar Instagram deelt ze veel foto’s van eten, zowel van zelfgemaakte gerechten als van het eten in verschillende restaurants in Nederland en het buitenland. Op haar blog plaatst ze veel (vegetarische) recepten en ze richt zich vooral op gezond eten. Naast eten staat reizen uiteraard ook centraal op haar blog. Zo deelt ze onder andere tips voor restaurants, hotels en andere hotspots voor de verschillende plaatsen waar ze naartoe reist. 

Instagram Blog 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

5 Nederlandse business influencers

5 Nederlandse business influencers

Enkele business influencers onder de aandacht

Business influencers kunnen mensen inspireren en tips geven over alles wat te maken heeft met zaken doen. Denk bijvoorbeeld aan ondernemen, financiën, het ontwikkelen van je carrière, en nog veel meer! In deze blog bespreken we 5 Nederlandse business influencers. Het aantal volgers van deze business influencers is niet hoog in vergelijking met fashion of lifestyle influencers. Maar je kan ze beschouwen als opinion leaders in de online niche markt.

 

Marjan Heemskerk

View this post on Instagram

Wat maakt een succesvolle freelancer? Ik denk dat er een aantal eigenschappen zijn van een freelancer, maar ook acties die een freelancer doet (of vooral niet doet), die ervoor zorgen dat je succes hebt. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Zo vind ik het belangrijk om mijn opdrachtgevers voortgang te laten zien. Wat heb ik gedaan? Hoe ver ben ik gevorderd ten opzichte van de deadline? Zeker wanneer je werk creatiever is en de opdrachtgever lastig kan inschatten hoe ver je bent (en ook hoeveel je dus nog moet doen), geeft het rust voor je opdrachtgever om te zien wat je al gedaan hebt. Ben dus ook niet te bang om je opdrachtgever tussentijdse resultaten te laten zien. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Deze en meer gewoontes van een succesvolle freelancer, lees je nu in de nieuwste blog van @thehappyfinancial

A post shared by Marjan Heemskerk (@thehappyfinancial) on

Marjan is online actief onder de naam ‘The Happy Financial’. Ze schrijft blogs en maakt video’s over van alles dat te maken heeft met financiën, zowel persoonlijke als zakelijke financiën. Ze heeft accountancy gestudeerd en werkte sinds 2008 als openbaar accountant. Maar vanaf 2017  is ze fulltime blogger en vlogger op The Happy Financial. Naast financiën schrijft ze op haar blog ook over andere dingen die haar bezig houden, waaronder reizen, sporten, eten en kleding.

Instagram YouTube Blog  

 

Judith Noordzij

Van 2011 tot en met 2014 werkte Judith als advocate bij een groot advocatenkantoor in Amsterdam. Ze maakte hier werkweken van meer dan 60 uur per week. Daarnaast probeerde ze ook op alle andere vlakken de ballen hoog te houden. Dit resulteerde in een heftige burnout, en Judith moest noodgedwongen rust nemen. In haar herstelproces ging ze opzoek naar zichzelf, leerde haar hart te volgen en zichzelf te accepteren. Om haar steentje bij te dragen richting een wereld waarin iedereen zichzelf is, deelt Judith nu haar eigen verhaal. Dit doet ze online via haar website en social media, maar ook als spreker voor groepen en tijdens workshops.  

Instagram YouTube Website 

 

