Blog : Blogs

Kopen van fake volgers en likes?

Kopen van fake volgers en likes?

Zijn sociale kanalen nog wel betrouwbaar?

De betrouwbaarheid van social kanalen gaat achteruit volgens sommigen. Dit zou komen door de inzet van fake volgers en fake likes. Likes en volgers die worden gekocht door influencers om hun profielen te laten groeien. Dat deze nepvolgers en -likes in omloop zijn, is helaas een gegeven. Echter met de juiste middelen is de gekochte engagement snel te achterhalen. 

Check op fake volgers en fake likes

Dankzij ons campagne platform wordt de monitoring van elke campagne tot op de voet gemeten. Zo ook monitoren wij de influencers die betrokken zijn bij de campagne. Hoe zit het met de stijging van de volgers van deze influencer per dag? Gaat dit omhoog met een hoogstwaarschijnlijk onmogelijk aantal, dan gaat erbij ons een belletje rinkelen. Vaak compenseren de frauderende influencers met gekochte likes. Hierdoor zie je in eerste instantie niet dat er gekocht wordt.

Fakers bestelen zichzelf

Wij adviseren influencers maar al te graag dat het aanschaffen van fake likes en volgers een slecht idee is. Het tast de betrouwbaarheid van het account aan. En laat het engagement aanzienlijk dalen. Door het directe contact dat wij hebben met de influencers waarmee wij samenwerken, kunnen wij de schade beperken. Het is juist fijn voor de influencer te weten dat deze actie tot negatieve gevolgen kan leiden wat betreft samenwerkingen. met onze klanten.

Wat doen we ertegen?

Het is lastig om zonder de juiste middelen en kennis te achterhalen of een influencer gebruik maakt van fake likes en fake volgers. Nu het onderwerp steeds meer ter sprake komt, en Instagram veel onderneemt om deze likes en volgers te verwijderen, is het een kwestie van tijd dat aan deze vorm van bedrog een einde komt.
Maar voor nu; let op met wie je samenwerkt en vraag vooral ons advies!
5 Nederlandse travel influencers

5 Nederlandse travel influencers

Travel influencers delen via social media hun prachtige foto’s en ervaringen van de reizen die ze maken. Bij travel influencers kun je dus terecht voor inspiratie voor je volgende vakantie, of natuurlijk als je het gewoon leuk vind om via social media wat te zien van landen over de hele wereld! In deze blog bespreken we 5 travel influencers uit Nederland.

 

Ourtravelfeed

Koppel Sander en Cato zijn op dit moment samen op wereldreis. Op hun Instagram delen ze de mooiste foto’s van hun avonturen en verschillende locaties tijdens deze reis. Ook delen ze soms een vlog op YouTube waarin ze meer van hun reis laten zien.

Instagram YouTube 

 

Govert Sweep

Govert is niet de typische travel influencer die je vaak ziet. In plaats van op vakantie naar tropische locaties gaat hij op zoek naar de meest bijzondere locaties om het avontuur op te zoeken. Op YouTube plaatst hij onder andere video’s waarin hij verlaten of andere bijzondere locaties in verschillende landen bezoekt. 

Instagram YouTube 

 

Cowiththeflow

Co is stewardess en reist dus voor haar werk de hele wereld over. Op haar YouTube kanaal plaatst ze wekelijks een vlog waarin ze haar leven in Amsterdam laat zien, en ze ook haar volgers meeneemt op reis.

Instagram YouTube 

 

Eefexplores

Evelien komt uit Nederland maar woont op dit moment in Sydney, Australië. Uiteraard reist ze daarnaast nog steeds veel, zo is ze op dit moment even in Nederland en gaat ze binnenkort naar Vietnam. Als je haar Instagram bekijkt wordt het ook wel duidelijk dat ze al enorm veel mooie plekken heeft bezocht! Verder deelt ze op haar blog onder andere haar reiservaringen en tips voor verschillende bestemmingen. 

Instagram Blog 

 

Travelfoodie

De naam Travelfoodie zegt het al: Anne is dol op eten en reizen. Op haar Instagram deelt ze veel foto’s van eten, zowel van zelfgemaakte gerechten als van het eten in verschillende restaurants in Nederland en het buitenland. Op haar blog plaatst ze veel (vegetarische) recepten en ze richt zich vooral op gezond eten. Naast eten staat reizen uiteraard ook centraal op haar blog. Zo deelt ze onder andere tips voor restaurants, hotels en andere hotspots voor de verschillende plaatsen waar ze naartoe reist. 

Instagram Blog 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

5 Nederlandse business influencers

5 Nederlandse business influencers

Enkele business influencers onder de aandacht

Business influencers kunnen mensen inspireren en tips geven over alles wat te maken heeft met zaken doen. Denk bijvoorbeeld aan ondernemen, financiën, het ontwikkelen van je carrière, en nog veel meer! In deze blog bespreken we 5 Nederlandse business influencers. Het aantal volgers van deze business influencers is niet hoog in vergelijking met fashion of lifestyle influencers. Maar je kan ze beschouwen als opinion leaders in de online niche markt.

 

Marjan Heemskerk

View this post on Instagram

Wat maakt een succesvolle freelancer? Ik denk dat er een aantal eigenschappen zijn van een freelancer, maar ook acties die een freelancer doet (of vooral niet doet), die ervoor zorgen dat je succes hebt. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Zo vind ik het belangrijk om mijn opdrachtgevers voortgang te laten zien. Wat heb ik gedaan? Hoe ver ben ik gevorderd ten opzichte van de deadline? Zeker wanneer je werk creatiever is en de opdrachtgever lastig kan inschatten hoe ver je bent (en ook hoeveel je dus nog moet doen), geeft het rust voor je opdrachtgever om te zien wat je al gedaan hebt. Ben dus ook niet te bang om je opdrachtgever tussentijdse resultaten te laten zien. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Deze en meer gewoontes van een succesvolle freelancer, lees je nu in de nieuwste blog van @thehappyfinancial

A post shared by Marjan Heemskerk (@thehappyfinancial) on

Marjan is online actief onder de naam ‘The Happy Financial’. Ze schrijft blogs en maakt video’s over van alles dat te maken heeft met financiën, zowel persoonlijke als zakelijke financiën. Ze heeft accountancy gestudeerd en werkte sinds 2008 als openbaar accountant. Maar vanaf 2017  is ze fulltime blogger en vlogger op The Happy Financial. Naast financiën schrijft ze op haar blog ook over andere dingen die haar bezig houden, waaronder reizen, sporten, eten en kleding.

