BRANDAMBASSADORS ontwikkelt influencer marketing strategieën, campagnes en vindt de juiste influencer matches

Influencer marketing is het realiseren en activeren van relaties met invloedrijke persoonlijkheden om beslissingen van anderen te beïnvloeden. In het geval van marketing van producten of diensten zijn de doelen vaak: awareness creëren, geloofwaardig zijn op basis van persoonlijke motivatie en het realiseren van relevantie.

Influencer marketing

Deze vorm van marketing is succesvol op het moment dat de juiste influencer het verhaal van jouw merk in een persoonlijk weet te vertalen. Daarbij is het essentieel dat de influencer zich verbonden voelt met het product of dienst dat jij aanbiedt en betrouwbaarheid uitstraalt.

Wie kan een influencer zijn?

Influencers vind je op mega, macro, meso, micro en nano niveau’s . Daarbinnen onderscheiden we verschillende typen influencers: bloggers, vloggers, journalisten, wetenschapperers, collega’s en bekende personalities. Een bekende personality kan een acteur, muzikant, sporter, (ex-)politicus of zelfs een cartoon figuur zijn.

Bij elkaar opgeteld komen wij tot de volgende verdeling:

  • Celebrities
  • Social influencers ( van 1.000 – 300.000 followers)
  • Customer/ Employee influencers

De customer influencers zijn loyale klanten die persoonlijke verhalen  over het merk of product verspreiden in de directe omgeving. Zij hebben vaak een minder groot bereik, maar zijn intrinsiek gemotiveerde brand lovers.

Welke influencer matcht met jouw merkwaarden?

Het matching proces is één van de belangrijkste onderdelen in influencer marketing. Brandambassadors beschikt over een innovatieve tool om de juiste selectie te maken. Wij helpen je graag met het realiseren van creatieve influencer campagnes en het vinden van de juiste matches tussen influencers en jouw merk.

Wil je meer weten over onze werkwijze en resultaten?

Bel ons op +31 20 737 03 28.  Mailen kan uiteraard ook naar hello@brandambassadors.nl. Wij vertellen je graag meer over de kracht van influencer marketing en hoe je influencers succesvol kan inzetten voor je merk.