Jorg Ruis

View this post on Instagram

“Moet je niet wennen nu je weer terug bent uit Kaapstad? Dat je weer aan het werk MOET?” De manier waarop ze het mij vroeg leek alsof ze zelf ook wel toe was aan 2 maanden mini-pensioen. Maar dan meer om haar werk te ontvluchten. Om gewoon alles achter te laten. “En nu MOET je weer terug.” • Maar we moeten niet terug, we WILLEN weer terug naar Amsterdam. We kiezen er bewust voor om terug te komen omdat dit een hartstikke fijne plek is waar weer mooie dingen op ons wachten. Zo moeten we ook niet aan het werk, maar KIEZEN we daarvoor. @sannyzoektgeluk en ik creëeren bewust de vrijheid om te kunnen kiezen waaraan we werken. Dat is waarom ondernemen zo magisch is voor mij. Die vrijheid om te kiezen. Dat kan overigens ook gewoon in loondienst hoor. Het gaat om bewust kiezen voor werk dat je blij maakt en waar je goed in bent (of wilt worden) ipv te blijven hangen in iets dat zekerheid biedt maar je helemaal niet gelukkig maakt. • Bedenk wel even: van alle uren dat je wakker bent spendeer je de meeste op werk. Dus beter kies je iets dat het beste in je naar boven haalt en waar je maandag weer met plezier naar toe gaat. Nog nooit hadden we zoveel vrijheid als nu – vooral ook dankzij het internet – om iets te kiezen waar we echt voor willen gaan. Je moet alleen wel kiezen. • 📸 door @elise.chung

A post shared by Jorg Ruis (@jorgruis) on

Na 13 jaar gewerkt te hebben in de wereld van startups en internetbedrijven begon Jorg in 2016 met ondernemen en richtte hij Culture Builders op. Met dit bedrijf helpt hij andere bedrijven met het creëren van een goede cultuur zodat mensen met plezier naar hun werk gaan. Op zijn YouTube kanaal deelt hij onder andere vlogs waarin hij een deel van zijn leven laat zien, maar hij deelt ook video’s op het gebied van ondernemen.

Instagram YouTube 

 

Simone Levie

View this post on Instagram

De business coach wereld is een wereld waar ik vaak liever niet geassocieerd mee wil worden. . Omdat er in de wereld heel veel dingen worden gezegd of geroepen waar ik me totaal niet in kan verplaatsen. . Spiri wiri coaches die afgestemd tegen je kunnen zeggen of je klaar bent om binnen nu en 5 jaar miljoenen te verdienen terwijl ze t zelf in de verste verte nog niet maken. . Business coaches die roepen dat je wel of niet schaalbaar moet ondernemen terwijl ze zelf nog nooit iets schaalbaars in de markt hebben gezet. . Of high end coaches die hebben geleerd mega hoge prijzen te vragen en precies datzelfde aan hun klanten leren (mijns inziens een lege huls business). . Ik wil liever geen business coach zijn ik weet ook niet of ik t ben want ik coach mensen niet 1 op 1. . En ik heb hier ook een dik oordeel op en coaches hebben geen oordeel. . Mijn advies is wel als je kiest voor een business coach kies dan iemand die t echt voorleeft, het geld maakt en het advies dat diegene zelf ook geeft zelf heeft ervaren. . Ik geloof in the walk your talk mensen. De mensen die t doen. Niet alleen roepen of schreeuwen. Of de coaches die er een manipulerend spiri wiri intuïtie ding omheen gooien (de ik zie de toekomst die jij niet ziet). . Jouw toekomst maak je zelf door te doen. En je kan alleen leren van de mensen die t ook doen. En stappen verder zijn dan jij. De mensen met the brains en the guts en de intuïtie. . De mensen die je jouw pad laten volgen en lopen. En die je laten zien en voelen dat alles mogelijk is. En dat zelf ook doen, zien en geloven. . Kan je dus startend business coach zijn? Nee ik geloof van niet. Je moet zelf eerst een business hebben opgebouwd. Alles hebben meegemaakt. Vervolgens kan je mensen helpen met hun business. Maar ga mensen alsjeblieft geen advies geven of met alleen modellen werken uit de boekjes. Of omdat jij dit van een andere coach zo hebt geleerd dus dan doe jij t ook. En manipuleer mensen ook niet door te doen alsof jij hun financiële toekomst ziet. . #knuppelinhethoenderhok #bold #starteerstmetjeeigenbusiness #fuckit

A post shared by Simone Levie (@simonelevie) on

Simone is zakenvrouw en online business coach. Ze helpt vrouwelijke ondernemers met het opbouwen van een online bedrijf, en inspireert ondernemende vrouwen met haar nieuwsbrieven, challenges en events. In 2014 begon Simone met het online programma ‘Maak Prachtige Online Programma’s’ (MPOP), en dit is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige business opleiding waarin online lessen en offline events met elkaar gecombineerd worden. Simone heeft ook een E-book uitgebracht: ‘Ontdek je missie in 10 stappen’.