Instagram YouTube Blog  

 

Judith Noordzij

Van 2011 tot en met 2014 werkte Judith als advocate bij een groot advocatenkantoor in Amsterdam. Ze maakte hier werkweken van meer dan 60 uur per week. Daarnaast probeerde ze ook op alle andere vlakken de ballen hoog te houden. Dit resulteerde in een heftige burnout, en Judith moest noodgedwongen rust nemen. In haar herstelproces ging ze opzoek naar zichzelf, leerde haar hart te volgen en zichzelf te accepteren. Om haar steentje bij te dragen richting een wereld waarin iedereen zichzelf is, deelt Judith nu haar eigen verhaal. Dit doet ze online via haar website en social media, maar ook als spreker voor groepen en tijdens workshops.  

Instagram YouTube Website 

 

Jorg Ruis

View this post on Instagram

“Moet je niet wennen nu je weer terug bent uit Kaapstad? Dat je weer aan het werk MOET?” De manier waarop ze het mij vroeg leek alsof ze zelf ook wel toe was aan 2 maanden mini-pensioen. Maar dan meer om haar werk te ontvluchten. Om gewoon alles achter te laten. “En nu MOET je weer terug.” • Maar we moeten niet terug, we WILLEN weer terug naar Amsterdam. We kiezen er bewust voor om terug te komen omdat dit een hartstikke fijne plek is waar weer mooie dingen op ons wachten. Zo moeten we ook niet aan het werk, maar KIEZEN we daarvoor. @sannyzoektgeluk en ik creëeren bewust de vrijheid om te kunnen kiezen waaraan we werken. Dat is waarom ondernemen zo magisch is voor mij. Die vrijheid om te kiezen. Dat kan overigens ook gewoon in loondienst hoor. Het gaat om bewust kiezen voor werk dat je blij maakt en waar je goed in bent (of wilt worden) ipv te blijven hangen in iets dat zekerheid biedt maar je helemaal niet gelukkig maakt. • Bedenk wel even: van alle uren dat je wakker bent spendeer je de meeste op werk. Dus beter kies je iets dat het beste in je naar boven haalt en waar je maandag weer met plezier naar toe gaat. Nog nooit hadden we zoveel vrijheid als nu – vooral ook dankzij het internet – om iets te kiezen waar we echt voor willen gaan. Je moet alleen wel kiezen. • 📸 door @elise.chung

A post shared by Jorg Ruis (@jorgruis) on

Na 13 jaar gewerkt te hebben in de wereld van startups en internetbedrijven begon Jorg in 2016 met ondernemen en richtte hij Culture Builders op. Met dit bedrijf helpt hij andere bedrijven met het creëren van een goede cultuur zodat mensen met plezier naar hun werk gaan. Op zijn YouTube kanaal deelt hij onder andere vlogs waarin hij een deel van zijn leven laat zien, maar hij deelt ook video’s op het gebied van ondernemen.

Instagram YouTube 

 

Simone Levie

View this post on Instagram

De business coach wereld is een wereld waar ik vaak liever niet geassocieerd mee wil worden. . Omdat er in de wereld heel veel dingen worden gezegd of geroepen waar ik me totaal niet in kan verplaatsen. . Spiri wiri coaches die afgestemd tegen je kunnen zeggen of je klaar bent om binnen nu en 5 jaar miljoenen te verdienen terwijl ze t zelf in de verste verte nog niet maken. . Business coaches die roepen dat je wel of niet schaalbaar moet ondernemen terwijl ze zelf nog nooit iets schaalbaars in de markt hebben gezet. . Of high end coaches die hebben geleerd mega hoge prijzen te vragen en precies datzelfde aan hun klanten leren (mijns inziens een lege huls business). . Ik wil liever geen business coach zijn ik weet ook niet of ik t ben want ik coach mensen niet 1 op 1. . En ik heb hier ook een dik oordeel op en coaches hebben geen oordeel. . Mijn advies is wel als je kiest voor een business coach kies dan iemand die t echt voorleeft, het geld maakt en het advies dat diegene zelf ook geeft zelf heeft ervaren. . Ik geloof in the walk your talk mensen. De mensen die t doen. Niet alleen roepen of schreeuwen. Of de coaches die er een manipulerend spiri wiri intuïtie ding omheen gooien (de ik zie de toekomst die jij niet ziet). . Jouw toekomst maak je zelf door te doen. En je kan alleen leren van de mensen die t ook doen. En stappen verder zijn dan jij. De mensen met the brains en the guts en de intuïtie. . De mensen die je jouw pad laten volgen en lopen. En die je laten zien en voelen dat alles mogelijk is. En dat zelf ook doen, zien en geloven. . Kan je dus startend business coach zijn? Nee ik geloof van niet. Je moet zelf eerst een business hebben opgebouwd. Alles hebben meegemaakt. Vervolgens kan je mensen helpen met hun business. Maar ga mensen alsjeblieft geen advies geven of met alleen modellen werken uit de boekjes. Of omdat jij dit van een andere coach zo hebt geleerd dus dan doe jij t ook. En manipuleer mensen ook niet door te doen alsof jij hun financiële toekomst ziet. . #knuppelinhethoenderhok #bold #starteerstmetjeeigenbusiness #fuckit

A post shared by Simone Levie (@simonelevie) on

Simone is zakenvrouw en online business coach. Ze helpt vrouwelijke ondernemers met het opbouwen van een online bedrijf, en inspireert ondernemende vrouwen met haar nieuwsbrieven, challenges en events. In 2014 begon Simone met het online programma ‘Maak Prachtige Online Programma’s’ (MPOP), en dit is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige business opleiding waarin online lessen en offline events met elkaar gecombineerd worden. Simone heeft ook een E-book uitgebracht: ‘Ontdek je missie in 10 stappen’.

Instagram YouTube Facebook Website 

 

Joshua Daniel

Joshua is een digital marketing expert die meerdere online bedrijven heeft opgericht, waaronder digital marketing agency Brandpeneur. Met Brandpeneur helpt Joshua bedrijven groeien met behulp van social media marketing en advertising. Ook heeft hij de online cursus ‘Lifestyle Design Mastery’ ontwikkeld, waarmee hij mensen het nodige leert over onder andere social media marketing en het opzetten van een bedrijf, en ook mensen persoonlijk advies geeft. Daarnaast geeft Joshua op zijn YouTube kanaal tips over onder andere marketing en ondernemen.

