Coop Paas campagne

Coop Paas campagne

Coop Paas campagne 2020

In samenwerking met Coop Supermarkten hebben we in de maand April een influencer Paas Campagne ontwikkeld. Wij hebben aan  influencers gevraagd of zij hun paasverhaal met ons wilden delen. 12 Influencers hebben hun Paasverhaal met ons gedeeld, hoe zij Pasen gaan vieren, met wie en welke lekkere gerechten zij op tafel gaan zetten. Tijdens de campagne voorbereiding kreeg de campagne een andere wending. Zoals niemand het is ontgaan stak het Corona virus (COVID-19) de kop op in Nederland. De Paas campagne kreeg hierdoor een andere insteek. Sommige influencers wilden naar een park gaan om Pasen te vieren, maar zij zijn nu verplicht om thuis te blijven. De regels van het RIVM moesten worden doorvertaald in de posts. Ondanks de veranderende situatie en een andere manier van boodschappen doen, weten de influencers geweldige gerechten op tafel neer te zetten. Van een limoncello kwarktaart tot een hartige Paastaart met spinazie en zalm.

De Paas Campagne

Voor deze campagne hebben wij 12 food influencers geselecteerd om deel te nemen aan de Coop campagne. Dit is tot stand gekomen door een uitgebreide search. Twee weken voor Pasen zijn de influencers begonnen met posten. De recepten, posts van de gerechten en Instagram stories werden geplaatst op de sociale media kanalen. De volgers worden geïnspireerd door de heerlijke Paas recepten. Vanwege de huidige situatie is het campagne proces ook anders gegaan. Influencers waren genoodzaakt om op tijd de boodschappen in huis te halen of online te bestellen. Voor iedereen was het even schakelen in verband met deze situatie. Een aantal influencers zouden Pasen uitgebreid vieren met vrienden en/of familie. Vervolgens werd dat anders ingevuld. Er kunnen geen vrienden of andere familieleden naast het gezin over de vloer komen. Ten slotte stond het teken van samenzijn wel centraal, ondanks dat je niet iedereen meer fysiek kan ontmoeten.

Met de Paascampagne 2020 voor Coop Supermarkten zijn er weer prachtige resultaten gerealiseerd.

Resultaten

Verwachtingen

  • Verwachte aantal influencers
    • 10 influencers
  • Verwachte totale bereik influencers:
    • 500.000
  • Verwachte totaal (minimum) aantal posts/stories
    • 20
  • Verwachte totale impressies

Behaalde resultaten

  • Deelnemende influencers
    • 12 influencers
  • Totale bereik influencers
    • 560.000+ totaal bereik
  • Totaal aantal posts/stories
    • 122 posts/stories
  • Totale impressies
    • 1.300.000+ impressies