Instagram YouTube Facebook Website 

 

Joshua Daniel

Joshua is een digital marketing expert die meerdere online bedrijven heeft opgericht, waaronder digital marketing agency Brandpeneur. Met Brandpeneur helpt Joshua bedrijven groeien met behulp van social media marketing en advertising. Ook heeft hij de online cursus ‘Lifestyle Design Mastery’ ontwikkeld, waarmee hij mensen het nodige leert over onder andere social media marketing en het opzetten van een bedrijf, en ook mensen persoonlijk advies geeft. Daarnaast geeft Joshua op zijn YouTube kanaal tips over onder andere marketing en ondernemen.

Instagram YouTube 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

5 Nederlandse interieur influencers

5 Nederlandse interieur influencers

Een greep uit Nederlandse interieur influencers

Als je op zoek bent naar inspiratie voor het inrichten van je huis, kantoor, etc. kun je natuurlijk zoeken in woonmagazines of woonwinkels, maar je kunt ook terecht bij interieur influencers. Deze influencers delen foto’s van hun interieur en bieden op deze manier inspiratie aan hun volgers. Ook geven ze vaak verschillende tips voor het inrichten van bepaalde kamers, het opbergen van je spullen, etc. Er zijn erg veel interieur influencers, zowel in Nederland als in het buitenland, die allemaal hun unieke stijl delen met hun volgers. In deze blog zetten we 5 Nederlandse interieur influencers op een rijtje.

Finntage

Na een verbouwing van haar huis is Sandra in december van 2015 begonnen met haar Instagram pagina. Ondertussen heeft ze meer dan 192.000 volgers op Instagram. Ze omschrijft haar stijl zelf als stoer, vintage, kleurrijk, een tikje industrieel, urban en groen. Ze mixt graag oude en nieuwe spullen, en maakt gebruik van veel uitgesproken elementen, kleuren en patronen. Op haar blog schrijft ze over van alles dat te maken heeft met interieur en styling, maar deelt af en toe ook persoonlijke verhalen.

Instagram Blog 

 

Huizedop

Judith heeft van kinds af aan al een passie voor interieur. Maar deze liefde werd aangewakkerd toen ze een nieuw huis kocht en voor inspiratie op Instagram keek. Ze besloot om zelf ook een account aan te maken om anderen te inspireren met haar woonstijl. Naast haar Instagram heeft ze ook een blog, waar ze met name schrijft over interieur, maar soms ook andere categorieën aan bod komen.

Instagram Blog 

 

Miss Jettle 

Naast haar werk in de kinderopvang houdt Mariët zich het liefste bezig met interieur en styling. Ze is dol op wit met pastelkleuren, gecombineerd met design en vintage. Op haar Instagram deelt ze prachtige foto’s van haar huis, waarin haar stijl met lichte kleuren duidelijk te herkennen is. Op haar blog geeft ze onder andere styling tips, en schrijft ze over trends op het gebied van interieur.

Instagram Blog

 

Tanja van Hoogdalem

Tanja houdt vooral van een Scandinavisch en botanisch interieur. Naast interieur heeft ze een passie voor fotografie. Ze fotografeert naast haar huis ook wel eens andere huizen, schrijft voor haar eigen blog, en blogt ook nog eens voor onder andere Karwei en VTwonen. Ook is ze kortgeleden begonnen als styliste van Karwei voor Eigen Huis en Tuin. 

Instagram Blog 

 

Manieke Versluis

Manieke en haar vriend hebben samen bijna hun hele huis zelf verbouwd, en alles zelf ingericht. Ze houden beide ontzettend van de kleur zwart, en dat is dan ook duidelijk terug te zien in het interieur van hun huis. Als je Manieke’s Instagram account bekijkt zie je dat bijna haar huis bijna helemaal zwart-wit is, op een aantal accenten na. Onlangs liet ze haar huis nog zien in een aflevering van Eigen Huis en Tuin. 