Instagram YouTube 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

5 Nederlandse interieur influencers

5 Nederlandse interieur influencers

Een greep uit Nederlandse interieur influencers

Als je op zoek bent naar inspiratie voor het inrichten van je huis, kantoor, etc. kun je natuurlijk zoeken in woonmagazines of woonwinkels, maar je kunt ook terecht bij interieur influencers. Deze influencers delen foto’s van hun interieur en bieden op deze manier inspiratie aan hun volgers. Ook geven ze vaak verschillende tips voor het inrichten van bepaalde kamers, het opbergen van je spullen, etc. Er zijn erg veel interieur influencers, zowel in Nederland als in het buitenland, die allemaal hun unieke stijl delen met hun volgers. In deze blog zetten we 5 Nederlandse interieur influencers op een rijtje.

Finntage

Na een verbouwing van haar huis is Sandra in december van 2015 begonnen met haar Instagram pagina. Ondertussen heeft ze meer dan 192.000 volgers op Instagram. Ze omschrijft haar stijl zelf als stoer, vintage, kleurrijk, een tikje industrieel, urban en groen. Ze mixt graag oude en nieuwe spullen, en maakt gebruik van veel uitgesproken elementen, kleuren en patronen. Op haar blog schrijft ze over van alles dat te maken heeft met interieur en styling, maar deelt af en toe ook persoonlijke verhalen.

Instagram Blog 

 

Huizedop

Judith heeft van kinds af aan al een passie voor interieur. Maar deze liefde werd aangewakkerd toen ze een nieuw huis kocht en voor inspiratie op Instagram keek. Ze besloot om zelf ook een account aan te maken om anderen te inspireren met haar woonstijl. Naast haar Instagram heeft ze ook een blog, waar ze met name schrijft over interieur, maar soms ook andere categorieën aan bod komen.

Instagram Blog 

 

Miss Jettle 

Naast haar werk in de kinderopvang houdt Mariët zich het liefste bezig met interieur en styling. Ze is dol op wit met pastelkleuren, gecombineerd met design en vintage. Op haar Instagram deelt ze prachtige foto’s van haar huis, waarin haar stijl met lichte kleuren duidelijk te herkennen is. Op haar blog geeft ze onder andere styling tips, en schrijft ze over trends op het gebied van interieur.

Instagram Blog

 

Tanja van Hoogdalem

Tanja houdt vooral van een Scandinavisch en botanisch interieur. Naast interieur heeft ze een passie voor fotografie. Ze fotografeert naast haar huis ook wel eens andere huizen, schrijft voor haar eigen blog, en blogt ook nog eens voor onder andere Karwei en VTwonen. Ook is ze kortgeleden begonnen als styliste van Karwei voor Eigen Huis en Tuin. 

Instagram Blog 

 

Manieke Versluis

Manieke en haar vriend hebben samen bijna hun hele huis zelf verbouwd, en alles zelf ingericht. Ze houden beide ontzettend van de kleur zwart, en dat is dan ook duidelijk terug te zien in het interieur van hun huis. Als je Manieke’s Instagram account bekijkt zie je dat bijna haar huis bijna helemaal zwart-wit is, op een aantal accenten na. Onlangs liet ze haar huis nog zien in een aflevering van Eigen Huis en Tuin. 

Instagram  

 

Als Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database, waarvan meerdan 100 Nederlandstalige interior influencers. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de beste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

De kosten van influencer marketing

De kosten van influencer marketing

Weet jij hoe veel influencer marketing kost? Of hoe veel je een influencer zou moeten betalen? Voor de meeste mensen is dit nog onbekend terrein. Er is eigenlijk geen vaste formule om te bepalen hoe veel je een influencer zou moeten betalen. Ook zijn de kosten voor een campagne heel verschillend, omdat het afhankelijk is van hoe de campagne is ingericht.

Ondanks dat het lastig is om een concreet antwoord te geven op deze vragen, zijn er wel een aantal richtlijnen die door veel marketeers, agencies en influencers gebruikt worden. In deze blog bespreken we 6 factoren die invloed hebben op de kosten van influencer marketing.

6 factoren

Er zijn een aantal factoren die eigenlijk altijd invloed hebben op de kosten van een influencer campagne. Als je deze factoren goed begrijpt en weet op welke manier ze invloed hebben, kun je beter een prijs voor een campagne vaststelen. De zes factoren zijn als volgt:

1. Social media platform

Welk(e) social media platform(en) je inzet is van grote invloed op de kosten van de campagne. De kosten voor influencers verschilt namelijk enorm per platform. Zo kost het over het algemeen minder om influencers in te zetten op Instagram in vergelijking tot YouTube.

Instagram wordt het meeste ingezet voor influencer marketing, gevolgd door YouTube en SnapChat. Facebook en Twitter worden relatief weinig ingezet, maar er zijn daarnaast ook nog andere platforms zoals Pinterest en TikTok. TikTok (voorheen Musical.ly) is minder bekend onder marketeers, maar is eigenlijk een erg groot platform dat veel gebuikt wordt door tieners. Er zijn zeker mogelijkheden om dit platform in te zetten, maar dit wordt over het algemeen nog weinig gedaan.

2. Volgers of het bereik

Het potentiële bereik van een advertentiekanaal is voor merken een belangrijke factor om te bepalen hoe veel geld ze willen uitgeven aan een advertentie. Er wordt bij influencers dan ook vaak gekeken naar het aantal volgers bij het bepalen van een prijs. Men wil uiteraard zo veel mogelijk mensen bereiken, dus hoe meer volgers een influencer heeft, hoe meer bereik er gerealiseerd kan worden.

Ondanks dat het bereik van een influencer vaak als uitgangspunt wordt gebruikt is dit niet altijd de beste methode. De reden hiervoor is dat influencers makkelijk nep volgers kunnen kopen om hun aantal volgers te verhogen, en zo een hoger bedrag kunnen vragen. Het kopen van volgers is iets wat de laatste tijd vaker gebeurd. Het is daarom verstandig om rekening te houden met meerdere factoren zoals likes, comments en shares.

3. Engagement

Het engagement van de influencer is een van de andere factoren waar men naar kan kijken naast het aantal volgers. Engagement is het aantal likes, comments en shares op een post bij elkaar opgeteld. Als influencers gemiddeld een hoog engagement hebben betekend dit dat hun volgers erg betrokken zijn, wat een positieve invloed kan hebben op een campagne.

4. Het product

Het soort product of merk dat je wilt promoten kan ook van invloed zijn op de kosten van een campagne. Zo zal het over het algemeen meer kosten om een influencer in te zetten om bijvoorbeeld een Our storysportauto te promoten, dan het promoten van een vruchtensap.