Instagram  

 

Als Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database, waarvan meerdan 100 Nederlandstalige interior influencers. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de beste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

De kosten van influencer marketing

De kosten van influencer marketing

Weet jij hoe veel influencer marketing kost? Of hoe veel je een influencer zou moeten betalen? Voor de meeste mensen is dit nog onbekend terrein. Er is eigenlijk geen vaste formule om te bepalen hoe veel je een influencer zou moeten betalen. Ook zijn de kosten voor een campagne heel verschillend, omdat het afhankelijk is van hoe de campagne is ingericht.

Ondanks dat het lastig is om een concreet antwoord te geven op deze vragen, zijn er wel een aantal richtlijnen die door veel marketeers, agencies en influencers gebruikt worden. In deze blog bespreken we 6 factoren die invloed hebben op de kosten van influencer marketing.

6 factoren

Er zijn een aantal factoren die eigenlijk altijd invloed hebben op de kosten van een influencer campagne. Als je deze factoren goed begrijpt en weet op welke manier ze invloed hebben, kun je beter een prijs voor een campagne vaststelen. De zes factoren zijn als volgt:

1. Social media platform

Welk(e) social media platform(en) je inzet is van grote invloed op de kosten van de campagne. De kosten voor influencers verschilt namelijk enorm per platform. Zo kost het over het algemeen minder om influencers in te zetten op Instagram in vergelijking tot YouTube.

Instagram wordt het meeste ingezet voor influencer marketing, gevolgd door YouTube en SnapChat. Facebook en Twitter worden relatief weinig ingezet, maar er zijn daarnaast ook nog andere platforms zoals Pinterest en TikTok. TikTok (voorheen Musical.ly) is minder bekend onder marketeers, maar is eigenlijk een erg groot platform dat veel gebuikt wordt door tieners. Er zijn zeker mogelijkheden om dit platform in te zetten, maar dit wordt over het algemeen nog weinig gedaan.

2. Volgers

Het potentiële bereik van een advertentiekanaal is voor merken een belangrijke factor om te bepalen hoe veel geld ze willen uitgeven aan een advertentie. Er wordt bij influencers dan ook vaak gekeken naar het aantal volgers bij het bepalen van een prijs. Men wil uiteraard zo veel mogelijk mensen bereiken, dus hoe meer volgers een influencer heeft, hoe meer bereik er gerealiseerd kan worden.

Ondanks dat het bereik van een influencer vaak als uitgangspunt wordt gebruikt is dit niet altijd de beste methode. De reden hiervoor is dat influencers makkelijk nep volgers kunnen kopen om hun aantal volgers te verhogen, en zo een hoger bedrag kunnen vragen. Het kopen van volgers is iets wat de laatste tijd vaker gebeurd. Het is daarom verstandig om rekening te houden met meerdere factoren zoals likes, comments en shares.

3. Engagement

Het engagement van de influencer is een van de andere factoren waar men naar kan kijken naast het aantal volgers. Engagement is het aantal likes, comments en shares op een post bij elkaar opgeteld. Als influencers gemiddeld een hoog engagement hebben betekend dit dat hun volgers erg betrokken zijn, wat een positieve invloed kan hebben op een campagne.

4. Het product

Het soort product of merk dat je wil promoten kan ook invloed hebben op de kosten van een campagne. Zo zal het over het algemeen meer kosten om een influencer in te zetten om bijvoorbeeld een sportauto te promoten, dan het promoten van een fruitsapje.

5. Directe samenwerking of via een agency

Als je geen direct contact hebt met een influencer maar de samenwerking verloopt via een agency, zal het hoogstwaarschijnlijk meer kosten. Dit is omdat je dan niet alleen betaald voor de influencer, maar je betaald ook nog een agency fee bovenop dit bedrag.

6. Campagne

Tot slot heeft de omvang van de campagne ook grote invloed op de kosten. Er zijn hierbij een aantal dingen die een rol spelen, waaronder het aantal posts dat de influencers moeten doen; wat voor soort content er verwacht wordt; hoe lang de post online moet blijven, etc.

Influencers betalen

Zoals hierboven uitgelegd is zijn er een aantal factoren die bepalen hoe veel een campagne kost en hoe veel je een influencer ongeveer zou moeten betalen. Hoewel er geen vaste ‘regels’ zijn voor hoeveel influencers betaald krijgen, zijn er wel richtlijnen waar veel marketeers naar kijken.

In een artikel van Digiday worden richtlijnen gegeven voor de kosten voor influencers op verschillende platformen. Ondanks dat je er nooit helemaal van uit kan gaan is het wel een goede indicatie. Houdt er wel rekening mee dat deze cijfers gebaseerd zijn op data van Amerikaanse influencers en bedrijven, en dat dit niet helemaal gelijk opgaat in Nederland.

Voor een post op Instagram wordt er uitgegaan van ongeveer $1.000 per 100.000 volgers, oftewel $10 per 1.000 volgers. Hierbij gaat het waarschijnlijk alleen om het posten van een foto, en liggen de kosten van een video post of meerdere foto’s vaak hoger.

Voor een YouTube video wordt een schatting gedaan van $2.000 per 100.000 abonnees, oftewel $20 per 1.000 abonnees. Bij een samenwerking op YouTube is er nog wel een verschil tussen een dedicated en non-dedicated video. Bij een non-dedicated video gaat een klein deel van de video over het merk of product(en), terwijl een dedicated video volledig om het merk draait. De prijs voor een dedicated video ligt dan vaak ook een stuk hoger.

 

Er zijn dus zes factoren die allemaal op hun eigen manier invloed hebben op de kosten van influencer marketing en de kosten van influencers. Bij het opzetten van een influencer marketing campagne houden wij dan ook altijd rekening met deze factoren. Bij de kosten van influencers kan er gekeken worden naar de richtlijnen van $10 per 1.000 volgers op Instagram en $20 per 1.000 abonnees op YouTube, maar de kosten zijn nog wel vaak heel verschillend per influencer.

Bronnen

Lua, A. (2018). How Much Does Social Media Influencer Marketing Cost? https://buffer.com/resources/influencer-marketing-cost

Chen, Y. (2017). What influencer marketing really costs. https://digiday.com/marketing/what-influencer-marketing-costs/

5 Nederlandse fashion Influencers

5 Nederlandse fashion Influencers

Er zijn veel influencers die zich bezighouden met fashion, want iedereen wil er natuurlijk op zijn best uitzien op foto’s. Iedere influencer heeft weer zijn eigen stijl, dus voor iedereen zijn er wel influencers die passen bij hun persoonlijke smaak. Hieronder zetten we 5 Nederlandse fashion influencers op een rijtje. 

 

Kristina Kirjanova

View this post on Instagram

💃

A post shared by Kristina K (@krstnaaa) on

Kristina is dol op fashion, en dit is ook terug te zien op haar Instagram, waar ze vaak haar outfits laat zien in haar posts.  Ook heeft Kristina een YouTube kanaal. Op haar kanaal plaatst ze onder andere fashion gerelateerde video’s zoals shoplogs, maar ze plaatst ook vaak andere video’s zoals vlogs en storytime video’s. Naast dat ze actief is op social media heeft ze ook haar eigen kleding webshop, Fashion Flavour!

Instagram YouTube Fashion Flavour

 

Thijs Holtmaat

De instagram van Thijs staat helemaal in het teken van fashion. Hij laat graag zijn outfits zien in zijn posts, en deelt hierbij ook vaak waar de kleding vandaan komt. Met zijn posts wil hij graag andere mannen fashion inspiratie geven, en hij spreekt dan ook vooral een mannelijke doelgroep aan. 