5. Directe samenwerking of via een talent agency

Als je geen direct contact hebt met een influencer kan de samenwerking verlopen via een agency.  Zij helpen je met het connecten met de influencers en stellen een contract op. Reken op een verhoging van de influencer fee Dit is meestal 15-20%. Vraag aan de agency wat hun opslagpercentage of fee is zodat je weet wat de werkelijke kosten van de influencers zijn. Hierdoor kun je beter de waarde van de EMV of ROI berekenen. Als je het contacten zelf wilt doen dan is er de mogelijkheid om te kiezen voor een influencer platform. Het voordeel is dat je het allemaal zelf kan doen en hierdoor kosten bespaart. Een (groot) nadeel is dat je alleen de influencers die zich verbonden hebben aan dit platform bereikt. Met name de ‘grotere’ influencers zijn hier niet bij aangesloten. Ook heb je geen toegang tot persoonlijke data van de influencer profielen en heb je geen goed profiel van hun followers base. Dit laatste is super belangrijk.

6. Campagne

Tot slot heeft de omvang van de campagne ook grote invloed op de kosten. Er zijn hierbij een aantal zaken die een rol spelen: wat is de influencer marketing strategy (of moet deze nog bepaald worden), de rol in de (sociale) campagne, het creatieve concept, de uitwerking naar het aantal posts dat de influencers moeten maken, welke content wordt verwacht, het controleren van de content, afspraken over hoe lang de post online moet blijven staan, afspraken over gebruik van portretrecht, opzet van performance gedreven campagnes en natuurlijk het blijven monitoren, rapporteren en vastleggen van de resultaten. Onderschat deze werkzaamheden niet!!

Waarom kiezen voor BRANDAMBASSADORS als de influencer marketing partner?

  1. Wij ontwikkelen creatieve en succesvolle strategieën gericht op de vooraf gesteld campagne doelen
  2. Wij maken een gedegen analyse van het influencer profiel voor de campagne op basis van de
  3. Influencer selectie vindt niet plaats op basis van beschikbare influencers in de database of op basis van de influencers die zich via een platform aanmelden, maar op basis van campagne gedreven criteria, zoals bereik, engagement, ROI EMV, product of merkbetrokkenheid, persoonlijke ervaringen, samenwerkingen met andere (concurrerende) merken maar ook met name of het profiel van de followers en affiniteit van de followers met bepaalde onderwerpen.
  4. Misschien is het niet bekend maar het opzetten van een influencer campagne kost veel tijd. Zeker als je niet bekend bent met de verschillende aansturing en werkwijze van bijvoorbeeld 30 influencers voor een campagne.
  5. Tenslotte zijn wij dit jaar door EMERCE 100 verkozen tot no1# influencer marketing agency in Nederland (onderzoek onder professionals uit de e-business)!

Wat kost een influencer?

Zoals hierboven uitgelegd is zijn er een aantal factoren die bepalen hoe veel een campagne kost en hoe veel je een influencer ongeveer zou moeten betalen. Hoewel er geen vaste ‘regels’ zijn voor hoeveel influencers betaald krijgen, zijn er wel richtlijnen waar veel marketeers naar kijken.

In een artikel van Digiday worden richtlijnen gegeven voor de kosten voor influencers op verschillende platformen. Ondanks dat je er nooit helemaal van uit kan gaan is het wel een goede indicatie. Houdt er wel rekening mee dat deze cijfers gebaseerd zijn op data van Amerikaanse influencers en bedrijven, en dat dit niet helemaal gelijk opgaat in Nederland.

Voor een post op Instagram wordt er uitgegaan van ongeveer $1.000 per 100.000 volgers, oftewel $10 per 1.000 volgers. Hierbij gaat het waarschijnlijk alleen om het posten van een foto, en liggen de kosten van een video post of meerdere foto’s vaak hoger.

Voor een YouTube video wordt een schatting gedaan van $2.000 per 100.000 abonnees, oftewel $20 per 1.000 abonnees. Bij een samenwerking op YouTube is er nog wel een verschil tussen een dedicated en non-dedicated video. Bij een non-dedicated video gaat een klein deel van de video over het merk of product(en), terwijl een dedicated video volledig om het merk draait. De prijs voor een dedicated video ligt dan vaak ook een stuk hoger.

Er zijn dus zes factoren die allemaal op hun eigen manier invloed hebben op de kosten van influencer marketing en de kosten van influencers. Bij het opzetten van een influencer marketing campagne houden wij dan ook altijd rekening met deze factoren. Bij de kosten van influencers kan er gekeken worden naar de richtlijnen van $10 per 1.000 volgers op Instagram en $20 per 1.000 abonnees op YouTube( 2018), maar de kosten zijn nog wel vaak heel verschillend per influencer.

Bronnen

Lua, A. (2018). How Much Does Social Media Influencer Marketing Cost? https://buffer.com/resources/influencer-marketing-cost

Chen, Y. (2017). What influencer marketing really costs. https://digiday.com/marketing/what-influencer-marketing-costs/

5 Nederlandse fashion Influencers

5 Nederlandse fashion Influencers

Er zijn veel influencers die zich bezighouden met fashion, want iedereen wil er natuurlijk op zijn best uitzien op foto’s. Iedere influencer heeft weer zijn eigen stijl, dus voor iedereen zijn er wel influencers die passen bij hun persoonlijke smaak. Hieronder zetten we 5 Nederlandse fashion influencers op een rijtje. 

 

Kristina Kirjanova

View this post on Instagram

💃

A post shared by Kristina K | Youtuber (@krstnaaa) on

Kristina is dol op fashion, en dit is ook terug te zien op haar Instagram, waar ze vaak haar outfits laat zien in haar posts.  Ook heeft Kristina een YouTube kanaal. Op haar kanaal plaatst ze onder andere fashion gerelateerde video’s zoals shoplogs, maar ze plaatst ook vaak andere video’s zoals vlogs en storytime video’s. Naast dat ze actief is op social media heeft ze ook haar eigen kleding webshop, Fashion Flavour!

Instagram YouTube Fashion Flavour

 

Thijs Holtmaat

De instagram van Thijs staat helemaal in het teken van fashion. Hij laat graag zijn outfits zien in zijn posts, en deelt hierbij ook vaak waar de kleding vandaan komt. Met zijn posts wil hij graag andere mannen fashion inspiratie geven, en hij spreekt dan ook vooral een mannelijke doelgroep aan. 