Instagram 

 

Lizzy van de Ligt

View this post on Instagram

When it feels like spring 💕

A post shared by Lizzy (@lizzyvdligt) on

Lizzy is fashion designer en oprichter van het kledingmerk Le Cafe Noir Studio. De kleding van het merk bevat duidelijk invloeden van haar eigen kleding stijl, wat het merk uniek maakt. Naast Instagram is Lizzy ook nog actief op YouTube, waar ze vooral vlogs plaatst. 

Instagram YouTube Le Café Noir Studio 

 

Alex Pander

Alex laat op zijn Instagram zien hoe hij verschillende outfits op zijn eigen manier styled. Hij maakt zijn foto’s vaak op prachtige locaties en zorgt ervoor dat alles perfect in zijn feed past, waardoor alles een mooi geheel wordt.

Instagram 

 

Romy D’Fonseca

Romy laat op Instagram haar unieke fashion stijl zien. In haar posts is te zien dat ze vaak gewaagde en originele (kleuren)combinaties maakt, en dat is wat haar stijl zo uniek maakt. Ondanks dat de outfits allemaal anders zijn en ze veel verschillende kleuren gebruikt heeft ze een mooie samenhangende feed op Instagram, en matchen haar outfits vaak met de omgeving in de foto. Sinds kort heeft Romy een YouTube kanaal, waar ze onder andere vlogs upload.

Instagram YouTube 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Influencer marketing trends 2019

Influencer marketing trends 2019

Influencer marketing is groots! Het is een van de meest effectieve manieren om jouw merk onder de aandacht te brengen. Influencers kunnen emoties, (koop)gedrag en meningen beïnvloeden. Wat kunnen we van influencer marketing verwachten in 2019?

Influencer markting trends in 2019

In 2018 was influencer marketing al een groot begrip, maar het zal in 2019 alleen maar groter worden. Bedrijven gaan influencer marketing strategischer inzetten en beter nadenken over de inhoud van de campagnes. Influencers en bedrijven gaan samen brainstormen over campagnes. De influencer weet wat het beste bij zijn/haar doelgroep past en het bedrijf weet haar kenwaarden. Hier ontstaan nieuwe ideeën en het werkt verhelderend, dit noem je ideation (Bloeise, 2019) . De kwaliteit van campagnes worden beter en het behaalt een hoger resultaat. De take-over is ook een van de influencer marketing trends. Een influencer neemt het account over van een merk, ze posten dan bijvoorbeeld een week lang content op het sociale kanaal van het merk. De content wordt vooral gedeeld via Instagram stories, Facebook stories en livestream. De content is verrassend en spontaan.

Populaire platformen in 2019

De bekendste platformen waar influencer marketing op uitgevoerd wordt zijn Instagram, YouTube en Facebook. Maar dat zijn niet alle platformen,  een van de populairste platformen in 2018 was TikTok. TikTok (eerst muscial.ly) wordt voornamelijk gebruikt door Generatie Z. Op TikTok worden er lip sync, dansvideo’s en memes gemaakt. Daarbij gebruiken ze hun favoriete liedje en andere geluidsfragmenten. De verwachting is dat TikTok dit jaar steeds vaker ingezet zal worden voor influencer marketing.  In 2019 zal je ook vaker podcasts voorbij zien komen van influencers. De influencers gaan hierin met elkaar in gesprek over allerlei soorten onderwerpen, dat kan variëren van muziek en lifestyle tot persoonlijke gesprekken.

Einde aan nep volgers in 2019

Instagram is op dit moment één van de populairste social media apps. Influencers hebben hiervan geprofiteerd en velen zijn populair geworden door snelgroeiende volgers. Het is geen geheim dat er een aantal accounts zijn die hun volgers kunstmatig verhoogd hebben. In 2019 lijkt daar verandering in te komen. 2019 zal bewijzen dat het aantal volgers niet zo relevant is in vergelijking met de daadwerkelijke invloed en betrokkenheid die je bij je volgers hebt.  Instagram heeft laten weten dat zij dit gaan aanpakken, er komt een einde aan de nepvolgers. Het social media platform maakt voor het verwijderen gebruik van algoritmes om de nepaccounts te kunnen herkennen. Gebruikers die betrapt worden op nepvolgers worden daarvan met een melding op de hoogte gesteld. Instagram geeft aan dat zij ook de websites aan willen pakken die nepvolgers verkopen.