Instagram 

 

Lizzy van de Ligt

View this post on Instagram

When it feels like spring 💕

A post shared by Lizzy (@lizzyvdligt) on

Lizzy is fashion designer en oprichter van het kledingmerk Le Cafe Noir Studio. De kleding van het merk bevat duidelijk invloeden van haar eigen kleding stijl, wat het merk uniek maakt. Naast Instagram is Lizzy ook nog actief op YouTube, waar ze vooral vlogs plaatst. 

Instagram YouTube Le Café Noir Studio 

 

Alex Pander

Alex laat op zijn Instagram zien hoe hij verschillende outfits op zijn eigen manier styled. Hij maakt zijn foto’s vaak op prachtige locaties en zorgt ervoor dat alles perfect in zijn feed past, waardoor alles een mooi geheel wordt.

Instagram 

 

Romy D’Fonseca

Romy laat op Instagram haar unieke fashion stijl zien. In haar posts is te zien dat ze vaak gewaagde en originele (kleuren)combinaties maakt, en dat is wat haar stijl zo uniek maakt. Ondanks dat de outfits allemaal anders zijn en ze veel verschillende kleuren gebruikt heeft ze een mooie samenhangende feed op Instagram, en matchen haar outfits vaak met de omgeving in de foto. Sinds kort heeft Romy een YouTube kanaal, waar ze onder andere vlogs upload.

Instagram YouTube 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Influencer marketing trends 2019

Influencer marketing trends 2019

Influencer marketing is groots! Het is een van de meest effectieve manieren om jouw merk onder de aandacht te brengen. Influencers kunnen emoties, (koop)gedrag en meningen beïnvloeden. Wat kunnen we van influencer marketing verwachten in 2019?

Influencer markting trends in 2019

In 2018 was influencer marketing al een groot begrip, maar het zal in 2019 alleen maar groter worden. Bedrijven gaan influencer marketing strategischer inzetten en beter nadenken over de inhoud van de campagnes. Influencers en bedrijven gaan samen brainstormen over campagnes. De influencer weet wat het beste bij zijn/haar doelgroep past en het bedrijf weet haar kenwaarden. Hier ontstaan nieuwe ideeën en het werkt verhelderend, dit noem je ideation (Bloeise, 2019) . De kwaliteit van campagnes worden beter en het behaalt een hoger resultaat. De take-over is ook een van de influencer marketing trends. Een influencer neemt het account over van een merk, ze posten dan bijvoorbeeld een week lang content op het sociale kanaal van het merk. De content wordt vooral gedeeld via Instagram stories, Facebook stories en livestream. De content is verrassend en spontaan.

Populaire platformen in 2019

De bekendste platformen waar influencer marketing op uitgevoerd wordt zijn Instagram, YouTube en Facebook. Maar dat zijn niet alle platformen,  een van de populairste platformen in 2018 was TikTok. TikTok (eerst muscial.ly) wordt voornamelijk gebruikt door Generatie Z. Op TikTok worden er lip sync, dansvideo’s en memes gemaakt. Daarbij gebruiken ze hun favoriete liedje en andere geluidsfragmenten. De verwachting is dat TikTok dit jaar steeds vaker ingezet zal worden voor influencer marketing.  In 2019 zal je ook vaker podcasts voorbij zien komen van influencers. De influencers gaan hierin met elkaar in gesprek over allerlei soorten onderwerpen, dat kan variëren van muziek en lifestyle tot persoonlijke gesprekken.

Einde aan nep volgers in 2019

Instagram is op dit moment één van de populairste social media apps. Influencers hebben hiervan geprofiteerd en velen zijn populair geworden door snelgroeiende volgers. Het is geen geheim dat er een aantal accounts zijn die hun volgers kunstmatig verhoogd hebben. In 2019 lijkt daar verandering in te komen. 2019 zal bewijzen dat het aantal volgers niet zo relevant is in vergelijking met de daadwerkelijke invloed en betrokkenheid die je bij je volgers hebt.  Instagram heeft laten weten dat zij dit gaan aanpakken, er komt een einde aan de nepvolgers. Het social media platform maakt voor het verwijderen gebruik van algoritmes om de nepaccounts te kunnen herkennen. Gebruikers die betrapt worden op nepvolgers worden daarvan met een melding op de hoogte gesteld. Instagram geeft aan dat zij ook de websites aan willen pakken die nepvolgers verkopen.

Trends 2019

In 2019 ga je veel verschillende trends voorbij zien komen in de influencer marketing wereld. Het aantal influencers wordt uitgebreider, bedrijven gaan meer influencer marketing inzetten en samen brainstormen met de influencers. De verschillende generaties gaan ook een belangrijke rol spelen, hoe bereik je de generaties zoals de toekomstige Gen Z die opgegroeid zijn met een smartphone? 2019 is een ontzettend interessant jaar op het gebied van influencer marketing en de mogelijkheden blijven groeien!

Bronnen:

https://bloeise.nl/influencer-marketing-trends

https://jeugdjournaal.nl/artikel/2244228-musical-ly-heet-nu-tik-tok-maar-waarom-eigenlijk.html

https://www.adwise.nl/blog/6-belangrijkste-social-media-trends-voor-2019.html

 

Volg ons op Instagram voor de nieuwste campagnes!!

5 Nederlandse Vegan influencers

5 Nederlandse Vegan influencers

Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die zich bewust bezighouden met wat ze precies eten, waar dit vandaan komt en welke impact dit heeft op het milieu. Zo zijn er steeds meer mensen die vegan (veganistisch) gaan eten. Vaak wordt veganisme gezien als een trend, maar voor velen is het een echte levensstijl. Veganisten eten geen dierlijke producten, en dragen en gebruiken ook geen kleding of producten van dierlijke afkomst. Er zijn veel verschillende redenen waarom steeds meer mensen deze levensstijl aannemen, zo is het onder andere beter voor het milieu, de gezondheid, en natuurlijk de dieren. Nu veganisme steeds meer onder de aandacht komt, wordt er ook steeds meer aandacht aan besteed op social media. In deze blog zetten we 5 influencers op een rijtje, die allemaal bijdragen aan de grote groei van veganisme. 

 

Lisa Goes Vegan

Ruim 6 jaar geleden begon Lisa haar ‘reis’ naar een vegan lifestyle te delen op social media, en inmiddels heeft ze al meer dan 47 duizend volgers op Instagram. Daarnaast heeft ze een blog waar ze recepten, vegan hotspots, tips, en nog veel meer plaatst. In 2016 bracht Lisa haar eerste kookboek ‘Lisa Goes Vegan’ uit, die later is uitgeroepen tot beste vegan kookboek 2017. Eind 2018 bracht ze haar tweede kookboek ‘Vegan Comfort Food’ uit. In samenwerking met chef Robert Kranenborg en Beyond Meat introduceerde ze in 2018 een vegan burger, ‘Lisa’s Vegan Thriller’, die verkrijgbaar is bij Thrill Grill. Naast vegan eten houdt Lisa zich ook veel bezig met een duurzame levensstijl. 

Instagram Blog Facebook 

 

Wat eet je dan wel?

Suzanne, de persoon achter ‘Wat eet je dan wel?’ geeft op haar blog en social media antwoord op deze vraag die veel vegetariërs en veganisten vaak te horen krijgen. Op haar blog plaatst ze veel verschillende vegan recepten, en ook maakt ze vaak een vegan versie van een product of gerecht dat normaal niet vegan is. Ook geeft ze vaak tips over (nieuwe) vegan producten die in de supermarkt te vinden zijn, zowel op instagram als in de blog rubriek ‘Vegan in de supermarkt’. In 2018 won Suzanne de Vegan Award voor beste vegan blog.

Instagram Blog Facebook 

 

Mark Schadenberg

Mark is na 13,5 jaar bij defensie gewerkt te hebben een andere weg in geslagen om zijn persoonlijke missie te starten: mensen meer op basis van planten te laten eten. Hij heeft nu zijn eigen bedrijf ‘Your Plant-based coach’. Hierbij legt hij als coach de focus op een duurzame, plantaardige levensstijl en stressmanagement. Mark laat zien hoe je gezond kan zijn en je beter kan voelen door middel van een plantaardige levensstijl.

Instagram Blog YouTube 

 

Living the Green Life

View this post on Instagram

Vegan eten lijkt een hele uitdaging, ik hoor zo vaak dat mensen wel zouden willen maar denken dat ze het niet kunnen. Dat snap ik ZO goed. Je zou ineens vanalles moeten laten staan, overal rekening mee houden en dan hebben we het nog niet eens over gesprekken met mensen om je heen – die vast hun vraagtekens zullen zetten bij deze nieuwe manier van eten. Geloof me, ik (her)ken dit gevoel. Toch klinkt het een stuk spannender dan het in werkelijkheid is, niemand verwacht perfectie, 1x in de week plantaardig eten maakt al zo'n enorm verschil, begin daar dus eens mee. Wees niet hard voor jezelf en geniet want geloof me, het kan zo ontzettend leuk zijn (denk aan knetterveel nieuwe groenten, kruiden, restaurants en snacks)! Alle beetjes helpen en maak er een feestje van!

A post shared by Living the Green Life (@livingthegreenlife.nl) on

Living The Green Live (LTGL) is een online platform dat draait om een plantaardige levensstijl. Sanne van Rooij schrijft samen met team LTGL over alles dat met plantaardig eten te maken heeft. Op het platform delen ze simpele recepten, food filmpjes, de nieuwste hotpsots, nieuwe producten en nog veel meer. De missie van LTGL is om mensen te laten zien dat plantaardig eten geen uitdaging is, maar juist leuk en lekker is. In 2018 kwam LTGL met het eerste Vegan Lifestyle Magazine ‘V’GAN’ waarvan vier keer per jaar een nieuwe editie verschijnt. Sanne heeft ook twee vegan kookboeken uitgebracht: ‘Easy Vegan’ en ‘Easy Vegan 2’. 

Instagram Facebook  Website 

 

Lenna Omari 

View this post on Instagram

I’M GOING LIVE! Tuesday 6:00 PM (in Holland) 🙌🎥 So… COOK WITH ME! 👩🏽‍🍳 Get yourself pen and paper and make a list for the GROCERIES! 🥬🥯 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Happy Sunday my friends! It’s been a crazy week, but I receive and feel so much positivity and love♥️ I think it’s all happening for a reason and we have to respond in the right way! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Allright, back to one of my favorite things: COOKING and sharing my recipes with others. We’re seeing all the live workouts and challenges, so why not live cooking??✨ I wanna take you with me and create a delicious VEGAN recipe! One’s for dinner and one for a snack! WHAT DO YOU NEED? 📝 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ INGREDIENTS (for 4 persons) DINNER: 250 grams of (brown) rice 125 grams of red lentils 1 eggplant 4 large carrots 2 white onions 3 gloves of garlic 200 grams of mushrooms 50 grams tomato paste 3 hands full of spinach Ground cumin Turmeric 1 vegetable broth cubes Soy sauce Coconut oil Black pepper Salt Optional: fresh coriander and sesame seeds ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ GET the products and cook with me this Tuesday! It’s gonna be in Dutch but feel free to ask questions! I’m trying to do some parts in English. Enjoy your Sunday 💕✨ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #vegancooking #eatrealfood #whatsonmyplate #plantaardig #lentilstew #whatveganseat #vegansoninstagram #foodisfuel #caloriecounting #lazyfitgirl #gezondeten #easyrecipe #f52grams #plantpower #stillhungry4more #fuelyourbody #anxietywarrior #eatrealfood #caloriecounting #edrecovery #kitchn #realfood

A post shared by Lenna 🌿 Vegan Food & Health (@lennaomrani) on

Lenna Omrani zet haar platform in om vegan en plant-based zelf gecreëerde recepten te delen.  Met haar pagina vol heerlijk eten, inspireert Lenna haar volgers met gezonde, veganistische zelfgemaakte gerechten. Met een eigen blog en E-Book, inspireert Lenna de buitenwereld met haar gezonde, vegan lifestyle.

 

Instagram Blog Facebook 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Wil je in contact komen met deze of andere influencers, of wil je meer informatie? Neem dan contact op via de mail of bel naar 020 737 03 28

5 Nederlandse Beauty Influencers

5 Nederlandse Beauty Influencers

Er zijn in Nederland veel influencers die binnen de categorie ‘beauty’ vallen. Beauty influencers houden zich vooral bezig met make-up, verzorgingsproducten of haarstyling. Beauty influencers kunnen dus ingezet worden voor verschillende soorten merken die te maken hebben met beauty. In deze blog zetten we 5  Nederlandse beauty influencers op een rijtje. 

Masha Feoktistova

View this post on Instagram

Hi ❤️ Hoe was jouw dag vandaag?

A post shared by Mascha Feoktistova (@beautygloss) on

Mascha is bekend van haar YouTube kanaal Beautygloss. Op dit kanaal plaats ze veel video’s die te maken hebben met make-up en beauty, maar ook andere video’s zoals stortytimes en shoplogs. Naast het kanaal Beautygloss heeft ze ook nog het kanaal Vlogglos, waar ze dagelijks een nieuwe vlog upload.