Trends 2019

In 2019 ga je veel verschillende trends voorbij zien komen in de influencer marketing wereld. Het aantal influencers wordt uitgebreider, bedrijven gaan meer influencer marketing inzetten en samen brainstormen met de influencers. De verschillende generaties gaan ook een belangrijke rol spelen, hoe bereik je de generaties zoals de toekomstige Gen Z die opgegroeid zijn met een smartphone? 2019 is een ontzettend interessant jaar op het gebied van influencer marketing en de mogelijkheden blijven groeien!

Bronnen:

https://bloeise.nl/influencer-marketing-trends

https://jeugdjournaal.nl/artikel/2244228-musical-ly-heet-nu-tik-tok-maar-waarom-eigenlijk.html

https://www.adwise.nl/blog/6-belangrijkste-social-media-trends-voor-2019.html

 

Volg ons op Instagram voor de nieuwste campagnes!!

5 Nederlandse Vegan influencers

5 Nederlandse Vegan influencers

Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die zich bewust bezighouden met wat ze precies eten, waar dit vandaan komt en welke impact dit heeft op het milieu. Zo zijn er steeds meer mensen die vegan (veganistisch) gaan eten. Vaak wordt veganisme gezien als een trend, maar voor velen is het een echte levensstijl. Veganisten eten geen dierlijke producten, en dragen en gebruiken ook geen kleding of producten van dierlijke afkomst. Er zijn veel verschillende redenen waarom steeds meer mensen deze levensstijl aannemen, zo is het onder andere beter voor het milieu, de gezondheid, en natuurlijk de dieren. Nu veganisme steeds meer onder de aandacht komt, wordt er ook steeds meer aandacht aan besteed op social media. In deze blog zetten we 5 influencers op een rijtje, die allemaal bijdragen aan de grote groei van veganisme. 

 

Lisa Goes Vegan

Ruim 6 jaar geleden begon Lisa haar ‘reis’ naar een vegan lifestyle te delen op social media, en inmiddels heeft ze al meer dan 47 duizend volgers op Instagram. Daarnaast heeft ze een blog waar ze recepten, vegan hotspots, tips, en nog veel meer plaatst. In 2016 bracht Lisa haar eerste kookboek ‘Lisa Goes Vegan’ uit, die later is uitgeroepen tot beste vegan kookboek 2017. Eind 2018 bracht ze haar tweede kookboek ‘Vegan Comfort Food’ uit. In samenwerking met chef Robert Kranenborg en Beyond Meat introduceerde ze in 2018 een vegan burger, ‘Lisa’s Vegan Thriller’, die verkrijgbaar is bij Thrill Grill. Naast vegan eten houdt Lisa zich ook veel bezig met een duurzame levensstijl. 

Instagram Blog Facebook 

 

Wat eet je dan wel?

Suzanne, de persoon achter ‘Wat eet je dan wel?’ geeft op haar blog en social media antwoord op deze vraag die veel vegetariërs en veganisten vaak te horen krijgen. Op haar blog plaatst ze veel verschillende vegan recepten, en ook maakt ze vaak een vegan versie van een product of gerecht dat normaal niet vegan is. Ook geeft ze vaak tips over (nieuwe) vegan producten die in de supermarkt te vinden zijn, zowel op instagram als in de blog rubriek ‘Vegan in de supermarkt’. In 2018 won Suzanne de Vegan Award voor beste vegan blog.

Instagram Blog Facebook 

 

Mark Schadenberg

Mark is na 13,5 jaar bij defensie gewerkt te hebben een andere weg in geslagen om zijn persoonlijke missie te starten: mensen meer op basis van planten te laten eten. Hij heeft nu zijn eigen bedrijf ‘Your Plant-based coach’. Hierbij legt hij als coach de focus op een duurzame, plantaardige levensstijl en stressmanagement. Mark laat zien hoe je gezond kan zijn en je beter kan voelen door middel van een plantaardige levensstijl.