Instagram Beautygloss Vloggloss Twitter

 

Serena Verbon

Serena van Beautylab is afgestuurd in de richting van Molecular Biology en werkte 5 jaar als farmaceutisch analist, maar richt zich al zo’n 8 jaar fulltime op haar online carrière. Haar werkachtergrond is af en toe nog terug te zien op haar blog, als ze bijvoorbeeld dieper ingaat op bepaalde ingrediënten in beauty producten. Serena is naast haar blog ook actief op Instagram en YouTube. 

Instagram YouTube Blog twitter

 

The Beauty Assistent

View this post on Instagram

Laatst probeerde ik voor het eerst de fijne producten van @toppik.nl uit 🙌🏻 Wat een uitkomst is deze uitgroei spray. Hiermee kan ik mijn bezoekje aan de kapper nog heel even rekken 🙈 Naast de uitgroei spray heb ik ook de brow building fibers set uitgetest (swipe naar rechts) Dit product maakt je brows voller en dikker in no time. De fibers hechten zich aan bestaande haartjes en zijn gemaakt van gekleurde keratine 💥 Met de kortingscode ‘MarloesToppik10’ krijg je 10% korting op je bestelling. Ken jij deze producten al? ✨#ToppikHair #stopjeuitgroei #vollewenkbrauwen #toppikeyebrowsonfleek #collab . Maar het allerleukste is dat ik deze twee producten ook aan een van jullie mag weggeven in een kleur naar keuze! . Wat moet je doen om te WINNEN? 💥 . 🌟 Volg @toppik.nl op Instagram . 🌟 Volg @thebeautyassistant op Instagram en laat in een reactie weten dat je meedoet! De winnaar maak ik 19 december bekend via Insta stories!

A post shared by Marloes | The Beauty Assistant (@thebeautyassistant) on

Marloes is actief op Instagram en heeft een blog. Ze houdt zich naast beauty ook bezig met fashion en lifestyle. Op haar Instagram plaatst ze mooie content van bijvoorbeeld beauty producten die ze graag gebruikt, maar ook foto’s uit haar dagelijkse leven. Op haar blog zijn vaak reviews te vinden van verschillende beauty producten.

Instagram Blog 

 

Vera Camilla

View this post on Instagram

🧡 The secret’s out!!! 💛 Mijn kwastenset met mijn favoriete make-upkwasten van @boozyshop, met eigen vormgeving en samenstelling is ✨NU TE KOOP✨De set is helemaal geworden zoals ik wilde en ik ben er dan ook onwijs blij mee en trots op! Zo mooi, zo fijn… AAAHH! 😻💥 • •Mijn 10 favoriete make-upkwasten 🤩 •Volledig in een unieke nude perzikkleur 🍑 •In een super mooi bijpassend tasje ✨✨ •Zijdezachte, synthetische haren 🐰 •Voor ogen, wenkbrauwen en gezicht 🤦‍♀️🤦‍♂️ •Multifunctioneel! ♻️ •€34,95 voor de complete set 💌 •Met GRATIS verzending in NL en BE! 💰 • Bestel NU via de link in mijn IG bio! 🛒 En check de Make-update video met het hele verhaal over de kwasten op mijn YouTube kanaal! 🙌 #boozyxveracamilla

A post shared by Vera Camilla (@veracamilla) on

Vera is veel bezig met beauty, wat terug te zien is op zowel haar Instagram als haar YouTube kanaal. Zo heeft bijvoorbeeld make-up video’s gemaakt, en video’s over verschillende beauty producten. Ook heeft ze afgelopen jaar haar eigen set van make-up kwasten uitgebracht.

Instagram YouTube Blog 

 

Jan Willem Huffmeijer

Jan Willem is barbier en heeft zijn eigen barbershop ‘B4MEN’. Op zijn gelijknamige blog schrijft hij over verzorging en beauty voor mannen, bijvoorbeeld kapsel trends of verzorgingstips. Ook zijn op zijn blog diverse lifestyle artikelen te vinden.

Instagram Blog Facebook 

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Het Algoritme van Instagram

Het Algoritme van Instagram

Het algoritme.. Volgens veel influencers een zwarte bladzijde uit het boek van Instagram. Het platform laat namelijk niet alleen posts in niet-chronologische volgorde zien, maar selecteert de zichtbaarheid van berichten op basis van wat je liked, wie je tagt en waar je op reageert. En dat niet alleen. Er komen veel meer aspecten bij kijken die vooral nadelig zijn voor bedrijven, en dus ook influencers.

 

Engagement

Engagement is key voor adverteerders, want hoe meer invloed de influencer heeft op zijn/haar achterban, hoe meer invloed de gesponsorde post op de doelgroep heeft. Dit geldt eigenlijk ook voor het algoritme. Hoe meer interactie het profiel heeft, hoe relevanter Instagram het profiel vindt. Dat betekent dus ook dat het relevante profiel sneller bovenaan je feed zal staan of te vinden is op jouw aanbevolen pagina.

Toch is het algoritme nog best een grijs gebied. Wij zien dan ook veel verschil bij influencers wat betreft engagement. Zo is in onze vorige blog over nepvolgers te lezen dat het engagement laag kan zijn door neppe volgers, maar algoritme kan er ook wat van. Likes en rating van een post kan ontzettend beïnvloed worden door het algoritme en wij geven onze influencers dan ook graag advies in.

 

Het algoritme ‘ontwijken’

Ondanks dat het algoritme influencers beïnvloedt, kunnen de influencers zelf ook hun best doen om het algoritme een beetje te ontwijken. Zo is een consistente feed erg belangrijk. Een vaste soort van content, eenzelfde filter of manier van bewerken en de focus op niet veel onderwerpen maakt de feed een stuk sterker.

Ook zijn liken, interactie houden met je volgers (door terug te reageren) en het gebruiken van hashtags activiteiten die ervoor zorgen dat Instagram het account ziet als een relevant profiel. Vragen stellen in de caption van het bericht is bijvoorbeeld een call-to-action die engagement stimuleert.

 

Kortom, algoritme speelt een grote rol in influencer marketing. Gelukkig valt er rekening mee te houden en zijn er manieren om als influencer een nóg beter engagement te bereiken dan anderen. Uiteindelijk gaat het toch om relevante en goede content waar Instagram op selecteert. Dat wat wij ook van onze influencers verwachten bij de samenwerking tijdens een campagne.

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. Wil je meer informatie over Influencer marketing? Neem dan gerust contact met ons op!