Instagram Blog YouTube 

 

Living the Green Life

View this post on Instagram

Vegan eten lijkt een hele uitdaging, ik hoor zo vaak dat mensen wel zouden willen maar denken dat ze het niet kunnen. Dat snap ik ZO goed. Je zou ineens vanalles moeten laten staan, overal rekening mee houden en dan hebben we het nog niet eens over gesprekken met mensen om je heen – die vast hun vraagtekens zullen zetten bij deze nieuwe manier van eten. Geloof me, ik (her)ken dit gevoel. Toch klinkt het een stuk spannender dan het in werkelijkheid is, niemand verwacht perfectie, 1x in de week plantaardig eten maakt al zo'n enorm verschil, begin daar dus eens mee. Wees niet hard voor jezelf en geniet want geloof me, het kan zo ontzettend leuk zijn (denk aan knetterveel nieuwe groenten, kruiden, restaurants en snacks)! Alle beetjes helpen en maak er een feestje van!

A post shared by SANNE VAN ROOIJ | LTGL (@livingthegreenlife.nl) on

Living The Green Live (LTGL) is een online platform dat draait om een plantaardige levensstijl. Sanne van Rooij schrijft samen met team LTGL over alles dat met plantaardig eten te maken heeft. Op het platform delen ze simpele recepten, food filmpjes, de nieuwste hotpsots, nieuwe producten en nog veel meer. De missie van LTGL is om mensen te laten zien dat plantaardig eten geen uitdaging is, maar juist leuk en lekker is. In 2018 kwam LTGL met het eerste Vegan Lifestyle Magazine ‘V’GAN’ waarvan vier keer per jaar een nieuwe editie verschijnt. Sanne heeft ook twee vegan kookboeken uitgebracht: ‘Easy Vegan’ en ‘Easy Vegan 2’. 

Instagram Facebook  Website 

 

SquatCilla

View this post on Instagram

Whaaaaahhh 2018… wat een jaar! Zo ontzettend veel gebeurd, zo bizar veel uit mijn comfort zone gestapt 😅 Ik deed mee aan mijn eerste grote dierenrechten-demonstratie, kreeg voor het eerst een dikke vette blessure, zette mijn eerste cappu als barista en bedacht natuurlijk samen met mijn pluizige wederhelft @vegananimal_nl dat we alle zekerheden in ons leven los zouden laten. We begonnen met @plantastic_healthhub 😍🖤 De griezeligste maar beste keuze die ik ooit heb gemaakt! . . 2019 wordt zooooo fucking epic! Ik kan serieus bijna niet wachten op wat voor awesomes ons allemaal te wachten staat. Hoop jou snel te ontmoeten in onze zaak en ben heel benieuwd naar jouw plannen voor het nieuwe jaar. Tell me 😊 . . . . . . . #vegan #vegansofig #happynewyear #awesome #holidays #work #boss #couplegoals #fit #fitness #crossfitgirls #rotterdam #like #love #picoftheday #instagood #plantbased #plantastic #squatcilla #blogger #inspiration #fitfam

A post shared by CILLA | VEGAN 🐮🌱 (@squatcilla) on

Cilla is al sins haar 12e vegetariër, en besloot een aantal jaren geleden ook alle andere dierlijke producten te laten staan. Ze wil graag anderen inspireren, motiveren en helpen richting een plantaardig(er) en sportiever bestaan. Op haar blog schrijft ze over uiteenlopende onderwerpen, waaronder sport, duurzame beauty, plantaardige recepten en vegan hotspots. In 2017 won Cilla de Vegan Award voor beste vegan blog.

Instagram Blog Facebook 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Wil je in contact komen met deze of andere influencers, of wil je meer informatie? Neem dan contact op via de mail of bel naar 020 737 03 28