Generatie Z, de generatie van 2019

Generatie Z, de generatie van 2019

Generatie Z,  iedereen die tussen de jaren 1992 tot heden is geboren, de generatie de nog net niet met de telefoon in de hand is geboren, de generatie die meer online dan offline leeft, de generatie die gemiddeld 6 uur per dag online spendeert, de online wereld als geen ander kennen en na 8 seconden al afgeleid zijn. Waarom? Omdat het internet er al was toen zij ter wereld kwamen. Generatie Z is een belangrijke generatie in de marketingwereld voor 2019!

Hoe bereik je deze generatie?

Generatie Z, de ongrijpbare en onbereikbare generatie die alles in de marketingwereld zal veranderen. Gen Z is sterk  individueel ingesteld en het is niet gemakkelijk om ze effectief te bereiken met een marketingcampagne (getbright, 2019). Hoe bereik je daadwerkelijk deze generatie? Om de aandacht te krijgen van deze generatie is een kort en bondig visueel beeld belangrijk, aangezien hun concentratie op zo’n 8 seconden gemiddeld zit. Denk hierbij aan het gebruik van YouTubers en Instagrammers waar deze generatie elke dag naar kijkt. De generatie Z herkent zich in de vloggers en Instagrammers. Daarnaast is humor ook een essentiële factor om Gen Z te bereiken. (Communicatietrends, 2019)

Social media

Snapchat, Instagram, YouTube zijn de social media kanalen die Gen Z beheert. Van alle generaties brengen zij de meeste tijd door op deze kanalen. Ze zijn visueel ingesteld en gebruiken selfies, emoticons en filmpjes als taal. Alles wat generatie Z doet moet gefotografeerd worden, wat ze eten, wat ze aan het doen zijn, welke film ze kijken en zelfs wanneer ze gaan slapen. Generatie Z heeft tientallen groepsappen, is bekend met elke filter op Snapchat & deelt 24/7 wat ze aan het doen zijn via Instagram story. Kortom, alles wat deze generatie meemaakt moet online geplaatst worden.

Concentratie

Doordat de generatie Z opgegroeid is met het internet, zijn ze gewend dat er constante informatiestroom is. Ze zijn goed in het multitasken tussen vijf schermen en ze zijn er aan gewend dat alles binnen een klik te vinden is, of dat nou muziek, een berichtje of een product is. Gen Z staat er dan ook om bekend dat ze een gemiddelde spanningsboog van 8 seconden hebben.

Gen Z

Generatie Z is een unieke generatie, ze zijn geboren met het internet en spenderen ongeveer 6 uur per dag online. Lange teksten, daar zijn ze niet geïnteresseerd in. Wat zij willen is kort en bondig visueel beeld met humor en waar zij zich in herkennen. Gen Z lijkt onbereikbaar, maar met de inzet van de juiste social influencers op de kanalen waar zij actief op zijn kom je al een heel eind!

Bronnen:

Ipsos. (2019) Generatie Z bereiken . https://www.adformatie.nl/merkstrategie/2-tips-om-succesvol-te-haken-op-de-selfie-generatie 

Sanne. L.S. (2019) 5 tips om generatie z succesvol te bereiken. https://socialinc.nl/content/vijf-tips-om-generatie-z-succesvol-te-bereiken-via-social/ 

Diederick. U. (2019) Generation Z: de ongrijpbare generatie. https://www.marketingfacts.nl/berichten/generation-z-de-ongrijpbare-generatie

 

Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. Wil je meer informatie over Influencer marketing? Neem dan gerust contact met ons op!

 

 

 

 

Coop Kerstcampagne

Coop Kerstcampagne

In samenwerking met Coop Supermarkten hebben wij 32 influencers meegenomen in deze campagne. De influencers zijn door Coop uitgedaagd om een kerstklassieker te maken en hun kerstgedachte hierbij te delen. Denk hierbij aan een ossenhaas, garnalencocktail of bijvoorbeeld een carpaccio. Dan niet klassiek op tafel gezet zoals er bijna bij elk huishouden wel wordt gegeten, maar met een twist!

De campagne trapte af met een succesvol event waar iedereen ontzettend enthousiast over was en echt heeft genoten. De georganiseerde lunch zag er prachtig uit op een mooi gedekte kersttafel, waar 17 influencers plaatsnamen en gezamenlijk een kerstquiz speelden.

 

Kersklassiekers

Van 6 t/m 24 december zijn er dagelijks blogs, posts en stories geplaatst waarin de heerlijke en unieke recepten uitgebreid zijn toegelicht. Coop wil met het inzetten van food influencers mensen prikkelen om met Kerst niet te kiezen voor de traditionele kerstgerechten, maar om juist een van de 10 kerstklassiekers met een twist te maken.

Deze uitdaging is vormgegeven in een winactie:

“Denk je nou, oh ik wil ook een kerstrecept met een twist maken? Doen!! Maak een gerecht met je persoonlijke twist en deel deze op social media met #coopkerstklassieker. Je maakt dan namelijk kans op een KitchenAid pan. Kun je meteen nog meer lekkers bakken in de pan! 🙂 –  Annepannie.nl 

 

Ook maakte Rogier van @the.suburbandad een korte Instagram video, waar hij boodschappen doet bij Coop om een van de kerstklassiekers te maken. Hij laat het ‘samenzijn’ en de kerstgedachte terugkomen in de video door zijn buren te verrassen met een kerstdiner.

 

Samenzijn tijdens de Kerst

Het ‘samenzijn’ en de kerstgedachte staan centraal tijdens deze campagne. En om deze af te sluiten heeft Rachel ‘De Huismuts’ een gezin (die het niet breed heeft) heel erg blij gemaakt. In de onderstaande indrukwekkende video is te zien dat dit gezin de Kerst van hun leven beleeft, vol met cadeau’s en verrassingen. Een ontzettend emotionele en mooie dag die wij op beeld hebben gebracht.

We willen iedereen even stil laten staan bij het feit dat er niet altijd overal kerst wordt gevierd met een volle kersttafel. Kijk deze Kerst even om je heen naar diegene die het moeilijk hebben, en laten we elkaar allemaal een beetje helpen. Dat is wat we met deze video willen overbrengen.

 

 

Tot slot willen we de volgende bedrijven bedanken voor het mede mogelijk maken van deze video:

BT Hair, Dredd, Blokker, By Anne, BuyLau, Beautique élégance, Rituals, Miss Etam, Toppik, New Care, Hip Aan de Muur, Claesens en Arjan Bloemen.